ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

23 January 2011

muakakaka...aku dah jumpa orang keturunan india yang tiada K/P....kunun .katanya berpuloh tahun dahulu pejabat pendaftaran terbakar.....dokumen pengenalannya terbakar atau hilang....la nie menumpang k/P orang lain....dah jumpa...kena balik india la...bior mampos kat sana...!!!!

Imigresen minta bantuan kenalpasti India tanpa K/P



muakakakaka....dah di kenal pasti...salah seekor mamak keturunan india yang tiada k/P ....ada sesiapa terjumpa dokumen pengenalannya sila hantar ke pejabat imigresen....tiket tongkang balik india ada padanya....!!!

NGO kaum India diminta mengenal pasti rakyat Malaysia berketurunan India yang tidak mempunyai dokumen diri untuk didaftarkan semasa kempen Mydaftar mulai 19 Februari ini.

Timbalan Ketua Setiausaha Bahagian Pendaftaran dan Imigresen Kementerian Dalam Negeri (KDN) Datuk Raja Azahar Raja Abdul Manap berkata bantuan mereka diperlukan untuk menyelesaikan masalah serius segelintir masyarakat India yang tidak memiliki dokumen berkaitan kelahiran, pengenalan diri dan kewarganegaraan.

"Jumlahnya (warga Malaysia berketurunan India yang tidak mempunyai dokumen) kita tidak tahu. Kita harap dapat mendaftar semua mereka yang tidak mempunyai dokumen.

"Itu jaminan KDN dan JPN (Jabatan Pendaftaran Negara). Kita tidak akan mengambil sebarang tindakan kerana mereka tidak mendaftar perkahwinan mereka atau kelahiran anak mereka," katanya kepada pemberita di Putrajaya.

Beliau berkata KDN akan mengambil tindakan jika rakyat Malaysia berketurunan India masih tidak mengambil tindakan untuk mendaftar kelahiran anak mereka atau perkahwinan mereka selepas kempen ini berakhir pada 26 Februari depan.

Raja Azahar berkata masyarakat India yang menghadapi masalah ketiadaan dokumen diri perlu menggunakan pendekatan mesra rakyat ini yang akan diadakan di sembilan negeri iaitu di Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Wilayah Persekutuan, Negeri Sembilan, Melaka, Pahang dan Johor.

KDN dan JPN mempunyai kecekapan untuk menyelesaikan semua permohonan berkaitan kewarganegaraan, dokumentasi dan permit masuk (PR), katanya.

Berdasarkan statistik dari 1997 sehingga 2006, KDN telah berjaya menyelesaikan kesemua 32,927 permohonan yang diterima berkaitan isu tersebut, dan 29,677 permohonan diterima antara 2007 hingga 2009.

Untuk itu, beliau yakin semua permohonan tahun ini dapat diproses lebih awal daripada masa yang disasarkan.

Kempen Mydaftar dianjurkan oleh Jawatankuasa Kabinet Masyarakat India bersama JPN, KDN dan disokong oleh Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan yang diadakan selama lapan hari.

--Bernama

1 comment:

  1. Boleh cuba dapat kewarganegaraan sebagai British citizen. Kata Hindraf demer yang bawa kaum India ke Tanah Melayu yang kununnya dalam jajahan Britain. Selamat mencuba.

    ReplyDelete