ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

18 January 2011

P.Ramlee Lawan Khurafat. Mufti Perak Sokong Khurafat....muakakakaka....!!!











Kalau kita biasa atau pernah  menonton Filem "Seniman Bujang Lapok". Dalam satu adengan, P.Ramlee kesempitan duit kerana mahu menikah dengan Salmah. Apabila dia mengadu pada Sudin, Sudin kata dia baru beli satu cincin hikmat dari seorang penjual jalanan. Mengikut Sudin, dengan hikmat cincin ini, dia boleh pinjam RM350 dari "Manager" mereka, Encik Kemat Hasan.

Maka, pergilah Sudin berjumpa manager mereka untuk pinjam RM350. Malangnya, apabila disergah Encik Kemat Hassan, Sudin cuma dapat pinjam RM5. Ramlee kata, nak kahwin apa dengan 5 ringgit.

Maka, Sudin ambil cincin hikmat tersebut dan membalingnya ke longkang.

Itu adalah dakwah cara P. Ramlee kepada masyarakat Melayu. Sepanjang ingatan kita yang pernah menonton filem P. Ramlee, tidak pernah pula P.Ramlee memperlekehkan amalan berdoa, tapi dalam filem Seniman Bujang Lapok ni, jelas P. Ramlee memperlekehkan amalan khurafat yakni mempercayai hikmat cincin. Kalau tidak, mengapa sampai ke tahap filem ini menunjukkan adegan Sudin mencampak "cincin hikmat" ke dalam longkang?

Semoga jasa Arwah P. Ramlee ini diberkati dan dibalas oleh Allah SWT dengan syurga.

MUFTI PERAK PULA PERTAHAN AMALAN KHURAFAT

Secara mudahnya, amalan "Tiang Seri" yang dilakukan Zambry786 adalah amalan KHURAFAT yang menyembah makhluk halus seperti Jin dsbnya. Samalah dengan amalan "cincin hikmat" dalam filem Seniman Bujang Lapok yang mempercayai kuasa hikmat cincin (yang sebenarnya merujuk kepada kuasa jin juga).

Namun, Haramsani lebih suka mempertahankan amalan-amalan khurafat dan syirik ini demi menyelamatkan hagemoni politik UMNO dan BArisan Nasional. Sanggup Mufti Perak memperdagangkan agama demi kepentingan politik murahan UMNO dan Barisan Nasional.

Walaupun P.Ramlee bukan orang agama, namun jasa P.Ramlee kepada agama jauh lebih besar berbanding Haramsani/Mufti Perak. Sekurang-kurangnya P. Ramlee tidak menghalalkan perkara yang haram seperti yang dilakukan oleh Mufti Perak/Haramssani.
.

No comments:

Post a Comment