ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

26 January 2011

pertikaikan majoriti 2/3....si sembab TPM yang membanggangkan diri sendiri....kerajaan UMNO /BN haramjadah wajar letak jawatan aje...dari berkokok tak serupa bikin....!!!



Malunya apabila rakyat Malaysia mempunyai seorang Timbalan Perdana Menteri yang amat banggang mentaliti dan pemikirannya. Inilah hakikat sebenarnya buat si sembab  TPM bernama si Muhyiddin Yassin (foto) itu sebenarnya. Dalam satu sesi dialog pada majlis makan malam yang diadakan di Dewan Besar Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Bandar Seri Bagawan, Brunei malam tadi Muhyiddin dengan bangganya mengatakan bahawa seseorang Menteri Besar yang gagal mendapat sokongan majoriti dalam persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) patut meletak jawatan Kenyataan itu dibuatnya berikutan Kerajaan Negeri Selangor, yang mengadakan sidang khas DUN sebelum itu, gagal mendapat sokongan majoriti dua pertiga untuk meminda Perkara 52 (1) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri 1959.

Beliau berkata kegagalan mendapatkan sokongan majoriti membuktikan kredibiliti yang lemah Menteri Besar terbabit. "Sepatutnya beliau (Menteri Besar) meletak jawatan kerana tak dapat sokongan majoriti di DUN,” katanya. Usul pindaan rang undang-undang, yang dibentangkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, bertujuan mengembalikan kuasa melantik tiga pegawai eksekutif Selangor, iaitu Setiausaha Kerajaan Selangor (SUK), Penasihat Undang-Undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri kepada Sultan Selangor dan Menteri Besar.

Soalnya sekarang jika benarlah kata TPM Muhyiddin kiranya tidak mendapat undi dua pertiga di DUN maka seseorang pemimpin itu perlu meletakkan jawatannya. Maka apa bezanya dengan yang berlaku di Perak sekarang?. Apakah Si Zambry Kadir mendapat majoriti dua pertiga?. Kenapa beliau tidak diarahkan letak jawatan dan pilihanraya negeri diadakan semula?. Malah, paling sensasi ialah bagaimana pula dengan Kerajaan UMNO BN yang gagal mendapat majoriti dua pertiga di parlimen selepas Pilihan Raya Umum ke-12 lalu?. Maka, wajarlah Muhyiddin dan Najib meletakkan jawatannya kerana gagal mendapat majoriti di parlimen. Kenapa tidak mahu letak jawatan?. Kenapa bila terkena batang hidu sendiri mereka pertahankannya tetapi bila terkena kepada pembangkang mudah saja alasan yang diberikan.Nampak sangatlah  dia kini sudah nyanyuk akibat takut DUN Tenang jatuh ke tangan pembangkang (Pakatan Rakyat). Maka eloklah rakyat tutup mulut Muhyiddin dalam Pilihan Raya Umum akan datang...

No comments:

Post a Comment