ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

16 January 2011

Penendang untuk BN



Pakatan Rakyat berada dalam kedudukan yang lebih selesa jika dibandingkan dengan UMNO/BN pada masa ini. Ketika Pakatan menggembleng tenaga untuk berkhidmat kepada rakyat melalui pelbagai program, UMNO/BN dilihat oleh rakyat hanya menjadi tukang cacat.

Mereka menidakkan kemampuan Pakatan. Mereka merendah-rendahkan kebolehan Pakatan. Mereka memperlekehkan usaha Pakatan. Namun demikian, kesemuanya dilakukan melalui salakan kosong di hadapan mikrofon. Maka jadilah kesemuanya sebagai propaganda yang kering dan usang.

Rakyat mahu melihat hujah kental dan mapan keluar dari mulut pemimpin UMNO/BN, bukannya tembakan dengan peluru kosong. Jika cara ini terus-terusan digunakan oleh UMNO/BN, imej mereka akan tercalar lebih teruk lagi. Mereka tidak akan mampu menipu rakyat yang majoritinya sudah bermaklumat. Orang kampung dan pedalaman yang masih ketinggalan dalam serba-serbi tergolong dalam kumpulan minoriti. Tiada gunanya berselindung di sebalik minoriti yang didaifkan itu. Besar kemungkinan UMNO/BN akan menggigit jari dalam PRU Ke-13 jika masih meneruskan strategi lapuk itu.

Rakyat tidak akan terima dakwaan UMNO/BN yang mengatakan Pakatan gagal mengotakan janji di negeri-negeri yang mereka kuasai. Hakikatnya para pemimpin UMNO/BN hidup bagai cacing kepanasan di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, dan Selangor. Mereka kehilangan ruang untuk merampok harta rakyat seperti yang mereka lakukan semasa berkuasa dahulu. Hal ini berlaku kerana Pakatan memberi fokus kepada kesejahteraan dan kebajikan rakyat. Ketiadaan rasuah dan penjimatan telah mengukuhkan kedudukan kewangan negeri kerana amanah dan keikhlasan menjadi tunggak kepada perkhidmatan yang diberikan. UMNO/BN terbukti tidak dapat melakukannya di negeri-negeri yang mereka kuasai. Banyak kecacatan yang dilaporkan oleh badan-badan berwibawa tentang hal ini. Mereka sepatutnya berasa malu dengan kegagalan itu. Rakyat seharusnya sedar akan hal ini dan mengalih sokongan mereka kepada Pakatan.

Kini Pakatan dilihat sebagai pihak yang berhemah tinggi. ADUN KOMTAR telah memohon maaf kepada orang yang dikatakan menjadi mangsanya. Adakah Ismail Sabri Yaakob memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana menipu mereka tentang harga RON 95 yang dijanjikan tidak naik itu? Adakah pemimpin UMNO Pulau Pinang memohon maaf kepada warga emas yang didakwa dapat duit judi tetapi wang yang dikutip tidak pun dikembalikan kepada kerajaan negeri?

UMNO/BN hanya pandai bersandiwara. Sandiwara mereka semakin lemau dan hancur setelah Pelan 100 Hari Pakatan Rakyat tidak mampu ditepis secara ilmiah. Rakyat tidak akan percaya kepada cakap kosong. Presiden UMNO ternyata penakut kerana enggan berbahas di pentas. Kalau takut, tidak payahlah bersusah-susah memperlekehkan pelan itu. Hasilkanlah pelan lain yang lebih canggih daripada pelan Pakatan itu dan berbahaslah di pentas seperti yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin di negara maju. Bukankah kita bercita-cita hendak menjadi negara maju selepas bankrap tahun 2019?

Tepuk dada tanya la hati dan minda masing2. Aku kat opis ramai yang sokong Umno/BN. Dan yang paling sedap aku nak habaq ramai mereka ni dah mula merungut pasai kos barang yg naik gila2..Last skali aku sound apa tau, "kalau rasa nak taraf idup kita ni berubah, kita pun kena ubah kerajaan yang tak pernah nak hargai kesusahan org2 macam kita"...haaa amik hangpa, tekedu makcik2 tu..tu pun masih nak sokong lagi. Dah la..cukup la...berubah la..bila lagi.....biaq kita tak kaya tapi kita buleh hidup senang dan tak bebankan sapa2..nie tak semua nak kena hutang,,,..abih camne nak rasa senang??