ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 January 2011

kementerian pelajaran johor dah jadi puaka belaan UMNO ke...????..alasan pindah suami kerana gagal 'kawal isteri'....jelas dasar diskriminasi terhadap guru guru yang menyokong pembangkang...!!!




Kementerian Pelajaran Johor cuba menukar suami kepada calon PAS di Tenang Normala Sudirman daripada kawasan itu ke Johor Bahru atas alasan beliau tidak dapat "mengawal isterinya".

Arahan tiba-tiba itu, yang mengarahkan Makrof Abd Mutalib dipindahkan dalam 24 jam bagaimanapun ditarik semula selepas beberapa bantahan.

"Guru besar beritahu, ia kerana saya gagal kawan isteri, merujuk kepada penyertaan politiknya dalam PAS," kata Makrof yang telah mengajar di Tenang sejak 13 tahun.

Ditemui ketika PAS mengumumkan calon malam tadi, Makrof memberitahu Malaysiakini bahawa beliau menerima notis pertukaran beberapa hari lagi apabila spekulasi isterinya akan bertanding pada 30 Januari ini bertiup kencang.

Menurut Makrof, notis pertukaran itu tidak menyatakan sebarang sebab.

"Kami bantah keputusan itu. Normala sudah letak jawatan (sebagai guru).

"(Kami beritahunya) mereka tidak patut baut macam ini, jika mereka tidak menarik balik, kami akan panjangkan perkara ini kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia atau adakan sidang media.

"Mereka kemudian tarik balik," jelas Makrof.

Normala, bekas guru dekat Segamat, meletakkan jawatan baru-baru ini untuk berkhidmat sepenuh masa dengan parti.

Menurut Makrof, notis pertukaran itu merupakan satu bentuk diskriminasi terhadap guru yang anggota keluarganya menyokong pembangkang.



penyapu sial

Cikgu Makrof ditukarkan kerana isterinya nak bertanding pilihanraya kecil DUN Tenang, itulah sebabnya dan ada juga sebabnya tetapi ramai lagi guru-guru yang hanya pergi dengar ceramah atau menunaikan sembhayang Jumaat di masjid-masjid kelolaan PAS seperti masjid TGNA Pulau Melaka, masjid TGH di Rusila atau masjid At Taqwa Bt 6 pun ditukarkan.

UMNo memang puaka dan kepuakaan itu dan menular hingga ke jabatan2 kerajaan. Jabatan pelajaran negeri merupakan lubuk tempat membiaknya puaka2 tersebut. Sebab itulah dapat kita lihat bagaimana orang yang junior dari segi gred dan perkhidmatan dilantik jadi pengarah JPN, ketua sektor mahupun pegawai PPD. Kata nak memartabatkan pendidikan, HAMPEH!!!!!

Kepada pegawai2 di PPD dan JPN kalau betul nak jadi puaka belaan UMNo letak jawatan tanding pilihanraya nanti dapat perhati dan tengok berapa ramai guru-guru yang akan pangkah anda.