ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 February 2011

Hikayat katak katak yang melompat bagai cicak mengkarung...!!!!



Kisah keluar masuk parti Ada ketikanya melucukan.Pertama kalinya melalui proses tatkala matinya parti United Malay National Organitation dan tertubuhnya parti melayu semangat 46 (s46) dan United Malay National Organitation (Baru), dominasi Umno terumbang ambing dan terpecah dua. Satu dipimpin oleh dr M,satu lagi Kuli.Tanpa bercerita jauh kerana umum telah mengetahui sejarah ini walaupun tidak didendangkan atau tidak disubjekkan dalam mata pelajaran sejarah sekolah.

Waktu pesta pilihanraya tiba, akan adalah slot lompat-melompat. Ada penyokong PAS yang membenci Umno hingga ke tulang kering di sesetengah tempat melompat megah ke Umno Baru. Golongan ini tiba-tiba naik tocang, ke hulu hilir usung fail, kepit surat khabar, berbaju batek siang malam. Mereka rebut kuasai balairaya, JKK, ketua kampong hingga ke jawatan nazir masjid.

Mula menghidu projek kecil kecilan. Bagai kaduk naik junjung, lebih Umno daripada Umno. Sana sini merata kedai kopi mereka menjaja cerita parti lama mereka. PAS parti terompah, parti kutip derma, parti bulan bintang tak boleh guna jalan raya,naik unta!!! (mereka mabuk kuasa lalu tukar benci kepada PAS dan S46)

Tanpa prinsip kukuh, longgar Di tubuh atas sifat iri hati dan mahu berkuasa akhirnya s46 berkubur tanpa nisan.

Sejarah berulang lagi, Umno Baru pecah. Satu kumpulan Dr M, satu kumpulan lagi dipimpin Anwar Ibrahim yang melahirkan parti Keadilan. Sekali lagi orang melayu yang bermazhab umno Baru jadi lintang pukang. Ada yang kekal Umno Baru. Ada yang melompat ke Keadilan. Bekas s46 yang berkepentingan melompat semula ke Umno Baru. Ada ahli Umno baru yang melompat Keadilan jadi begitu hyper aktif.

Siang dengar kaset Anwar, malam dengar ceramah, bilang minggu turun reformasi. Mengatur strategi, adakan sesi penerangan kes Anwar. Pacak bendera depan rumah. dalam kereta tergantung gambar Wan Azizah, Nurul Izzah. T’shirt jenama pembangkang penuh satu almari. Di masjid lepas solat isyak mereka berbalas hujah. Tika ini pemuda Umno Baru lumpuh dan hampir mati. Geng anak muda semuanya bersama gelombang reformasi.

Jika s46 digelar parti melayu tulen dan mati pada desakan kebendaan. Keadilan pula bolehlah digelar parti rakyat, parti kebangkitan rakyat, bergerak melawan kezaliman yang dicetuskan oleh Anwar Ibrahim. pernah tingga 1 kerusi parlimen. Yang pasti akibat desakan ugutan dan kebendaan juga ramai ahli dan pendokong Keadilan menempuhi nasib yang sama, melompat semula.

Kini upacara lompat melompat ini masih berterusan tiada penghujungnya dan berjangkit pula kepada kaum cina dan india. Baik ahli parti, pendokong parti, pimpinan…semuanya bebas melompat. Sifirnya senang – yang istiqamah, tahan dugaan, tahu prinsip politik, jika melompat ia akan kekal. Sebaliknya yang ada udang sebalik batu, ada agenda tersembunyi dan tiada prinsip jika melompat, ia tidak setempat. Mana-mana ada lubuk yang boleh cari makan kebendaan dia melompat dan mengeram.

Sesiapa saja dibenarkan melompat. Lompat melompat bolehlah dikira sebagai pencarian sumber rezeki (mengikut status dan kedudukan) mencari sarang selesa atau barangkali menambah koleksi sahabat dan musuh politik. Tidak ramai yang lompat berprinsip. On Jaafar melompat,Tunku khabarnya melompat. Kuli dan gergasi-gergasi tak bergusi s46 melompat-lompat. Dato Asri melompat. Nakhaie, Anwar Ibrahim melompat. Roslan Kassim, Ezam melompat-lompat. Zaid Ibrahim melompat-lompat. Fairuz,

Zaharin melompat. Zul Nordin melompat. Cuma satu, yang lompat- melompat itu sejarah politiknya akan tenggelam ditertawa rakyat. Buktinya…mari kita sama-sama cari di mana letaknya mereka-mereka ini di kamus rakyat kini. Tanpa mengadakan sidang akhabar pun, lama kelamaan dunia yang kian pantas tanpa selindung pasti mudah mengetahui sebab musabbab mereka lompat melompat.

jelas UMNO memang termasuk golongan kafir laknat....tergamak merasuah masyarakat cina dengan tarian bogel....maka penduduk DUN Merlimau tertunggu tunggu bila ia akan tiba....!!!!







Ramai penduduk Merlimau tertunggu-tunggu tarian separuh bogel dari UMNO BN yang sering diadakan di dalam pilihanraya raya kecil untuk mendapatkan sokongan masyarakat.

UMNO BN yang kerap mengadakan konsert dari wanita-wanita yang berpakaian separuh bogel semata-mata untuk menarik pengundi telah mereka lakukan di dalam pilihanraya-

Tidak mustahil mereka akan buat konsert yang serupa di Merlimau dan Kerdau,..
Mereka sanggup lakukan apa saja untuk menarik pengundi, termasuk mengadakan konsert yang menjaja tubuh di dalam kempen mereka...

Pada pilihanraya kecil Bukit Gantang satu ketika dahulu, seorang menteri kabinet, Datuk Zahid Hamidi dan calon BN, Ismail Saffian telah secara terang-terangan menyatakan sokongan kepada apa yang di percayai satu kebudayaan orang Cina dengan menyaksikan persembahan tarian panas oleh gadis-gadis separuh bogel dalam satu acara keramaian tajaan Barisan Nasional di Kampung Baru, Kuala Sepetang, Taiping.

Sungguh menghairankan, jika itu yang dikatakan kebudayaan orang Cina, yang kami tahu penduduk di Kuala Sepetang selama ini hanya menganjurkan opera yang mana pelakun dan penarinya hanya menampakkan muka yang di makeupkan serta pakaian

Budaya bertaraf Bangsar, Kuala Lumpur yang mahu diperkenalkan kepada pengundi di perkampungan nelayan ini dilihat sebagai satu kejutan budaya yang terdesak oleh Unmo/BN untuk memancing undi di kawasan ini...

Hal yang sama berlaku di dalam PRK Tenang dimana Majlis Makan Malam 1Malaysia pada penghujung kempen PRK UMNO BN mengadakan konsert tarian separuh bogel di sana.

Perbuatan UMNO-BN tersebut sunggguh menjijikkan. Sesiapa yang mengundi mereka bersubahat dengan perbuatan kotor yang mereka lakukan..

Najib sememangnya anti islam...Pemuda UMNO dan PERKOSA nampaknya jadi buridnya tanpa usul periksa....!!!!



Najib said he has “some concerns, deep concerns” about Yusuf al-Qaradawi, the Muslim Brotherhood’s spiritual leader. Those concerns center on Qaradawi’s support and justification for terrorism, which carries a great deal of weight given Qaradawi’s credibility as an Islamic scholar - National Review Online



Yusuf Al-Qardhawi telah dihina oleh Najib. Najib menuduh ulama' besar dunia dan pemimpin utama Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas. Kenyataan Najib dan tuduhan jahat ini dihamburkan hanya semata mahu menjilat tapak kaki Amerika Syarikat. Siapa yang menjadi talibarut Amerika Syarikat? Anwar atau Najib?

Anwar sekurang - kurangnya tidak pernah menghina mana - mana gerakan Islam didepan dunia barat. Tetapi Najib, hina, fitnah, tuduhan, dan macam - macam lagi hanya semata mahu mendapatkan keredhaan Amerika Syarikat. Amat malang sekali kita jika berketuakan orang yang sanggup menjadi pencacai Amerika.

Buat orang Umno, berbanggalah dengan Najib kerana Najib berjaya menjilat kaki Amerika dengan menghina pertubuhan Ikhwanul Muslimin dan ulama' besar Yusuf Al-Qardhawi. Menuduh mereka ini sebagai pengganas. Tahniah Perkasa dan pemuda Umno. Tahniah kerana menjadi talibarut Amerika!!

Buat mereka yang diatas pagar, mahukah kita berketuakan pro AMERIKA dan anti Islam!?
Sedarlah, jika kita mengundi BN dan Umno bererti kita mengizinkan penindasan Yahudi terhadap rakyat Palestin. Kita mengizinkan Amerika mengawal negara kita.

JANGAN SOKONG UMNO!!

Rakyat merintih duka...santa klaus felda gila kuasa bawa gula gula...!!!




Rakyat DUN Kerdau disini merintih dalam kesusahan kerana pembangunan 'senget' yang dilaksanakan oleh kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) bukannya dari PAS atau Pakatan Rakyat.

Keseluruhan kawasan dalam DUN Kerdau mempunyai masalah akibat sikap tidak ambil peduli wakil-wakil Umno dan Barisan Nasional yang menjadi Adun sebelum ini.

Penduduk Desa Murni khususnya golongan muda tidak mempunyai tanah dan rumah untuk kediaman, sebagaimana yang didedahkan oleh calon PAS, Hasanuddin Salim.

"Di Desa Murni, orang muda tak ada tanah untuk bina rumah, untuk tempat tinggal, di Paya Taram rumah kos rendah terbengkalai sejak 15 tahun lalu, di kampung orang asli Pulau Sendayan dewan yang terbakar 5 tahun lalu belum dibaiki, di kampung-kampung pesisir Sungai Pahang tak ada bekalan air bersih, di Pekan Kerdau para peniaga nak majukan dengan membina sendiri bangunan tetapi dihalang oleh pihak berkuasa tempatan,"


"Tapi hari ini, PM Najib datang bawa 'gula-gula' sebanyak RM10 juta, cakap baru, tak tahu bila akan dilaksanakan,"

Mengulas tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang meluluskan peruntukan 'mee segera' apabila datang ke DUN Kerdau semalam.

Rakyat dan negara telah rugi akibat pemimpin Umno dan Barisan Nasional kerana perbelanjaan telah dikeluarkan sebelum ini untuk projek bekalan air dan perumahan kos rendah Paya Taram.

"Kini, Najib tambah lagi peruntukkan, sedatangkan berjuta ringgit telah dihabiskan untuk projek tersebut sebelum ini, tetapi 'hangus' kerana kecuaian pemimpin Umno dan Barisan Nasional,"

Justeru itu , kita  merayu kepada semua pengundi DUN Kerdau khususnya Peti Undi Desa Murni, Lipat Kajang dan Kuala Tekal yang di amanahkan kepada jentera Terengganu supaya memberi peringatan kepada Umno dan Barisan Nasional dengan memilih calon PAS pada pilihanraya kecil kali ini.

bior betul TPM pukimak sembab nie...sape sebenar yang songsang nie...kalau dah melacur pun dah di kira halal...ularmak ularmak UMNO-APCO bukankah dah di kira sesat apa...!!!!!

Malaysia tak perlukan fatwa songsang PAS, kata Muhyiddin



Tan Sri Muhyiddin Yassin menuduh PAS seringkali mengeluarkan fatwa-fatwa songsang untuk mengelirukan akidah orang Islam selain mahu mendapatkan sokongan pengundi Melayu.

Jelas Timbalan Perdana Menteri, orang Islam tidak memerlukan sebarang fatwa baru apatah lagi fatwa songsang dikeluarkan PAS terutamanya Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

“Sudah pelbagai fatwa yang dikeluarkan (PAS), kita orang Islam fatwa yang ada sudah cukup kerana tidak pesongkan akidah.

“Apa guna tok guru PAS buat fatwa baru? Apabila ada pilihan raya kecil ada sahaja fatwa baru, kalau dulu cakap undi PAS masuk syurga dan undi BN masuk neraka,” katanya pada Majlis Anugerah Kecemerlangan Pelajar Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Jamuan Rakyat di Sekolah Menengah Dang Anum di sini.

Pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang bulan lalu, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan didakwa mengeluarkan fatwa bahawa undi Umno akan jadi jahiliah.

Malah sebelum ini PAS turut didakwa mengeluarkan pelbagai fatwa termasuk undi PAS boleh masuk syurga; diharamkan makan daging binatang ternakan yang disembelih orang Umno; sesiapa yang menentang PAS beerti menentang Islam kerana Islam itu PAS dan PAS itu Islam; menuduh kerajaan BN kafir kerana tidak menjalankan hukum Allah s.w.t dan membuat tuduhan bahawa kerajaan Malaysia memisahkan agama dari politik dan dengan itu menjadi kafir.

Bagaimanapun ia dikritik oleh pemimpin-pemimpin Umno.

Kata Muhyiddin, fatwa songsang yang dikeluarkan PAS itu akan menyebabkan akidah orang Islam akan terpesong.

“Fatwa yang dikeluarkan ini boleh memberikan kesan dan akan pesongkan akidah orang Islam.

“Tapi saya tahu ini adalah politik semata-mata, saya harap pengundi di Merlimau tak terpedaya dengan dakyah dibawa pembangkang,” kata timbalan presiden Umno ini.

Pilihan raya kecil DUN Merlimau menyaksikan pertarungan satu lawan satu antara Roslan, ahli jawatankuasa Umno Jasin dan Yuhaizat Abdullah iaitu Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka dan Timbalan Yang Dipertua PAS Jasin.

Dalam pada itu, Muhyiddin berkata kempen BN bagi memenangi pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka kawasan Merlimau dan DUN Pahang kawasan Kerdau, yang memasuki hari ketiga hari ini, mendapat sambutan yang amat baik daripada semua kaum.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sokongan tersebut nampak jelas daripada gerak geri badan dan kenyataan secara terbuka oleh mereka.

“Maksudnya sentimen positif dapat kita rasakan,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Anugerah Tawaran Baru Kepada Guru Besar di Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Syed Zahiruddin, Ayer Tawar di Merlimau dekat sini, hari ini.

Dipetik Bernama, Muhyiddin berkata kempen BN di DUN Merlimau dan Kerdau sedang rancak dijalankan dengan pertemuan dengan semua pengundi dan juga diadakan ceramah bagi memperjelaskan kepada pengundi penyelewengan yang dilakukan pemimpin PAS dan parti pakatan pembangkang lain, supaya mereka tahu keadaan sebenar.

“Tapi bagaimana biasa, saya sebutkan jangan kita ambil mudah sehinggalah selesai 6 haribulan, barulah kita boleh tahu, jadi selagi belum sampai 6 haribulan malam, saya sudah beritahu jentera jangan relaks, jangan goyang kaki, mesti kerja bersungguh-sungguh (berkempen),” katanya.

Muhyiddin berkata calon pun perlu bersungguh-sungguh untuk pergi ke seluruh kawasan DUN berkenaan bagi menemui semua pengundi.

“Saya sudah beritahu, calon pun tidak boleh tidur, dia kena pergi semua kawasan, bertemu dengan semua pengundi, bersalam salaman dengan mereka, dan kita bermesra dengan mereka kerana ramai yang nak mengenali calon, jadi itu kita akan bawa ke seluruh pelusuk kawasan baik di Kerdau mahu pun di Merlimau,” katanya.

Ditanya andaian PAS mengatakan ia boleh menang pada pilihan raya kecil itu dengan jumlah peratus tertentu, Muhyiddin berkata parti pembangkang boleh membuat perkiraan tetapi itu hanya taktik dan helah politik.

“Dia (PAS) boleh buat perkiraan begitu, macam lain-lain pilihan raya pun dia kata begitu, di (DUN) Galas (Kelantan) dia kata dia boleh menang, di (DUN) Tenang (Johor) dia kata dia boleh menang lebih 55 peratus tapi kita (BN) dalam politik ini, kita faham kita tahu, itu cuma taktik dan tipu helah nak tunjukkan kononnya mereka dapat sokongan, main psikologi pengundi,” katanya bahawa PAS kini menyedari sudah ramai tidak menyokong parti pembangkang itu.

Kedua-dua pilihan kecil tersebut dimenangi oleh Barisan Nasional.

Muhyiddin turut mengingatkan calon dan jentera pilihan raya BN supaya mendampingi semua pengundi bagi mendengar masalah dan kehendak mereka kerana dalam situasi ini pengundi adalah “raja”.

Ditanya PAS akan menubuhkan skuad kamera untuk mengintip pergerakan calon BN bagi mengesan salah laku, Muhyiddin berkata, “terima kasih dia beritahu kepada kita, nanti bila depan kamera kita senyum lebih, kita beritahu dia terima kasih lah kerana nak berkempen membantu kita.”

“Kita (BN) dalam strategi kempen kita tumpu kepada pengundi, kita tidak tumpu kepada calon dan jentera. Kita lebih kepada pengundilah. Kalau dia nak menang dia pergi kepada pengundi, pasal apa dia pergi pada calon kita, calon kita sudah tentu tidak sokong dia,” katanya.

Mengenai sokongan badan bukan kerajaan (NGO) kepada BN, Muhyiddin mengalu-alukan sokongan tersebut dan berkata mereka mengetahui jasa yang dilakukan kerajaan BN.


penyapu sial

hei pukimak muhyiddin...buktikan apa dia fatwa songsang PAS....dan bukan cakap cakap kosong orang mabuk todi...otak karat dengan najis babi...cakap merapu ...

Malaysia juga tak perlukan kenyataan sonsang dari kerajaan umno.

Jangan ingat semua rakyat senang ditipu oleh kerajaan umno/bn. Janganlah hina kami lagi.

SANTA KLAUS NAJIB DIDIK RAKYAT JADI PENGUNDI TAK BERMARUAH BILA RAKYAT DI GULA GULA KAN DENGAN PROJEK MEE SEGERA YANG DI KATEGORI RASUAH PILIHANRAYA....!!!

Najib lulus RM10 juta bagi pembangunan Kerdau

najib visit kerdau 270211 03


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan peruntukan hampir RM10 juta bagi projek pembangunan rakyat di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, di Temereloh.

Projek berkenaan ialah menaiktaraf pam di loji air Batu Sawar dan mengganti paip dari Rumpun Makmur ke Kampung Kerai yang bernilai RM9.25 juta.



Selain itu, beliau turut mengumumkan projek membina dewan terbuka yang mengandungi gelanggang serbaguna bagi masyarakat Cina di Kampung Sri Kerdau, bernilai RM400,000, membina kuil bagi masyarakat India (RM100,000) dan Balai Bomba sukarela (RM150,000).

Dalam pada itu, Perdana Menteri menegaskan bahawa semua projek berkenaan bukan untuk memancing undi, sebaliknya menjadi tanggungjawab kerajaan untuk memberi keselesaan kepada rakyat.
"Lampu jalan, rumah kos rendah dan ini semua saya tak mahu cakap lagi, nanti akan ada orang kata saya nak membeli undi pula. Sebelum ini, saya pernah berjanji saya akan menjadi Perdana Menteri untuk semua kaum dan inilah buktinya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di dua majlis berasingan di majlis ramah mesra bersama penduduk Batu Sawar dan ramah mesra bersama masyarakat Cina, India dan Orang Asli di Kampung Baru Kerdau di Temerloh, hari ini.

najib visit kerdau 270211 02Katanya, kerajaan BN sentiasa melakukan projek bagi pembangunan dan keselesaan rakyat sejak merdeka walaupun kepimpinannya silih berganti.


BERNAMA

pemimpin malaysia dah makin gila...rakyat jadi gila...penyokong depa semakin gumbira....tahniah...pemimpin di utama rakyat di mamposkan dahulu...!!!!

Insurans kenderaan bermotor naik mulai tahun depan




Insurans kenderaan bermotor negara akan meningkat secara berperingkat-peringkat bermula tahun hadapan hingga 2015 bagi mengimbangi kerugian yang ditanggung syarikat insurans.

Menurut Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Abu Hassan Alshari Yahaya, penstrukturan tersebut akan menyebabkan insurans motor akan meningkat setiap tahun.

Bagaimanapun ia tidak akan membebankan golongan berpendapatan rendah. - Utusan

Note: Rakyat bawahan bukan setakat kais pagi makan pagi tapi kais hari ni untuk cover semalam punya makan. Kerja kilang gaji RM600.00 sebulan. Pakai motor buruk beli secara hutang. Bulan-bulan kena bayar RM250.00. Minyak pula naik harga. Bila minyak naik harga barang-barang keperluan semua berpusu-pusu naik sama. Sudahnya sangkut nak bayar bulanan motor. Nak hidupkan insuran tak boleh bermakna motor tiada roadtax. Belum habis penderitaan disitu kena saman ekor pula. Tak masuk cerita sewa rumah dan nak sara anak bini lagi tu.

Note: Hari ini rakyat dapat berita gembira lagi... "Insurans kenderaan bermotor negara akan meningkat secara berperingkat-peringkat bermula tahun hadapan hingga 2015 bagi mengimbangi kerugian yang ditanggung syarikat insurans." Kah..kah..kah..kah.. Tengok saja ayat orang kaya bercakap... "Penstrukturan tersebut akan menyebabkan insurans motor akan meningkat setiap tahun. Bagaimanapun ia tidak akan membebankan golongan berpendapatan rendah". Kah..kah..kah..kah..

Note: Baru hari ni aku dengar ada syarikat insuran yang rugi... macamana berniaga bleh rugi? Setiap rakyat yang ingin membeli kenderaan bermotor WAJIB membeli insuran.. Tang mana boleh datang rugi sedangkan insuran itu sendiri adalah wajib dibeli.. kah..kah..kah..kah.. Tapi selama aku hidup belum pernah pula aku lihat ada syarikat insuran yang gulung tikar.. aku memang tak faham apa yang dimaksudkan dengan "rugi" itu. Dan dengan itu dari tahun hadapan sehingga tahun 2015 insuran motor akan terus meningkat dan meningkat. Cukup tahun 2015 nanti syarikat insuran akan rugi lagi. Jadi terpaksalah insuran akan terus naik sehingga hari kiamat... Kah..kah..kah..kah...

Note: Bila syarikat insuran untung orang miskin yang guna moto dapat apa? Dapat ke merasa makan kenduri kesyukuran atau seunit dua saham? Tapi bila kononnya syarikat insuran rugi kita semua kena tolong mereka. Rakyat kena berkorban demi syarikat insuran.. Kena merasa susah demi memastikan syarikat insuran tidak mengalami kerugian... Ini sistem apa ni? Aku pun tak tahu adakah aku sedang hidup dinegara apa.. Adakah yang memerintah sekarang ini seekor tikus? nak dibunuh kena bermodal.. dibiarkan habis padi seangkob.

Note: Penyokong Umngom/Bn mesti gembira dapat berita ni kan.. Kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

rubbertapperz

27 February 2011

kerdau...dulu nak bagi biasiswa kena ikut procedure...tapi bila nak pilihanraya kali ini...boleh pulak bagi macam santa klaus bagi angpow....!!!




Seorang penduduk kampung melahirkan rasa hairan bagaimana wang biasiswa yang sepatutnya dipohon mengikut prosedur tertentu, boleh diagihkan seperti angpau oleh Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakub kepada penduduk dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) Kerdau.

Abdul Aziz Ismail, 55, dari Desa Baru Purun dekat sini berkata, majlis penyampaian berkenaan diadakan di Sekolah Kebangsaan Teluk Sentang kelmarin melibatkan pelajar-pelajar dalam daripada Dun berkenaan.

Tambahnya, wang bernilai RM250 yang dikatakan biasiswa Yayasan Pahang itu diberi dalam sampul surat bersama borang dan baki RM250 lagi akan dibayar beberapa bulan lagi.

“Orang kampung jadi pelik bila MB agih duit biasiswa macam bagi ang pau sebab selama ini penduduk nak minta bantuan tersebut bukan main ketat lagi prosedurnya.

“Tapi kelmarin saya percaya seluruh pelajar dalam Dun Kerdau semuanya dapat duit biasiswa tanpa perlu mengisi borang dan tanda tangan wakil rakyat seperti selalunya.

“Walaupun wang itu memang hak rakyat yang layak menerimanya, tetapi saya percaya akan menyebabkan penduduk yang bukan dalam Dun Kerdau tidak puas hati sebab anak mereka juga layak dapat biasiswa,” jelasnya.

Kelmarin Adnan mengagihkan wang Yayasan Pahang di Sekolah Kebangsaan Telok Sentang kepada pelajar-pelajar anak penduduk kampung tradisional dan penempatan Orang Asli dalam Dun Kerdau.

Selain Teluk Sentang, pelajar-pelajar daripada pusat mengundi Kerai dan Batu Sawar turut dipunggah ke situ. Selain daripada itu, penduduk di tiga kawasan Felda iaitu Jengka 22, Jengka 23 dan Jengka 25 juga turut menerima biasiswa daripada Adnan.

Abdul Aziz berkata, selain Adnan beberapa menteri lain juga turut melawat kawasan termasuk Datuk Seri Shapie Apdal yang menyerahkan kunci perumahan Risda, sedangkan rumah tersebut sudah lama diduduki.

“Saya diberitahu Najib dan Muhyiddin juga sudah diatur programnya bagi menemui penduduk di kawasan kami dan saya yakin mereka juga akan mengagihkan wang kepada orang tua, orang kurang upaya (OKU) dan orang miskin.

“Mungkin turun sekali seumur hidup itu baik bagi penduduk untuk bertemu dan menadapat wang daripada pemimpin, tapi apa yang saya bimbang ialah pada masa depan jika rakyat berada dalam kesusahan atau ada masalah, mereka akan mengharapkan wakil rakyat mereka mati.

“Sebab apabila berlaku PRK, segala yang diminta biasanya akan segera makbul,” ujarnya.

“Tengok muka saya puas-puas. Ada ke muka penipu? Tak ada kan?”....muakakaka...muka penipu tak ada...muka pembelit ada ..muka penyundal betina puaka lagi ada.......penghisap darah rakyat,....!!!!



Betina Puaka Perdana Menteri Negara 1Malaysia sedang berucap...


cakap depan pengampu boleh la...itu pun sampai berpeluh nak coverline....betul ke ni..!!!..dah kelepet duit rakyat macam kepala emak dan bapak dia punya...dah pijak kepala laki...buat buat tak nampak pulak...nak membodohkan rakyat ingat ingat sikit ....bukan semua boleh di cucuk hidung...!!!!


Rosmah tak mahu lawan


Isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang jarang kelihatan pada kempen pilihan raya kecil, hari ini turun padang di DUN Kerdau.

Sambil merayu penduduk setempat memberikan undi pada calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad, Rosmah mengingatkan pengundi supaya menolak “dakyah” dan “fitnah” Pakatan Rakyat.

“Jangan dengar dakyah pembangkang. Pembangkang ini cuma sedap mengata saja. Alhamdulillah.

“Saya tak mahu lawan. Saya serah pada Allah sahaja,” katanya dalam majlis ramah mesra di Felda Jengka 25 – antara kubu kuat BN di Kerdau.

Beliau bagaimanapun meminta orang ramai menilai sendiri dirinya dan bukan mendengar semata-mata daripada kumpulan tersebut.

“Tengok muka saya puas-puas. Ada ke muka penipu? Tak ada kan?” soalnya.


Bukan seronok-seronok

Berucap kepada kira-kira 200 penduduk setempat, Rosmah yang sering menghadapi pelbagai sindiran pembangkang tampil secara terbuka menjawab dakwaan-dakwaan terhadapnya.
Beliau antaranya menafikan mengawal suaminya Datuk Seri Najib Razak dan melakukan pemborosan dalam rawatanya bagi menyampaikan ucap utama dalam persidangan mengenai pendidikan di Arab Saudi baru-baru ini.

“Bila masa saya cakap (pada Najib) buat macam itu, buat macam ini. Mahu Datuk Najib nak ikut cakap saya. Saya ini, (contohnya) kalau dia kata duduk, saya duduklah,” katanya yang kerap berseloroh dalam ucapannya.

Berhubung lawatannya ke Riyadh, Rosmah menjelaskan beliau hadir ke sana kerana diberikan peluang dan pengiktirafan oleh negara luar yang diakwanya jarang diperoleh oleh rakyat Malaysia, apatah lagi seorang wanita.

Menurutnya, pemergiannya atas undangan kerajaan Arab Saudi itu mendapat sambutan menggalakkan, antaranya daripada anakanda raja dan permaisuri kerajaan itu sendiri yang mengucapkan terima kasih melalui panggilan telefon dan menjemputnya makan malam bersama.

“Saya bukan hendak membesarkan diri, tetapi saya hendak tunjukkan, saya pergi saya bukan untuk seronok-senorok, bukan hendak ‘happy happy‘ (bergembira),” katanya lagi.
‘Dia tak kerja, beritahu saya’

Justeru, beliau yang mengaku berpeluh-peluh berkempen datang ke kawasan Felda itu bagi membantu kempen Najib merayu penduduk Kerdau terus memberikan undi kepada calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad.
“Saya minta 30 minit saja (mengundi Syed Ibrahim). Esok kalau dia menang, ada masalah apa pergilah ketuk pintu rumah dia.

“Kalau dia tidak buat apa beritahu saya,” katanya berseloroh.
Rosmah sebelum itu mengunjungi beberapa rumah di Felda tersebut bagi beramah-mesra dan bertanyakan masalah penduduk setempat.

Felda Jengka 25 merupakan antara tiga kawasan Felda di kawasan itu yang dianggap sebagai kubu kuat BN dan menjadi faktor yang menjamin kemenangan mereka selama ini.

Dalam pilihan raya kecil DUN itu pada 6 Mac ini, calon BN atau lebih dikenali sebagai Syed Ibra akan ditandingi calon PAS Hassanuddin Salim – seorang bekas kontraktor untuk projek berskala besar.

malaysiaKini

Bagusla... dah kaw tim iblis dan syaitan....najib laki bini puaka dan celaka lawat lubang neraka penghianat khalifah islam......!!!!

Najib lawat kilang kenderaan tentera terbesar di Turki


sayang dan hormat benar najib kat Mustapa Kamal Ataturk nih ekk..sampai najib ngan laki dia siap gi kalung bunga kat lubang neraka Mustapa Kamal Ataturk.


Kat malaysia dah kata haram letak bunga kat makam pahlawan. Letak kat peruntuh khilafah Islamiyyah Turki, kamal Attaturk takpe ke? Mana ulama sesat UMNO   ni???

2011/02/23

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam melawat kilang pengeluar kenderaan ketenteraan terbesar Turki, FNSS Savunma Sistemleri A.S. (FNSS Savunma) di Golbasi, kira-kira 30 kilometer dari sini.

Dalam lawatan kira-kira sejam itu, Perdana Menteri dan delegasi Malaysia diberi taklimat mengenai operasi kilang berkenaan oleh Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengurus Besarnya, K. Nail Kurt.
Perdana Menteri turut menyaksikan demonstrasi pelbagai kenderaan ketenteraan yang dikeluarkan firma terbabit, yang juga antara pengeluar kenderaan ketenteraan terbesar dunia.
Turut serta dalam lawatan berkenaan Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman; Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Zahid Hamidi; Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein serta Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Pada lawatan itu, majlis menandatangani perjanjian di antara DRB-HICOM Defence Technologies Sdn Bhd (Deftech) dan FNSS Savunma bagi usaha sama pengeluaran kenderaan ketenteraan di Pekan, Pahang.

Usaha sama berkenaan turut merangkumi bantuan latihan dan kepakaran serta pemindahan teknologi firma Turki itu kepada Deftech.

Kedua-dua pihak sudah menjalin kerjasama dalam bidang berkenaan sejak 2000. Pada majlis menandatangani itu, Deftech diwakili Pengarah Urusan Kumpulan DRB-Hicom Berhad, Datuk Seri Mohd Khamil Jamil manakala FNSS Savunma diwakili Kur, sambil disaksikan Najib.

Sementara itu, pada sebelah petangnya Najib dan rombongan melawat Muzium Anitkabar yang antara lain menempatkan makam pengasas Republik Turki, Mustapa Kamal Ataturk yang mana Perdana Menteri meletakkan kalungan bunga dan menandatangani buku pelawat.

Perdana Menteri kemudian mengadakan pertemuan dengan rakan sejawatnya, Recep Tayyip Erdogan, sebelum menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) di antara SME Corporation Malaysia dan Small and Medium Enterprises Development Organization (KOSGEB) Turki.

Pada sebelah malamnya, Perdana Menteri dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menghadiri majlis makan malam yang dihoskan oleh Erdogan.

Setelah 53 Tahun Malaysia Merdeka...ada menteri UMNO haprak yang hanya menjengah duduk di tangga..rumah usang tidak di peduli....yang penting undi nak di beli...mana ada maruah menteri macam nie...!!!.



Menteri Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang juga Anggota Parlimen Bera sempat meluangkan masa menziarah seorang wagra emas Kalsom Yunus, 80, yang tinggal seorang diri di rumah yang usang dan kurang lengkap ketika melawat bilik gerakan Barisan Nasional (BN) Kuala Tekal di sini hari ini.

Ismail Sabri melawat kampung berkenaan untuk memastikan jentera kempen BN berada dalam keadaan sempurna dan dapat menjalankan kerja-kerja kempen. --fotoBERNAMA


Gambar-gambar yang disiarkan oleh Bernama mendedahkan fakta yang tersangat jelas keadaan rakyat yang terhimpit dengan kemiskinan - di negeri Pahang, negeri dimana datangnya seorang PM yang bongkak dan sombong menyatakan BN sahaja yang membawa kemajuan.

I help you, you help me. Mentang-mentang warga tua itu tak berupaya "to help you", then Najib tak pedulikan nasibnya.

Mana JKKK? Mana PPRT? Mana Jabatan Kebajikan?

Menteri yang bernama Ismail Sabri pun sekadar berkempen nakkan undi, bukan untuk membantu sepenuh hati. Kalau tak kenapa hanya duduk ditangga serambi, tak pergi jengah ke dapurnya, periuk dan kuali samada berisi? Itulah perangai sang menteri dari BN ini!

UMNO dah lah kaki buat fitnah...menuduh tak memasal memang pandai...rupa jaguh buat poster lucah merata rata...!!!!

TAKTIK UMNO - `UMNO TUDUH PAS YANG KATA' DAN KEBANGGAAN POSTER LUCAH




TAKTIK yang digunakan oleh Umno di dalam PRK Dun Kerdau adalah menimbulkan satu isu kununnya `PAS tuduh'. Umno tuduh `PAS kata' itulah taktik yang Umno rasa boleh memburukkan nama PAS di mata para pengundi kununnya PAS memang kaki fitnah.

Sebagai contoh, isu sijil calon Umno iaitu Syed Ibrahim yang Umno tuduh `PAS dakwa bahawa calon Umno itu memiliki sijil Al-Azhar tipu.' Bila masa PAS berkata demikian? Sebutkan mana kenyataan rasmi dari pemimpin PAS yang membuat dakwaan begitu? Jika Umno mahu kutip dari sumber lain yang bukan dari sumber rasmi PAS, itu menandakan Umno buat kerja bodoh.

Pesuruhjaya PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man sendiri pelik di mana datangnya tuduhan kununnya PAS pertikaikan sijil calon Umno tersebut. Di petik melalui Harakahdaily, Tuan Ibrahim Tuan Man menyelar kenyataan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob yang terang-terang memfitnah PAS terlibat dalam isu kontroversi isu sijil calon Barisan Nasional di Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad. Sedangkan, kata Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man tiada satupun kenyataan yang dikeluarkan dari mana-mana pemimpin PAS mengenai isu tersebut sehingga kini.

Beliau menafikan sekeras-kerasnya tuduhan yang mengaitkan PAS dengan isu tersebut. PAS bukan mahu berlawan dengan Sijil, PAS berlawan dengan dasar parti Umno. Saya telah ulas sebelum ini bahawa andainya calon Umno itu adalah `Syeikh Al-Azhar' sekalipun, jika ia menyokong dan menjadi ahli parti sekular yang korup itu, PAS tetap akan menentangnya. Apatah lagi, jika benar beliau bukan berkelulusan Al-Azhar.

Kenyataan Adnan menyalahkan PAS dibuat meskipun perkara itu tidak dilaporkan di sebarang media pro-pembangkang ataupun mana-mana pemimpin PAS atau Pakatan Rakyat. Mungkin Umno mencedoknya dari media lain yang bukan media rasmi dari PAS. Terpulanglah pada Umno untuk mengarahkan calonnya itu mempamirkan sijil yang beliau miliki ke setiap pelusuk Dun Kerdau. PAS tidak hairan berapa buah lori yang boleh memuatkan Sijil calon Umno tersebut kerana PAS menentang Umno bukan kerana sijil atau orangnya.

Terpulang juga kepada MB Pahang, Adnan Yaakob samada ingin melekatkan sendiri poster aksi lucah beliau di setiap pokok di Dun Kerdau. Mungkin beliau berbangga kerana beliaulah satu-satunya MB berbangsa Melayu dan Islam yang berani melakukan aksi yang budak tadika PASTI pun malu untuk melakukannya. Mungkin poster itu nanti boleh menunjukkan betapa Umno penjaga maruah Melayu dan pejuang Islam yang tulin.


WFAUZDIN NS

24 February 2011

KENA SUNAT DAN LEMBU PENDEK PHOBIAKAN MASYARAKAT CINA ....ADIK SULONG KAFIR LAKNAT UMNO PUNYA KERJA



Naib Presiden PKR Datuk Chua Jui Meng mendedahkan ketika beliau berada dalam MCA telah berkali-kali menakut-nakutkan orang Cina supaya jangan menyokong PAS.

Katanya, antara lain beliau mengatakan jika PAS memerintah orang Cina akan dipotong ‘anu’ dan tidak boleh lagi makan ‘kerbau pendek’.

Bagaimanapun, bekas Menteri Kesihatan itu yang berceramah di Tapak Kompleks PAS Pahang di Kerdau kelmarin, mengaku kini beliau bertaubat dan tidak mahu lagi mengulangi penipuan yang sama.

“Saya masa dalam MCA berkempen memberitahu orang Cina jangan sokong PAS, sebab PAS nak bina negara Islam. Kalau negara Islam nanti anu orang Cina kena potong, tak boleh makan kerbau pendek.

“Itulah penipuan kami kepada orang Cina dan saya percaya ia berlanjutan hingga sekarang. Tapi hari ni saya nak minta maaf... saya taubat,” katanya sambil disambut dengan sorakan lebih 12,000 orang yang hadir.

Tambah bekas Naib Presiden MCA itu, beliau mendapati orang Cina pada masa ini tidak boleh ditipu atau tidak ditakut-takutkan lagi kepada PAS dan ini dibuktikan dengan sokongan majoriti entiti tersebut kepada PAS sejak pilihan raya umum (PRU) 2008 yang lalu.

Turut berceramah pada malam tersebut ialah Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Naib Presiden PKR Tian Chua dan beberapa orang lagi.

Chua selanjutnya menceritakan bekas Presiden Mesir Hosni Mubarak jatuh kerana mengaut kekayaan melampau dengan keluarga beliau mempunyai kekayaan lebih RM270 bilion.

Tambahnya, sedangkan sejumlah besar rakyat hidup melarat dan dibelenggu kemiskinan sehinggalah mereka bangun memberontak.

“Saya nak beritahu apa bezanya dengan Malaysia, 11 juta penduduk di negara ini berpendapatan di bawah RM1,500 iaitu berstatus miskin jika dibandingkan dengan kos hidup. Dan 8 juta daripada mereka adalah orang Melayu.

“Satu perkara lagi yang mempunyai persamaan Malaysia dengan negara-negara Arab yang menghadapi kebangkitan rakyat itu ialah rasuah. Semasa saya mulai memasuki parlimen tiga dekad yang lalu kedudukan indeks rasuah Malaysia sekitar nombor 20.

“Tetapi ketika Perdana Menteri sekarang mengambil alih pemerintahan sudah berada di kedudukan ke 57,” katanya.

Jelasnya, beliau percaya jika rakyat dalam keadaan tertekan mereka akan bertindak untuk mendapatkan keadilan. -

suaratimur

ADUN Lenggeng macam gerombolan dia jugak dulu ,kini dan selamanya tukang fitnah ....!!!...padan muka kena kitai RM 18000

Mahkamah arah Adun Lenggeng bayar RM18,000




Mahkamah Sesyen Seremban hari ini mengarahkan Adun Lenggeng, Mustafa Salim membayar sebanyak RM18,000 kepada seorang imam masjid ekoran tindakannya mengeluarkan satu surat yang dikira bersifat fitnah.

Dalam perbicaraan yang ditetapkan hari ini Adun Lenggeng tersebut dengan tanpa pengakuan liabiliti bersetuju membayar imam tersebut.

Pada 12 September 2008 imam tersebut Sungai Machang Hilir, Haji Baharudin Jalu memfailkan saman fitnah ke atas Adun berkenaan atas dakwaan memfitnah beliau melalui surat Adun tersebut kepada pegawai agama Islam, pejabat Agama Islam daerah Seremban bertarikh 16 Juali 2007.

Surat itu juga disalinkan kepada Menteri Besar Negeri Sembilan, mantan Adun lenggeng dan Setiausaha JKKK Kampung Sungai Machang.

Dalam surat tersebut antara lain Adun lenggeng tersebut menulis:

"Saya difahamkan bahawa Haji Baharudin bin Jalu yang merupakan imam (ketua pakatan pemecah masyarakat kampung)...

"Di kesempatan ini Haji Baharudin Jalu sebagai manusia rakus dan bodoh sombong bertindak melulu untuk mencapai matlamat nafsu dia terutama kewangan."

Dalam penyata pembelaannya sebelum ini, Adun tersebut menafikan beliau ada mengeluarkan surat tersebut.

Dalam perbicaraan hari ini, imam tersebut diwakili Mohamed Hanipa Maidin (gambar) manakala Adun Lenggeng itu diwakili Encik Rafizi.

Harakahdaily

hey tua kutuk nak mampos....tolak satu ayat yang Allah SWT turunkan melalui kitab suci AL-Quran dah kira kafir...inikan kata nak makan sup kaki dan tangan sila pergi kelantan....!!!

Teguran Nik Aziz persoal Islam saya tuduhan serius, kata Mahathir



Tun Dr Mahathir Mohamad bertanya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berapa banyak bukti yang Murysidul Am PAS itu perlukan untuk mendakwa beliau dan Umno adalah “kafir.”

Malah pada masa yang sama Dr Mahathir berkata tindakan Nik Aziz menidakkan keislamannya juga “satu tuduhan amat serius.”

“Apa lagi bukti yang dikehendaki oleh Nik Aziz yang dia telah mengkafir saya dan Umno kerana kami nasionalis yang tidak sokong PAS,” kata bekas perdana menteri dalam tulisan terbaru blognya hari ini.

Tulisan Dr Mahathir (gambar) itu menjawab kenyataan Nik Aziz bertanya apa bukti dia mengkafir Umno baru-baru ini.

“Kepada soalannya, dia sendiri menjawab, “tolak agama ambil nasionalis, apa nama kerja ini. Jadi nasionalis Umno didakwa oleh Nik Aziz menolak agama. Dan, dia bertanya, ‘apa nama kerja ini’.”

“Tolak agama bermakna kafir. Jadi Nik Aziz tuduh Umno kafir,” katanya lagi.

Kata Dr Mahathir, Nik Aziz menuduh beliau “fikir agama ini sembahyang, puasa, nikah kahwin, tengok anak bulan, itu sahaja agama saya.”

“Memang pun bagi saya semua ini adalah sebahagian daripada ajaran agama Islam. Apa dianya yang saya tolak berkenaan agama dengan menjadi seorang nasionalis? Ini tidak diterangkan,” kata beliau lagi.

“Tetapi sebelumnya dia mendakwa ‘sokong PAS ertinya sokong Islam’. Kita jadi Islam setelah mengucap dua kalimah syahadah – ‘Tiada Tuhan (yang disembah) melainkan Allah dan Nabi Muhammad adalah Rasul Allah’,” kata beliau yang juga bekas presiden Umno.

Beliau seterusnya bertanya apakah Nik Aziz berpendapat hanya setelah mengucap “sokong PAS” baru jadi Islam dan sebelum itu kafir.

“Ini juga bermakna Nik Aziz mengkafirkan saya. Tidak ada pengertian lain dengan dakwaan Umno tolak Islam selain daripada mendakwa Umno adalah kafir,” kata Dr Mahathir yang terlibat dalam ‘perang’ kenyataan menerusi blog dan facebook masing-masing sejak bulan ini.

Malah Dr Mahathir berkata, Nik Aziz juga membandingkan dirinya dengan malaikat yang menegur Nabi.

“Saya bukan Nabi dan Nik Aziz bukan malaikat. Nik Aziz dan saya hanya manusia biasa dan ahli politik,” katanya sambil menambah, teguran ahli politik kerana kepentingan politiknya tidak sama dengan teguran malaikat.

Malah kata Dr Mahathir, teguran Nik Aziz menidakkan keislamannya adalah satu teguran dan “lebih tepat lagi satu tuduhan yang amat serius.”

“Apakah ada orang Islam yang tidak melenting jika sesiapa mengkafirkannya? Apakah Nik Aziz tidak akan melenting jika saya kata dia sudah kafir? Belum saya kata itu pun Nik Aziz sudah melenting,” katanya.

Berkenaan dengan Nik Aziz dan PAS memperkenalkan Islam kepada DAP, kata Dr Mahathir, bukti menunjukkan PAS yang telah dipengaruhi DAP.

“Lihat sahaja tindakan biadap terhadap Sultan dan Raja Muda Perak oleh ahli PAS, berguling-guling atas jalan menghalang kereta Raja.

“Sebelum berbaik dengan DAP ahli PAS lebih berpegang kepada budaya Melayu.Kerana mahu sokong DAP ahli PAS mengenepikan Kemelayuan mereka. Dan, sekarang tuntutan untuk mendirikan negara Islam pun sudah tidak didengari lagi,” katanya lagi.

Nik Aziz menjadi Menteri Besar Kelantan selepas negeri itu jatuh ke tangan PAS pada pilihan raya umum 1990 iaitu pilihan raya umum ketiga bagi Dr Mahathir selepas menjadi perdana menteri keempat.

Kini PAS bergandingan dengan DAP dan PKR membentuk Pakatan Rakyat.(MInsider)

persetubuhan pribumi melayu celaka ( PERKASA)...macam biasa...tak ada kerja lain....kerjanya asik buat repot polis aje...nak gertak siapa nie....atau nak cari publisiti murahan....!!!!

Risalah rasis: PERKASA buat laporan polis




Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Melaka, hari ini membuat laporan polis ekoran pengedaran risalah yang didakwa memfitnah pertubuhan itu dan berbaur hasutan.

Laporan itu dibuat yang dipertua PERKASA Melaka, Abdul Rahim Osman di balai polis Merlimau kira-kira jam 1.30 petang tadi

Menurutnya, risalah tersebut bermotifkan politik dan bertujuan menghasut serta membangkitkan kemarahan kaum bukan Melayu, khususnya Cina.

"Kami mendapati risalah yang diedarkan ini berbaur hasutan dan membangkitkan provokasi dengan menggunakan nama PERKASA.

"Ia dikesan diedarkan di taman-taman perumahan sekitar Merlimau pada malam semalam," katanya ketika ditemui di Perkarangan Balai Polis Merlimau hari ini.

Abdul Rahim berkata, PERKASA menafikan sekeras-kerasnya terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung dalam penerbitan, pengeluaran, percetakan dan pengedaran atau penyebaran risalah berkenaan kepada umum, khasnya pengundi di dalam DUN Merlimau.

"Kami PERKASA tidak pernah berkempen untuk mana-mana parti politik dan menyifatkan tindakan itu sebagai tindak balas yang tidak bertanggungjawab selepas ceramah yang diadakan pertubuhan ini tiga hari lalu di kampung Pengkalan Samak.

"Kami adalah sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan tidak pernah menafikan sumbangan kaum Tiong Hwa dalam pembangunan negara," katanya.

Beliau berkata, PERKASA tidak pernah mengajar ahli untuk bersifat perkauman, malah mengajak orang Melayu bersama-sama mempertahankan perlembagaan negara dan hak-hak mereka.

"PERKASA sentiasa mengamalkan sikap berbaik-baik kepada semua pihak dan menyeru ke arah keharmonian kaum-kaum yang terdapat di negara ini.

"Antara lokasi yang kami kesan dipercayai berlakunya pengedaran risalah terbabit termasuk di sekitar Taman Muhibbah, Taman Merlimau Baru, Taman Debunga, Taman Seri dan Taman Pasir," katanya.

Tiga hari lalu, PERKASA menganjurkan Program Perdana PERKASA bertajuk 'Membongkar Rahsia Pengkhianat Melayu' di perkarangan rumah seorang penduduk berhampiran Makam Tun Teja, Kampung Pengkalan Samak.

Berucap di ceramah tersebut ialah beberapa penceramah termasuk, Presiden PERKASA Malaysia, Datuk Paduka Ibrahim Ali, Ketua Penerangan PERKASA, Ruslan Kasim dan Ketua Wira PERKASA Malaysia, Arman Abu Hanafiah.



penyapu sial


alahai gerombolan katak pondan...mu dok pelir tak ada tu...apa buat kecoh kecoh...ingat kami bodoh macam kawan kawan kamu dan penyokong keris kuntut ka...bukan ini caranya nak memajukan melayu kalau sekadar nak menimbulkan isu yang remeh temeh...dan..dah tentu kerja puaka puaka lesbian dan gay puak kamu...

PARTI KOMUNIS PUN TAK BUAT MACAM NIE...BEBAL BERPOLITIK... UMNO GUNA HARTA AWAM DI MERLIMAU




Dengan kehangatan pilihanraya kecil Merlimau yang semakin memuncak, PAS Jasin dilaporkan hari ini telah membuat satu laporan polis berhubung salah guna oleh kerajaan BN dan Umno yang didakwa mereka menggunakan Politeknik Merlimau sebagai bilik gerakan parti pemerintah itu.

Bilik gerakan tersebut ditubuhkan bagi menjalankan pelbagai program sempena dengan kempen pilihan raya kecil di DUN Merlimau yang sudah pun bermula walaupun belum lagi hari penamaan calon menjelma.

Laporan tersebut telah dibuat kira-kira jam 10.30 pagi tadi oleh Yang Dipertua PAS Jasin, Mejar (B) Jasme Tompang di Balai Polis Merlimau. Beliau memaklumkan bahawa PAS dengan tegasnya menolak tindakan salah guna harta milik rakyat dan tindakan Umno itu dianggap sebagai tidak bertamadun.

Bukan itu sahaja, apabila Umno menggunakan harta awam untuk kegunaan mereka, ia adalah tidak adil kepada PAS dan Pakatan Rakyat yang tidak dibenarkan menggunakan mana-mana premis awam di kawasan tersebut.

Jasme turut mendesak supaya pihak berkuasa menyiasat sekiranya wujud penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa ke atas Pengarah Politeknik Merlimau, Dr Arshad Kassim yang dilaporkan telah membenarkan program Umno dan BN diadakan di situ.

Beliau mendakwa bahawa ramai pelajar yang melaporkan telah terganggu dari segi emosi, pembelajaran, keselamatan dan sebagainya disebabkan kehadiran ramai orang yang tidak dikenali bebas keluar masuk ke dalam kawasan politeknik itu.

Antara yang mengiringinya untuk membuat laporan polis ialah ADUN Banda Hilir, Khoo Poay Tiong, Ketua Dewan Pemuda PAS Jasin, Aminuddin Jalil, Ketua Dewan Muslimat PAS Jasin, Shapiah Ahmad dan beberapa ahli jawatankuasa (AJK) PAS Jasin (gambar).

Jasme yang juga disebut-sebut bakal menjadi calon PAS dan Pakatan Rakyat di Merlimau turut memberitahu antara program yang dijalankan Umno dan BN yang terbaru adalah pelancaran jentera pilihan raya BN pada 24 Januari lalu oleh Pengerusi BN Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan program suai-kenal bapa angkat dengan AJK peti undi BN Merlimau.

Selain itu, majlis jamuan dan Tahun Baru Cina bersama dengan Presiden Umno sendiri, Datuk Seri Mohd Najib Razak turut diadakan pada 19 Februari lepas di tempat yang sama.

Tambah Jasme lagi, disebabkan premis Politeknik itu akan digunakan sebagai pusat penamaan calon serta pusat penjumlahan undi pada dalam pilihan raya 6 Mac nanti, ini jelas nampak satu ketidakadilan membenarkan Umno menggunakannya kelak bagi memanipulasi serta mensabotaj PAS.



sumber....-KLToday.com

Rais Cuba Padam Perjuangan Ulamak Tuntut Kemerdekaan...apa semudah nak memadam sejarah dia merogol amah ke...???



Para alim ulama juga memikul beban amanah yang ditinggalkan oleh Rasulullah saw, untuk meninggikan Islam di atas semua kepercayaan dalam menggalas perjuangan menentang penjajah samada Barat atau Timur.

Gambar: Abdullah Fahim (kiri) & Haji Sulong Al-Fathani (kanan)

Penjajahan Barat yang penuh dengan palitan noda hitam tidak dibiarkan percuma oleh para alim ulama di setiap inci bumi umat Islam, mereka telah bangkit dengan gagah meniupkan api perjuangan kepada ummat yang sedang lena diulit mimpi.

Ulama ini dengan anugerah ilmu telah mencetuskan kesedaran untuk membebaskan diri daripada penjajah jauh lebih awal daripada kelompok nasionalis sekular yang telah menculik buah kemenangan, malah hari ini mandabik dada dengan seluruh kepungan media bahawa merekalah pembebas tanahair daripada belenggu penjajah.

Sebahagian ulama ini telah menjadi korban penjajah samada syahid ditali gantung seperti Umar Mukhtar atau dipaksa mendekam dipenjara tanpa pembicaraan seperti Ustaz Abu Bakar Al-Baqir, juga dibuang negeri seperti Imam Diponegoro, Uthman Den Fodio, Haji Abdul Rahman Limbong.

Selain itu, ulama lainnya pula yang turut berjuang menentang penjajah dan yang ada kaitannya dengan kemerdekaan negara ialah Tokku Paloh, Sheikh Abdullah Fahim, Haji Sulong al-Fatani, Imam Bonjol dan lainnya lagi.

Hari ini paparan sejarah di skrin televisyen telah memadamkan kebaktian mereka dan generasi muda dipaksa menerima versi sejarah baru bahawa kemerdekaan telah diperjuangkan oleh golongan elit sekular yang sememangnya menjadi anak suruhan penjajah.

Diharapkan supaya generasi muda menekuni kembali sejarah getir perjuangan kemerdekaan yang telah banyak diselewengkan, bahkan juga kita tidak mampu memadamkan pahatan sejarah kelompok aliran kiri yang turut berjuang menentang imperialisme di seluruh dunia. -tamanulama


Pemimpin PKR, PAS lupa budi pejuang negara

MERLIMAU: Penduduk Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau di sini, diminta tidak mengikut jejak pembangkang yang mudah lupa kepada prinsip perjuangan dan budi ditaburkan pemimpin terdahulu sehingga negara mampu mencapai kemajuan seperti dikecapi sekarang.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim, berkata mereka tidak pernah menekankan nilai mengenang perjuangan dan budi negarawan kerana hanya mementingkan agenda untuk meraih kuasa bagi kepentingan diri.

“Orang seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim (Penasihat Parti Keadilan Rakyat) dan Datuk Nik Aziz Nik Mat (Mursyidul Am PAS) yang menyelar kerajaan hari ini tidak langsung memikirkan mengenai budi atau kejayaan yang kita capai.

“Budi yang kita terima hari ini adalah kemerdekaan dan kemajuan pesat yang sukar dinikmati rakyat di negara lain. Ini semua budi yang diberikan kerajaan, pejuang dan pemimpin negara serta setempat yang wajar dikenang. Apa yang kita lihat hari ini adalah sumbangan perjuangan lama dalam memberikan khidmat cemerlang bagi membela rakyat.

"Ini semua tidak wujud di kalangan pembangkang yang dilihat hanya bersikap rakus untuk mendapat kuasa, tetapi tidak ada cara bagi memperbaiki budi dan khidmat secara berterusan," katanya pada Majlis Kenduri Asam Pedas bersama penduduk Kampung Pengkalan Samak, di sini, malam kelmarin.

Hadir sama Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam; Speaker DUN Melaka, Datuk Wira Othman Muhammad; Setiausaha UMNO bahagian Jasin, Datuk Ghazale Mohamad; Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Seri Kamaruddin Siaraf dan Ketua Pengarah Jabatan Penyiaran, Datuk Ibrahim Yahaya.

Rais berkata, penduduk DUN Merlimau perlu berfikir secara mendalam dan tidak menggadaikan keputusan dengan memilih wakil salah kerana dikhuatiri bakal menjejaskan perjuangan pemimpin terdahulu yang sudah merencanakan perkara terbaik untuk masa depan. -BH

Cubaan penulis penjilat jubor UMNO pecahbelah PR




Sekali lagi penulis upahan Umno yang dibayar gajinya melalui Jasa (Jabatan Hal Ehwal Khas) Kementerian Penerangan Malaysia, Zainal Epi cuba memecahkan PAS dan PKR.

Kali ini dengan menulis berita kononnya PAS tidak akan bertanding di Kerdau, Pahang dan akan memberikan laluan kepada PKR.

Kononnya ada pemikiran PAS untuk memboikot pilihan raya kecil itu. Baca "PAS may give way to PKR in Kerdau" (PAS mungkin bagi jalan kepada PKR di Kerdau) dalam Free Malaysian Today.


Pada 19 Februari, beliau juga menulis dengan nada yang sama iaitu melagakan PAS dan PKR melalui tulisannya bertajuk "On the horns of a dilemma".

Dalam tulisan ini, wartawan berpengalaman tetapi diketepikan selepas akhbarnya, The Malay Mail diambil alih oleh satu pihak lain, mengatakan PAS akan memberikan tumpuan kepada Kerdau berbanding dengan Merlimau kerana peluangnya lebih besar.

Namun, tulis Zainal, PAS terpaksa berebut dengan PKR kerana parti itu juga mahu bertanding dalam pilihan raya kecil ini selepas terlepas Merlimau.

Sebelum ini, pada 15 Februari, beliau juga membuat berita yang senada iaitu 'PAS may stay out of Kerdau fray" (PAS mungkin akan tidak menyertai pertandingan di Kerdau).

Penulis ini membayangkan, PAS mungkin tidak menyertai pilihanraya ini jika Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengadakan pilihan raya serentak dengan Merlimau.

Pada 12 Februari, Zainal juga menulis dengan nada yang sama

Dalam tulisan ini, beliau menggambarkan PKR pada awalnya mahu bertanding kerusi ini tetapi setelah membuat kajian lapangan, mereka mendapati akan kalah lalu membiarkan PAS bertanding di situ.

Semua tulisan ini membayangkan agenda sebenar penulis ini. Mungkin beliau berpengalaman sebagai wartawan tetapi nada tulisan beliau kini jauh benar dengan tulisan ketika beliau berada di zaman kegemilangannya dahulu.

Ketika bersama The Star, Zainal antara penulis yang disegani. Begitu juga ketika beliau bersama memulakan akhbar Harian Watan bersama bekas pengarang Harakah, Zin Mahmud.

Ketika itu, tulisan Zainal disegani oleh rakan dan musuh politik BN. Ini kerana, tulisan itu penuh dengan isi dan laporannya menepati apa yang berlaku di lapangan.

Namun, sejak kebelakangan ini, tulisan beliau umpama 'armchair reporter' sahaja. Duduk depan komputer, ketuk dan terhasillah tulisan 'maha hebat' itu.

Lihat sahaja ulasan beliau tentang Kerdau. Tidak berbangkit langsung PAS mahu melepaskan kerusi Kerdau itu kerana ia adalah kubu PAS. Mungkin PAS Pahang sekarang tidak kuat tetapi kerusi ini adalah antara yang terbaik di Pahang.

Mungkin ada faktor Suhaimi Said di kerusi ini yang menyebabkan ada yang terfikir PAS perlu memberikan peluang kepada PKR untuk bertanding. Namun, dari segi realitinya tidak begitu. PAS Pahang atau PAS Pusat sesekali tidak akan terfikir untuk menyerahkan kerusi itu kepada pihak lain.

Jadi dari mana sebenarnya maklumat kononnya PAS akan melepaskan kerusi itu. Mungkin dari Umno kerana bimbang untuk bertembung dengan PAS di situ tambah-tambah lagi apabila PAS Pahang kebelakangan ini sangat meningkat semangat juang mereka.- Cicit Mat Kilau

muakakakaka....Adik Ipar Bekas PM Britain Urus Kempen Anti-sepupu mubarak




Siaran Radio Free Sarawak, stesen radio yang kritikal terhadap kepimpinan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud, dikendalikan oleh adik ipar bekas perdana menteri Gordon Brown dan seorang warga keturunan Dayak dari London, demikian menurut laporan London Evening Standard.

Akhbar tabloid itu mendedahkan, Claire Rewcastle Brown juga penulis Sarawak Report, yang sehingga kini merupakan blog tanpa diketahui nama pengendalinya, yang turut mengkritik kerajaan Barisan Nasional (BN) dan mencatatkan 18,000 hit setiap hari.

Menurut akhbar itu, Rewcastle Brown dan Peter John Jaban, yang dikenali sebagai Papa Orang Utan oleh pendengar stesen tersebut, telah memutuskan untuk mendedahkan identiti mereka menjelang pilihan raya umum Sarawak, dijangka diadakan April ini.

Rewcastle Brown, 51, berkata peranannya ialah memberikan “peluang kepada 2.5 juta penduduk Sarawak yang ditindas.”

Rewcastle Brown lahir di Sarawak sebelum negeri bekas jajahan British itu diserahkan kepada Malaysia. Dia tinggal di Sarawak sehingga berusia lapan tahun, kata akhbar itu.

Program radio itu disiarkan dari sebuah restoran di Covent Garden, yang terletak di tengah London, ke Sarawak yang jauhnya kira-kira 10,000km.

Tujuan siaran itu ialah mendedahkan dakwaan rasuah dalam kepimpinan Taib, yang memimpin Sarawak sejak tiga dekad lalu.

The London Evening Standard mengunjungi studio Radio Free Sarawak ketika Jaban sedang menemu bual seorang ketua kampung yang telah dipaksa keluar dari tanahnya. Ketua kampung itu bercakap dengan Jaban menggunakn telefon bimbit dari hutan Borneo.

Rewcastle Brown memberikan penerangan kepada Jaban: “Pastikan anda tanya dia soalan sama ada dia tahu bahawa Ketua Menteri Taib yang telah mencuri tanah mereka? Dan, tanya juga siapa yang dia akan mengundi nanti!”

Menurut akhbar itu, kedua-dua mereka merahsiakan identiti masing-masing kerana bimbang Taib, 74, yang dikatakan salah seorang tidak berbelas kasihan dan lelaki paling kaya di dunia — didakwa lebih kaya berbanding Sultan Brunei, akan mendapatkan mereka dengan apa jua cara sekalipun.

“Bahasa Inggeris masih merupakan bahasa penyatuan di Sarawak dan saya menggunakan blog dan siaran ini untuk mendedahkan pembersihan hutan secara sewenang-wenangnya, di mana 95 peratus hutan di Sarawak sudah ditebang dan digantikan dengan ladang kelapa sawit, yang telah menjadikan Taib dan keluarganya kaya,” kata Rewcastle Brown.

“Apa lagi, siasatan saya menunjukkan wang keluarga Taib (juga) ada di sini, di London dan ini termasuklah hartanah mewah di tengah ibu negara (Britain),” katanya.

Dia menambah, pemimpin parti pembangkang, Baru Bian, seorang peguam hak asasi manusia yang karismatik, mendorong kepada perubahan yang sebenar dalam pilihan raya umum akan datang.

“Tetapi, sungguh memeranjatkan hanya satu pertiga (rakyatnya) yang mendaftar sebagai pengundi dan kerajaan Malaysia yang berasuah tutup mata mereka kerana Taib sentiasa menghasilkan (kemenangan) Sarawak, negeri mereka paling kaya, kepada mereka,” katanya lagi.

Katanya, dia dan Jaban memutuskan untuk mendedahkan identiti mereka selepas ugutan diposkan ke Sarawak Report dan kematian misteri ketua pendedah maklumat mereka di Amerika Syarikat.

“Sebelum Krismas, seorang pembantu Taib di Amerika Syarikat yang tidak puas hati dengannya, Ross Boyert, ditemui mati di sebuah bilik hotel di Los Angeles dengan beg plastik ditemui di bahagian lehernya.

“Inkues ini masih dijalankan tetapi diduga bahawa saya dan Peter juga kemungkinan berada dalam keadaan bahaya. Daripada berselindung, kami memutuskan untuk tampil (dan mendedahkan identiti),” katanya kepada London Evening Standard.

“Ironisnya, Taib dan orang-orangnya menganggap kami ini menjalankan operasi besar-besaran tetapi kami cuma lima orang dengan beberapa komputer bimbit dan sebuah set pengadun (nada). Kemajuan teknologi MP3 bermakna radio dengan gelombang pendek mudah untuk dikendalikan,” katanya.

Pada Disember lalu, pengendali blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin yang kontroversial juga dilaporkan menyertai Radio Free Sarawak sebagai penyumbang tetapnya.

Stesen itu mula beroperasi sejak pertengahan November lalu sebagai saluran siaran bukan kerajaan.

Menurut maklumat sebelum ini, Radio Free Sarawak merupan stesen radio bukan kerajaan yang menyediakan siaran setiap hari antara pukul 6.30 hingga 7.30 petang pada gelombang 7590kHz dan dari 6 hingga 7 petang pada 15420 kHz.

“Kami begitu efektif sehingga orang Taib sangka kami dibiayai oleh George Soros, yang yayasannya membiayai Radio Free Burma,” kata beliau merujuk kepada jutawan dari Amerika Syarikat itu.

Katanya, dia memulakan kerja-kerja itu dengan kos kurang daripada £10,000 (RM49,000) sebulan pada Oktober lalu.

Kemudian dia menjelaskan, mereka menerima bantuan kewangan daripada rakan-rakan yang tidak mahu diri mereka dikenali.

Bagaimanapun Rewcastle Brown sama sekali menafikan pembabitan Gordon.

“Bukan Gordon,” katanya.

“Sokongan dia hanya dari segi moral,” kata Rewcastle Brown lagi. -TMI



penyapu sial

PM-PM Malaysia tidak mahu gantikan Ketua Menteri Sarawak tetapi terus kelalkan Abdul Taib Mahmud ini sehingga sudah menjangkau usia pemerintahan Mubarak...
dah tentu mereka kaw-tim...dalam rampok duit rakyat....perompak semenanjung tak kan nak bior aje penyamun pulau borneo makan seorang....

masing masing punya motto....ko cover aku...aku cover ko....ko bagi makan aku...aku simpan rahsia busuk ko....!!!!

Kes Rais vs Sharpshooter....petanda buruk bila para pemimpin PR buat tak peduli....

Blogger Mohon Lanjutan Masa Untuk Fail Pernyataan Pembelaan Saman Rais



Seorang blogger yang menghadapi saman daripada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berhubung satu penyiaran makalah berunsur fitnah dalam sebuah blog memohon lanjutan masa bagi memfailkan pernyataan pembelaannya.

Hakim Mahkamah Tinggi Datin Zabariah Mohd Yusof membenarkan permohonan Amizudin Ahmat apabila pihak-pihak berkenaan menemui hakim itu pada 17 Februari.

Berikutan permohonan itu, Hakim Zabariah menetapkan 21 Mac untuk mendengar permohonan injunksi inter-parte. Sebelum ini, hakim menetapkan hari ini untuk mendengar permohonan itu.

Pada 2 Februari, Rais mendapat injunksi daripada Mahkamah Tinggi yang memerintahkan Amizudin membuang makalah berbaur fitnah terhadap beliau daripada laman blognya.

Ketika membenarkan permohonan Rais itu, Hakim Zabariah memerintahkan Amizudin Ahmat, atau ejennya, membuang perkataan atau makalah berunsur fitnah dan foto plaintif (Rais) daripada blognya, sharpshooterblogger.blogspot.com.

Hakim juga membenarkan permohonan Rais untuk menghalang Amizudin atau ejennya daripada terus menyiarkan makalah berbaur fitnah itu atau mana-mana makalah berbaur fitnah lain terhadap beliau dalam blog penulis itu atau mana-mana blog dan medium lain sehingga selesai pendengaran injunksi inter-parte.

Pada 31 Januari, Rais memfailkan saman fitnah terhadap Amizudin, yang juga anggota jawatankuasa Sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat, berhubung makalah berkenaan yang tersiar dalam blog penulis itu berserta foto Rais pada atau kira-kira pada 28 Disember tahun lepas.

Dalam saman yang difailkan melalui Tetuan Shafee & Co, Rais menuntut ganti rugi umum, ganti rugi khas, ganti rugi teruk, ganti rugi punitif, faedah dan injunksi terhadap defendan supaya membuang dan menghalang defendan daripada terus menyiarkan makalah berkenaan.

Dalam pernyataan tuntutannya, Rais, 69, berkata kesemua perkataan dalam makalah berbahasa Melayu itu berniat jahat dan berbaur fitnah terhadap beliau.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan itu berkata perkataan dalam makalah itu bermaksud dan/atau boleh difahamkan bermaksud bahawa beliau melakukan satu kesalahan serius iaitu merogol dan berkemampuan membunuh pembantu rumahnya yang berasal dari Indonesia.

Dalam pernyataan tuntutan berkenaan, Rais berkata perkataan yang berbaur fitnah itu juga bermaksud beliau seorang manusia dan/ atau pemimpin yang tidak bermoral.

Kata Rais, berikutan penyiaran makalah itu, nama baik beliau secara peribadi dan/atau secara profesional telah tercemar teruk di peringkat nasional dan/atau antarabangsa, daripada segi ketokohan dan kredit, dan telah diseretkan ke dalam skandal, kebencian dan kehinaan di mata umum serta mengalami keaiban, tekanan dan kerugian.

Rais, yang juga Anggota Parlimen Jelebu, menafikan tuduhan itu bulan lalu selepas nama beliau disebut oleh seorang penulis blog.

Selepas itu, seorang wanita yang pernah bekerja sebagai pembantu rumah beliau selama lapan tahun dilaporkan sebuah portal berita Indonesia menafikan yang dia pernah dilayan secara kejam atau dirogol oleh majikannya. -BERNAMA



Lebih banyak yang bakal terdedah jika sharpshooter dan para blogger menghubungi Migrant Care dan pihak keluar Robengah di Indonesia.


Yang kedua, amat dikesalkan pemimpin PR tidak berbuat apa-apa untuk membantu blogger berkenaan.

Tatkala mana-mana pemimpin PR dituduh dan didakwa dengan pelbagai tuduhan dan dakwaan, lazimnya para blogger PR sentiasa berdiri teguh membantu mereka, tetapi apabila blogger yang kena, para pemimpin PR tidak pula melakukan apa-apa.

Itu petanda buruk buat Pakatan Rakyat.


sumber... gb

Edar akhbar palsu Selangor Terkini...UMNO dah berak dan kencing di laman rumah orang mana nak ngaku....

Umno nafi terbitkan Selangor Terkini



Pandangan yang disiarkan dalam Selangor Terkini merupakan rintihan dan masalah yang sememangnya dihadapi oleh rakyat, kata ADUN Kuang, Abdul Shukur Idrus, yang juga mengaku bahawa beliau ada mengedarkannya.

Secara kebetulan, katanya, kandungan Selangor Terkini adalah sama dengan pandangan pihaknya mengenai pentadbiran negeri dan ada orang yang menghantar akhbar itu ke pusat khidmatnya di Kuang.

Berikutan itu, katanya, beliau telah mengedarkan akhbar tersebut dalam satu majlis di kawasan pilihan rayanya.

Abdul Shukur yang juga ketua penerangan Umno Selangor bagaimanapun menafikan ianya diterbitkan oleh partinya.

Katanya, beliau sendiri tidak tahu siapa yang menghantar salinan penerbitan tersebut ke pusat khidmatnya.

Kewujudan Selangor Terkini dikecam oleh setiausaha politik menteri besar Selangor, Faekah Husin, yang mendesak polis memperhebatkan lagi siasatan terhadap penerbitan itu yang menggunakan lambang negeri tanpa kebenaran.

Penerbitan itu dipercaya dicetak dan diedarkan tanpa permit dari Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan kebenaran pihak berkkuasa negeri.

Tambahan pula, penerbitan itu bertujuan untuk mencemarkan imej kerajaan negeri Pakatan Rakyat dan rekabentuknya mirip kepada akhbar Selangor Kini milik kerajaan negeri.

Faekah dilaporkan berkata kerajaan negeri selama ini sentiasa mengesyaki BN dan Umno menjadi dalang dalam menerbitkan akhbar Selangor Terkini

Perasaan curiga mereka itu, tambah Faekah, diperkuatkan apabila penerbitan itu diedarkan dalam satu majlis meraikan sambutan Maulidur Rasul di Kuang Sabtu lalu yang dianjurkan oleh Abdul Shukor.

Penerbitan itu diedarkan secara percuma bersama kalender 2011 yang memaparkan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak. -mk


penyapu sial

Tak terbitkan, tetapi mengaku mengedarkan.

Menteri KDN diamkan. Kenapa Hishamuddin tak bising seperti selalunya? Mengapa polis tidak rampas penerbitan haram itu? Sebab ada kepentingan UMNO di sebalik peneribitan taboloid tersebut...dan kesemuanya memang bersubahat...atas dasar sifat kafir lahanat dan munafik UMNO selamanya...

langgar slogan 1 malaysia dan federalisma ....menteri cuma jaga kerajaan negeri BN aje...baik negeri negeri di bawah PR istiharkan keluar dari persekutuan malaysia....!!!!

Kerajaan Negeri BN Diminta Tanggung Tiket Kapal Terbang Pelajar Kembali Ke Mesir




KUALA LUMPUR, 22 Feb (Bernama) -- Semua kerajaan negeri di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN) diminta menanggung kos tiket kapal terbang anak negeri yang mahu kembali ke Mesir bagi meneruskan pengajian mereka.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata perkara itu disampaikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada mesyuarat Menteri-menteri Besar dan Ketua-ketua Menteri Selasa.

Pada mesyuarat itu Muhyiddin juga memutuskan agar Majlis Agama Islam Persekutuan (MAIWP) memberi bantuan RM500 dan tiket penerbangan bagi lebih 400 pelajar tajaannya kembali ke Mesir, kata Jamil Khir kepada pemberita, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Jamil Khir berkata pelajar di negeri di bawah pakatan pembangkang yang tidak menerima bantuan kerajaan negeri pula boleh mendaftar di portal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi mendapatkan bantuan.

Bagaimanapun katanya, perkara itu bergantung kepada peruntukan kerajaan persekutuan.

Mengenai bila pelajar terbabit akan dibenarkan kembali ke Mesir, beliau berkata keputusan itu akan dibuat Kementerian Pengajian Tinggi.

Jamil Khir yang juga Pengerusi MAIWP ditemui di Majlis Silaturrahim Menteri Jabatan Perdana Menteri bersama Pelajar-Pelajar Wilayah Persekutuan di Universiti Mesir di sini.

Sementara itu, pelajar yang ditemui pada majlis tersebut menyambut baik sumbangan MAIWP dan berharap kerajaan dapat mempercepatkan penghantaran mereka ke Mesir bagi menyambung pelajaran.

Azrin Jamil, 24, pelajar tahun akhir jurusan usuluddin di Universiti Al-Azhar cawangan Tanta berkata beliau perlu mengambil peperiksaan pertengahan semester yang dijadualkan pertengahan bulan depan.

Beliau berkata kira-kiara 250 daripada 700 pelajar Malaysia di universiti itu mengambil jurusan Pengajian Islam.

Pengerusi Badan Kebajikan Anak-anak Wilayah di Mesir, Mohd Adlly Mohd Bokhori berkata mereka berharap dapat kembali ke Mesir selewat-lewatnya pertengahan bulan depan memandangkan kebanyakan mereka kini di tahun akhir dan perlu menjalani latihan praktikal.

"Pihak universiti juga tidak memberikan hitam putih mengenai peperiksaan kami," kata pelajar tahun akhir pengajian Al-Quran dan Qiraat di Universiti Al-Azhar itu.

--BERNAMA

Tampung BIAWAK HIDUP...Punca KWSP Beri Dividen Rendah



Terpaksa menampung kegagalan syarikat berkaitan kerajaan(GLC) merupakan antara punca utama dividen oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) tidak berada pada kadar yang sepatutnya,

Tindakan kerajaan yang sering menggunakan KWSP untuk menjadi penyelamat kepada projek-projek besar GLC yang gagal dilaksanakan, mengakibatkan beban besar terpaksa ditanggung oleh KWSP yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga kebajikan awam.

Kalau kita lihat kembali bagaimana KWSP seolah-seolah dipaksa menyelamatkan dan membawa keluar syarikat berkaitan kerajaan. Ini sebenarnya punca kerugian KWSP dan di sinilah ketirisannya. Di sinilah berlakunya pulangan yang agak buruk.

Keuntungan dalam pasaran ekuiti dimakan oleh pelaburan dalam GLC. Kita masih boleh ingat suatu ketika dahulu ia (membiaya) Pos Malaysia, Sime Darby, Bakun,..

Semalam KWSP mengumumkan dividen 5.8 peratus kepada 11 juta pencarum di negara ini walaupun pendapatan kasarnya telah meningkat 40 peratus. Pulangan dividen itu dilihat tidak wajar memandangkan peningkatan bursa saham adalah sebanyak 19.3 peratus sedangkan dividen KWSP hanya naik 0.15 peratus dari tahun 2009.

Semalam penasihat DAP, Lim Kit Sing turut melahirkan rasa terkejutnya dengan pengumuman itu kerana ia tidak selaras dengan kenaikan 40 peratus pendapatan KWSP sebanyak RM24.06 bilion berbanding RM17.22 bilion pada tahun 2009.

Malah perkara tersebut diakui oleh Pengerusi KWSP, Tan Sri Samsudin Osman bahawa pencapaian itu menggambarkan tahun memberangsangkan yang mana pendapatan pelaburan kasar dana persaraan tersebut mencecah rekod tertinggi dalam sejarah.

Hal ini , menguatkan lagi hujahnya bahawa keuntungan KWSP tidak dapat disalurkan melalui dividen kerana beban yang ditanggung oleh KWSP.

Kalau lah pelaburan itu dalam aset ekuiti atau dalam saham, sepatutnya pulangan mesti tinggi. Ini jelas menunjukkan pelaburan KWSP dalam pelaburan-pelaburan yang mana KWSP terpaksa melabur dan wang KWSP digunakan. Ini yang menjadi pertikaian ketika ini.

Kita boleh lihat  negara-negara yang lain memberikan pulangan yang jauh lebih tinggi,..

Antara projek yang dikatakan terpaksa dibiayai oleh KWSP ialah projek Empangan Bakun. Dalam projek ini yang berjumlah RM7.3 bilion, RM5.75 bilion daripadanya dibiayai oleh KWSP dan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP).

Penggunaan akaun KWSP itu menimbulkan kegusaran banyak pihak termasuk Pakatan Rakyat.

23 February 2011

TOLAK ISLAM ......JELAS MAHATHIR DAN UMNO YANG MENGKAFIRKAN DIRI SENDIRI...

SIAPA YANG KAFIRKAN UMNO, MAHATHIR ATAU NIK AZIZ ?



APABILA membaca Utusan Malaysia Online, sekali lagi Mahathir berjaya mempamirkan kejahilannya di usia yang semakin senja. Amat malang sekali, di usia sebegini Mahathir masih buta tentang Islam namun masih mahu bercakap tentang hukum Islam. Maka, memang tepatlah kata Tuan Guru Nik Aziz bahawa orang seperti Mahathir yang masih setia kepada Umno ini adalah golongan Jahil.

Beliau cuba menafsirkan kata-kata Tuan Guru Nik Aziz yang sering menyebut bahawa barangsiapa yang menolak Islam itu adalah kafir. Itu jugalah yang disebut di dalam Amanat Haji Hadi suatu ketika dahulu. Tuan Guru Nik Aziz dan juga Tuan Guru Hj Hadi tidak pernah mengkafirkan orang-orang Umno, tetapi Mahathir mempunyai tafsirannya sendiri. Berikut adalah tafsiran Mahathir seperti yang dipetik di dalam Utusan Malaysia Online:-

"Tolak Islam ini apa? Kalau anda tolak Islam anda jadi apa? Maksudnya samalah dengan mengkafirkan orang yang sokong UMNO walaupun Nik Abdul Aziz kata mana bukti dia mengkafirkan orang UMNO. "Pas ini kalau boleh mereka nak kita mengucap tiga syahadah, baru Islam kerana syahadah yang diucapkan sekarang tidak cukup bagi mereka. Pertama mengakui Allah tuhan yang satu, Nabi Muhammad SAW pesuruh Allah dan tambah yang ketiga iaitu hanya ahli Pas, Islam dan boleh masuk syurga," katanya menyindir (Utusan Malaysia Online).

Nah, lihat. Siapa yang sebut Umno Kafir? Bukankah Mahathir yang sebut? Saya mahu tanya Mahathir dan juak-juaknya, jika tolak Islam, apakah hukumnya? Masihkah beriman dengan Islam atau kafir? Jawab sendiri. Apa yang Mahathir sebut di atas, seolah-olah Mahathir mengakui sememangnya Umno tolak Islam. Jadi, penyokong-penyokong Umno patut marah kepada Mahathir.

Mengucap tiga Syahadah seperti yang Mahathir sebut itu adalah satu hujah paling bebal dari seorang bekas PM yang mengaku Islam. Beliau bukan sahaja jahil dari segi agama, bahkan jahil tentang dasar parti PAS yang beliau sendiri kenal lama dengan parti ini. PAS adalah sebuah parti atau wadah untuk menegakkan hukum Islam di negara ini. Tiada parti lain yang menjadikan Islam sebagai dasar perjuangannya di negara ini melainkan PAS. Bahkan, sekutu PAS seperti PKR dan DAP juga tidak meletakkan dasar sama seperti PAS tetapi mereka membantu PAS di dalam perjuangannya terutamanya di dalam nilai-nilai murni yang dituntut di dalam Islam seperti kebebasan kehakiman, penghapusan rasuah, keadilan dan beberapa nilai yang baik untuk sejagat. Ini tidak ada pada Umno jauh sekali dasar Islamnya.

Umno bukan sebuah parti Islam, tetapi sebuah parti sekular yang bersifat nasionalis. Islam di dalam Umno dihadkan di dalam beberapa perkara iaitu ditempelkan sepertimana wanita menempel gincu pada bibirnya. Berapa lama gincu itu boleh bertahan? Kena semangkuk sup, gincu itu akan hilang. Islam adalah Syumul, mesti dilasksanakan secara menyeluruh dan ini lah yang PAS mahu perjuangkan. Jika Umno tidak mahu menegakkan Islam, sekurang-kurangnya Umno menyokong usaha PAS ini tetapi ini tidak berlaku. Jika Umno tidak mahu bersama PAS, tetapi PKR dan DAP sanggup membantu PAS, apakah PAS mesti memilih Umno juga sebagai rakan semata-mata Umno itu parti Melayu?

Saya teringat apa yang diperkatakan oleh MP dari Shah Alam, YB Khalid Samad yang bertanya, jika ada kawan kita orang Melayu Islam mengajak kita pergi kedai arak untuk minum arak, di dalam masa yang sama ada kawan kita bukan Melayu Non Muslim mengajak kita kena teh tarik, agak-agak mana satu yang mesti kita ikut? Melayu Islam itukah atau bukan Melayu Non Muslim itu?

Apa pula kena mengena dengan tiga Syahadah seperti Mahathir perkatakan itu? Islam hanya mengucap dua kalimah Syahadah, beriman dengan Allah dan Rasulnya. Apa yang Allah suruh diikut dan apa yang Allah larang dijauhi. Rasul pembawa apa yang Allah perintahkan, selepas ketiadaan Nabi dan Rasul, maka para sahabat serta Alim Ulamak. Al-Quran yang sama digunapakai bukan Al-Quran yang ingin ditafsir semula seperti yang pernah Mahathir ingin lakukan dahulu.

Saya tidak hairan Mahathir boleh menghina PAS atau Tuan Guru Nik Aziz kerana beliau suatu ketika pernah menghina Nabi dan hukum hudud. Siapa tidak ingat Mahathir pernah berkata, Nabi tidak cukur janggut kerana di zaman dahulu tiada pisau cukur. Jika Hudud dilaksanakan maka orang-orang Islam akan mundur kerana ramai tangan orang Islam akan dipotong. Saya tidak tahu samada Mahathir sudahj bertaubat atau belum atas perkataan beliau itu, tetapi saya berharap beliau sudah bertaubat kerana usia beliau di penghujung senja.

Jika Umno masih kabur dengan perjuangan PAS, adalah lebih baik Umno mengadakan muzakarah dengan PAS tentang Islam ini bukan muzakarah tentang perpaduan Melayu semata-mata atau berbincang hanya untuk menubuhkan Kerajaan Perpaduan sahaja. Silalah bermuzakarah, dan letaklah Al-Quran di tengah-tengah sebagai Hakim. Masalahnya, mahukah Umno? Jika tidak mahu, jangan salahkan jika ada yang mengatakan bahawa menyokong Umno itu sebagai Jahilliyyah.


wfauzdin

Jangan terkejut jika nanti ada 5 juta ahli PKR umum keluar parti....muakakakaka....!!

Agen UMNO tarik ahli PKR dikesan!!!



KEADILAN Pahang mengesan kegiatan agen Umno-BN yang sedang aktif menghubungi anggota parti KEADILAN bagi tujuan memujuk mereka keluar parti, menjelang Pilihan Raya Kecil Dun Kerdau.

Timbalan Pengerusi KEADILAN Pahang, Ahmad Nizam Hamid berkata, agen tersebut dikenalpasti telah menghubungi anggota-anggota KEADILAN di Temerloh dan Kuala Krau, selain mensasarkan anggota parti di cabang-cabang lain seperti Kuantan, Indera Mahkota dan Paya Besar.

Ahmad Nizam berkata, dari maklumat yang diperolehi pihaknya, sekitar 500 individu yang dikatakan anggota KEADILAN akan mengiystihar keluar dari parti itu secara beramai-ramai.

“Agen-agen UMNO dikatakan telah menjanjikan imbuhan berbentuk wang ringgit kepada mereka yang ‘mengistiharkan’ diri keluar dari Parti,” ujarnya yang juga Ketua Cabang KEADILAN Temerloh dalam satu kenyataan media.

Menurut Nizam, KEADILAN Pahang sekali lagi menegaskan bahawa taktik seumpama itu merupakan strategi perang saraf yang sudah lapuk.

Mereka yang berbuat demikian katanya, kebiasaannya terdiri dari kalangan ahli Umno yang diupah untuk mengaku sebagai anggota KEADILAN.

“Pada masa yang sama KEADILAN Pahang turut menegaskan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan disiplin kepada mana-mana anggota Parti yang bersekongkol dengan BN dan melanggar disiplin parti,” tegas beliau

Keadilandaily

muakakakakka....Macam urus sekolah tadika.....UPM tarik balik keputusan, kekal kemenangan calon Pro Mahasiswa

Dalam perkembangan terbaru tidak sampai 24 jam, Universiti Putra Malaysia (UPM) tunduk desakan pelajar dan memutuskan untuk menarik balik arahan pembatalan status 33 calon termasuk kemenangan 10 pelajar yang dilabelkan sebagai kumpulan Pro Mahasiswa.

Beberapa jam sebelum keputusan itu diumumkan, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah menggesa UPM agar menarik balik keputusan itu.

Keputusan itu disahkan Timbalan Naib Canselor (TNC) UPM Prof Dr Mohd Fauzi Ramlan ketika dihubungi The Malaysian Insider sekitar 12.30 tengah hari tadi.

Dengan keputusan itu, Pro Mahasiswa mendapat semula kedudukan dalam Majlis Perwakilan Pelajar (MPP).

“Ia sudah selesai, kita ikut keputusan pada 21 Februari lalu.

“Kita memang terima bantahan tapi dalam mesyuarat hari ini kita tolak semua bantahan itu, ia sudah selesai,” kata Dr Mohd Fauzi.

Difahamkan keputusan itu dicapai dalam mesyuarat jawatankuasa induk UPM pagi tadi.

Justeru Mohd Fauzi meminta supaya kumpulan Pro Mahasiswa tidak membuat bantahan memandangkan perkara itu sudah selesai.

Kesemua 33 calon Pro Mahasiswa, yang didakwa beraliran condong kepada politik pembangkang, dibatalkan kelayakan bertanding kerusi MPP atas alasan berkempen secara berkumpulan.

Laporan The Malaysian Insider pagi tadi menyebut pembatalan kesemua calon Pro Mahasiswa dibuat melalui panggilan telefon dari Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) malam tadi.

Di UPM kumpulan Pro Aspirasi mempertahankan kemenangan apabila memperoleh kemenangan besar menewaskan Pro Mahasiswa.

Pro Aspirasi menang dengan majoriti besar apabila menguasai 32 kerusi termasuk lima kerusi umum berbanding Pro Mahasiswa yang hanya mendapat 11 kerusi.

Sebanyak 43 kerusi dipertandingkan termasuk sembilan kerusi umum dan barisan Pro Mahasiswa bertanding di 33 kerusi.




berita terdahulu....






UPM Hilang Akal, Batal Kemenangan Calon Pro Mahasiswa


Kesemua calon barisan Pro Mahasiswa termasuk 10 daripada mereka yang memenangi pilihan raya kampus Universiti Putra Malaysia (UPM) kelmarin dibatalkan kemenangan pihaknya atas alasan berkempen secara berkumpulan.

Menurut jurucakap Pro Mahasiswa UPM, Mohd Ramzul Nasri Kamarusaman, keputusan pembatalan kemenangan itu dimaklumkan melalui panggilan telefon dari Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) malam tadi.

Jelas Mohd Ramzul, kesemua calon Pro Mahasiswa yang bertanding dalam pilihan raya kampus 2010/2011 turut dibatalkan kelayakan bertanding.

Usaha The Malaysian Insider mendapatkan pengesahan pengurusan UPM belum berhasil.

Calon-calon Pro Mahasiswa walaupun gagal menguasai pilihan raya kampus UPM kali ini tetapi memperlihatkan prestasi lebih baik berbanding sesi lalu.

Salah satu syarat dikenakan sistem pilihan raya kampus ialah calon-calon tidak boleh bertanding secara berkumpulan atau berpuak.

Label Pro Aspirasi dan Pro Mahasiswa tidak diiktiraf oleh pengurusan universiti-universiti awam.

Jika langkah itu disahkan bermakna pengurusan UPM mengulangi keputusan yang dibuat ketika pilihan raya kampus sesi lalu apabila tujuh calon Pro Mahasiswa UPM dibatalkan kemenangan mereka, antara lain kerana menggunakan media baru untuk berkempen.

“Kita di UPM calon yang menang seramai 11 orang tapi yang dibatalkan hanya 10 orang kerana seorang calon menang tanpa bertanding.

“Setiap calon dihubungi HEP malam tadi dengan mengatakan kemenangan dibatalkan atas alasan berkempen secara berkumpulan dan kita dikehendaki membayar RM100 jika ingin membuat rayuan,” kata Mohd Ramzul ketika dihubungi The Malaysian Insider pagi ini.

Katanya, pihak pengurusan HEP gagal menunjukkan resit pembatalan kepada calon Pro Mahasiswa sekali gus menimbulkan persoalan sama ada ia benar atau tidak.

“Kalau ada pembatalan mesti ada orang yang buat bantahan dan kena bayar RM100, kita minta nak tengok resit tapi pihak HEP tak bagi.

“Kita nak tahu siapa yang batalkan sebab kalau ada 33 calon bertanding bermakna mereka kena bayar RM3,300, tapi HEP tak bagi sebaliknya suruh kita buat rayuan dengan bayar RM100 setiap seorang,” katanya.

Mereka dibenarkan membuat rayuan sebelum 10 pagi ini.

Di UPM kumpulan Pro Aspirasi mempertahankan kemenangan apabila memperoleh kemenangan besar menewaskan Pro Mahasiswa.

Pro Aspirasi menang dengan majoriti besar apabila menguasai 32 kerusi termasuk lima kerusi umum berbanding Pro Mahasiswa yang hanya mendapat 11 kerusi.

Sebanyak 43 kerusi dipertandingkan termasuk sembilan kerusi umum dan barisan Pro Mahasiswa bertanding di 33 kerusi. -TMI




penyapu sial

Pentadbiran U ingat Mahasiswa ni budak sekolah rendah agaknya? Mahasiswa dah buat keputusan, biarlah keputusan itu diadili sebaiknya.
Desak TNC HEP dan pegawai2 terlibat ditukarkan jawatan!!!

pukimak najib nie mencabar rupanya... ...nak aku panggil malaikat maut cabut nyawanya.....muakakakaka.....dasar pemimpin tak bermoral....!!!!

22 February 2011

JPN pun sama ....bersubahat dengan UMNO -APCO memindahkan pengundi untuk menang pru ke 13...!!!

Betoi Ka JPN Bersubahat Dengan BN?



Harakah yang turut berada di tempat itu, mendapati sebuah bas milik JPN dengan nombor pendaftaran BGS 5488 berada di hadapan Pejabat Umno Shah Alam dengan beberapa orang kakitangan JPN sedang membuat pengesahan pertukaran alamat rakyat Sabah terbabit.

Sebelum itu, mereka telah diarahkan mengisi borang pertukaran alamat di Tingkat 3, Bangunan Umno Shah Alam dan selepas itu mereka dikehendaki menaiki bas secara bergilir-gilir bagi mendapatkan pengesahan wakil JPN. Pengesahan pertukaran alamat itu dilakukan dalam bas yang bertutup dan hanya mereka yang membawa borang pertukaran saja dibenarkan menaiki bas tersebut.

Beberapa rakyat Sabah yang ditemui mendedahkan pertukaran alamat itu dilakukan atas arahan Umno dan bertujuan untuk mengundi dalam PRU-13 akan datang. Mereka diangkut dari Taman Sri Muda, Shah Alam dengan menggunakan dua buah bas dengan nombor pendaftaran NR 9417 dan BFM 3804.

Menurut seorang rakyat Sabah, mereka dijanjikan "sesuatu" oleh pihak tertentu dan ada di kalangan mereka dipanggil untuk tujuan lain tetapi sampai di situ melakukan perkara lain.



Perbualan wakil PAS bersama beberapa orang rakyat Sabah diperhatikan oleh pihak Umno dari atas bangunan dan selepas beberapa minit, seorang wanita yang dipercayai Wanita Umno menghampiri kami dan menjemput naik ke Tingkat 3, Bangunan Umno.
Bas JPN beredar sekitar jam 2.15 petang, Sabtu manakala wanita yang menemui kami turut beredar selepas memerhatikan kami dari dalam kenderaannya.

Sehubungan itu, Jaafar akan membuat laporan kepada pihak berkenaan dan tindakan tegas perlu diambil kerana ternyata Umno dengan kerjasama JPN telah melakukan penipuan besar.
"Buatlah apa sahaja kempen, edarkan risalah kepada penduduk Selangor, semua itu tidak akan berkesan kerana Umno dan JPN telah melakukan pertukaran alamat dengan membawa masuk rakyat Sabah sebagai pengundi," tegasnya. Jaafar berkata, ini berlaku di Shah Alam bagaimana dengan kawasan lain di negeri Selangor?

~sanggahtoksago~

hey babi sial ...pukimak punya Ismail Sabri Yaakob....aku yang yang kata minyak akan naik....menteri menteri UMNO-APCO cakap macam keling paria....ptuiiii...!!!

"Siapa kata RON95 nak naik...siapa cakap?



Kerajaan sedang mengkaji semua opsyen bagi membolehkan kerajaan tidak menaikkan harga petrol RON95 dalam waktu terdekat walaupun berlaku kenaikan harga minyak global.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Ismail Sabri Yaakob berkata kementerian itu sedang bekerjasama dengan Kementerian Kewangan bagi memastikan impak kenaikan global tidak terlalu menekan rakyat.

"Kita perlu ada keseimbangan sebab kita bimbang kalau harga minyak naik, harga barangan turut meningkat dan bebanan kepada rakyat akan menjadi semakin tinggi.

"Sebab itu, Kementerian ini bersama Kementerian Kewangan sedang mengkaji opsyen-opsyen tertentu untuk menstabilkan harga minyak bagi mengelak kenaikannya dalam masa terdekat," katanya ketika menjawab pertanyaan berhubung dakwaan akan berlaku kenaikan harga RON95 dalam masa terdekat pada sidang media di Pusat Latihan Harta Intelek di Kuala Lumpur, hari ini.

Hadir sama Timbalannya Datuk Tan Lian Hoe dan Ketua Setiausaha Kementerian Datuk Mohd Zain Mohd Dom.



Ismail Sabri berkata, setakat ini kerajaan belum berhasrat menaikkan harga petrol itu kerana pihaknya berpendapat untuk menjimatkan perbelanjaan, ia bukan sekadar dengan menaikkan harga minyak.

"Siapa kata RON95 nak naik...siapa cakap? Khabar angin?...jadi itu khabar anginlah. Biarlah sekadar khabar angin. Tak, setakat ini tidak (naik).

Katanya, walaupun terpaksa menanggung subsidi sebanyak RM14 bilion bagi menampung kenaikan harga minyak dunia tahun ini, kerajaan masih mencari alternatif bagi menstabilkan harga minyak tempatan biarpun kos itu telah meningkat RM4 bilion berbanding tahun lalu.



Terdapat beberapa buah negara di dunia telah menaikkan harga minyak sebanyak dua kali dalam tempoh tiga bulan, tetapi sebaliknya bagi kita, kerajaan masih tidak berhasrat menaikkannya kerana kita akan melihatnya secara keseluruhan.

"...Dan kita tengah berbincang dan mencari opsyen itu," katanya yang enggan mendedahkan butiran opsyen tersebut.

Petrol RON95 telah diperkenalkan pada penghujung Ogos 2009 bagi menggantikan RON97 sebagai produk petrol utama dan kini dijual di stesen minyak di seluruh negara dengan harga RM1.90 seliter.

Terdahulu, Ismail Sabri dan Tan menyaksikan majlis pertukaran dokumen perjanjian persefahaman pelaksanaan Pemodenan Bengkel Automotif (ATOM) antara Mohd Zain dengan wakil daripada lima konsultan yang menjadi pelaksana projek tersebut.

- Bernama



penyapu sial...

cerita menteri pembohong dan pencuri besar  di sini...!!!

Arkib Berita Kosmo 3 November 2010 Harga Ron 95 Kekal Tahun Ini;


KUALA LUMPUR - Pemilik kenderaan boleh berasa lega apabila harga minyak RON 95 dan diesel dijangka kekal masing-masing pada RM1.85 seliter dan RM1.75 sehingga hujung tahun ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, jangkaan itu dibuat berikutan tiada perbincangan ke arah kenaikan harga kedua-dua jenis bahan api itu di peringkat Kabinet sehingga semalam.

Beliau berharap orang ramai tidak cepat panik apatah lagi dipengaruhi dengan kenaikan harga RON 97 sebanyak lima sen seliter kepada RM2.15 berkuat kuasa semalam.

"Kita dapat kawal harga RON 95 menerusi subsidi 22 sen setiap liter tetapi harga RON 97 berbeza kerana ia ditentukan oleh pasaran," kata beliau ketika dihubungi semalam.


Beliau mengulas laporan kenaikan harga RON 97 itu semalam iaitu yang terbaru selepas kenaikan terakhir pada Julai lalu.-Kosmo online 3 nov 2010.


Rakyat kena tipu , kena kencing dengan menteri kaki putar alam. Ini bukan berita fitnah tapi betu-betul punya cerita. Mengaku tak mau naik harga minyak baru sebulan cakap dah naik harga minyak diesel dan petrol. Puak -puak Umno kaki jilat dan jadi pencacai Umno mungkin kata apa nak kisah naik 0.05 sen seliter, o.15 sen seliter , itu cakap orang makan upah, makan suap nak bela Umno-Bn walaupun BN suka cakap bohong. Tuiiih!

wa  tak suka buat cerita fitnah macam gerombolan Umno sapa tak betoi wa  tibai tapi kena ada bukti yang sahih. Berita fitnah mungkin ada untung , tapi untung dunia, akhirat disambar api neraka .Rugi!

Tu cakap menteri , cakap pemimpin Umno bukan takat tipu Melayu tapi tipu rakyat Malaysia yang dok jilat Umno-BN 'Satu Malaysia'.

Yang betoinya pada 3 Disember lalu, berkuatkuasa pada jam 12.01 minit pagi, harga petrol RON95 telah dinaikkan 5 sen menjadikannya berharga RM1.90 seliter. Dua hari setelah itu, petrol RON 97 naik sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter. Kenaikan itu dikatakan kerana harga minyak dunia yang diapungkan sejak Julai lalu.

Selain itu, harga diesel pula dinaikkan 5 sen menjadikannya RM1.80 seliter, manakala gas LPG juga naik 5 sen menjadikan harganya RM1.90 sekilogram. Harga gula pula dinaikkan 20 sen menjadikan harganya RM2.10 sekilogram.Baca di sini.

Negeri 'orang putih' depa cukup pantang kalau pemimpin depa cakap bohong dan penipu walaupun mereka bukan orang Islam. Paling cepat pemimpin mereka boleh jatuh ialah dengan cakap bohong. Negeri kita lagi banyak cakap bohong dan penipu lagi payah nak jatuh, malah dipuji kerana pandai tipu Melayu dan rakyat Malaysia.

"Siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong leh jadi menteri"


tu aku kata menteri lubang jamban ni tak leh percaya....jadi kita kena bersiap sedia kenaikan minyak bila bila masa....padan muka lu yang pangkah pukimak UMNO-APCO...tanggung la...wa kira lu orang semua kaya raya  sampai sanggup kena tipu