ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 January 2011

UMNO-BN-APCO kalau bertanding prk tanpa menipu atau manipulasi segala kemudahan yang ada tak boleh ke...???

Keputusan sukar diterima




Keputusan rasmi, BN mendapat undi 6,699, PAS pula 2,992 undi. Maka, majoriti BN ialah 3,707. Bandingan pilihan raya 2008, BN memperolehi 6,367 undi dan PAS pula meraih 3,875 undi dan majoriti BN sebanyak 2,492. Maka pilihan raya kecil kali ini menyaksikan perubahan undi ialah BN bertambah 332 dan PAS merosot 883 undi. Justeru perubahan majoriti BN sebanyak 1,215 undi.

Apakah makna perubahan ini? Bagi BN ia suatu peningkatan sokongan dan PAS pula adalah suatu kemerosotan sokongan. Kenapakah PAS merosot?

Satu daripada punca adalah sebahagian pengundi PAS 2008 telah kembali kepada BN (mungkin seramai 332 undi yang menambah kepada BN) itu telah diugut berikutan ada kes-kes dilaporkan demikian. Bakinya lagi, seramai 551 mungkin tidak keluar/tidak balik mengundi atau kerana terkandas banjir. Jumlah ini dikatakan sama dengan jumlah PAS yang dikesan berada di luar.

Justeru itu, kemungkinan pengundi tidak dapat balik mengundi disebabkan terkandas banjir adalah logik. Namun ada yang berkata, rahmat banjir itu telah memberi kesempatan kepada BN.

Ini berikutan BN begitu ghairah untuk menang, lantas semua jentera kerajaan, termasuk askar, JPA3 dan Rela digunakan untuk mengangkut pengundi. Tanpa jentera ini, akan ramai pengundi BN tidak sedia keluar mengundi. Sedangkan PAS tidak dapat menggunakan semua kemudahan jentera kerajaan itu. Kelemahan ini menyebabkan pengundi PAS ramai terperangkap dalam banjir.

Inilah realiti kemenangan BN yang pada sikap saya adalah sukar terima. Hanya Allah lebih tahu segala-gala yang berlaku."


wanibrah

No comments:

Post a Comment