ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 January 2011

i help u..u help me....najib tabur duit demi tutup isu felda bangkrap dan membeli undi peneroka felda...!!!



i help u...u help me di SIBU...kini di DUN Tenang...tabur duit kelentong peneroka...pukimak punya najib...!!!

Selepas kejayaan pembongkaran banyak penyelewengan dalam pengurusan Felda oleh Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) dan Pakatan Rakyat (PR), kerajaan Umno-BN mula gelabah tak tentu arah. Mereka dah merasa bimbang ‘lubuk’ yang akan akan menjadi penyelamat undi mereka dalam pilihanraya.

Sebelum ini depa ingat tiada orang berani ganggu kawasan yang depa sangka ‘wilayah’ Umno itu tapi kebangkitan generasi kedua Felda yang mahu menuntut hak mereka sebagai generasi Felda yang selalu dibuli oleh pihak Felda.

Walaupun akhbar arus perdana yang menjadi nadi Umno-BN tak melaporkan salahguna yang berlaku dalam Felda sehingga disaman oleh peneroka yang merasa ditindas, namun ia tetap menjadi duri dalam daging peneroka yang selalu ditindas sehingga ada yang menggunakan saluran mahkamah untuk menuntut hak mereka.

Rakyat tak buta dengan berita Felda kena saman dan Felda diperintah bayar saman ke atas peneroka yang terlibat.

Selepas banyak penyelewengan dibongkarkan sehingga ada khabar menyatakan Felda bakal bangkrap, pihak Felda mula melatah dan gelabah dengan perkembangan itu. Mereka sangka mereka akan ‘kebal’ di kawasan Felda tapi sebaliknya berlaku. Peneroka mula membuka mata dan sedar bahawa mereka sebelum ini banyak ditipu oleh kerajaan.

Jika bukan kerana usaha ANAK ‘menggeledah’ penyelewengan itu, sudah pasti kerajaan Umno-BN tak akan melatah dan sibuk ‘menjinakkan’ kembali para peneroka dengan menyalurkan pelbagai peruntukan berbilion ringgit demi undi para peneroka.

Maka tak peliklah, sejak akhir-akhir ini, kerajaan Umno-BN pimpinan Najib dah mula menabur wang berbilion ringgit untuk peneroka.

Bila ada pilihanraya di kawasan yang ada Felda, maka Najib akan mula mengumumkan kerajaan memberi bonus, insentif, duit raya dan macam-macam peruntukan untuk peneroka Felda. Semua itu tak lain tak bukan kerana takut undi peneroka akan beralih kepada Pakatan Rakyat.

Buktinya semalam, Najib mengumumkan peruntukan RM1.6 bilion bagi memajukan masyarakat Felda di seluruh negara. Itu semua kerana adanya pilihanraya kecil Dun Tenang.

Pengumuman itu sengaja dibuat ketika beliau berada di Dun Tenang.

Najib membuat pengumuman peruntukan wang berbilion ringgit tu ketika berada di majlis Pemimpin Bersama Peneroka di Felda Chemplak, Labis. Beliau turut mengumumkan peruntukan RM8.5 juta daripada Felda untuk program pembangunan prasarana 500 buah lot yang akan diberi kepada generasi kedua peneroka.

Walaupun ianya dikira sebagai ‘suapan’ pilihanraya, namun ia tidak diendahkan oleh Najib kerana mereka tahu, pihak yang menguruskan pilihanraya, SPR buat-buat tak nampak aje. Kalau nampak pun, hanya dibiarkan aje sebab orang yang ‘menyuap’ tu ialah Perdana Menteri.

Amat malang demokrasi di negara ini.