ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 February 2011

UNDI DAP AFDAL ....UNDI UMNO...RAKYAT KENA BEDAL



Selesai menyampaikan kuliah maghrib tadi, seorang anak muda mendekatiku. Dia minta masaku sekitar 3 minit sahaja kerana ingin bertanya satu soalan. Aku memberi masa sedikit waima ada urusan yang segera perlu aku lakukan.

soalannya berkisar tentang pembacaannya dari satu lamanweb yang mengatakan bahawa jika wujud antara calon orang kafir dari PR dan calon BN yang beragama islam, maka wajib diundi calon BN yang beragama Islam, waima calon PR yang tidak beragama Islam itu melakukan keadilan sekalipun.

mendengar soalan itu, aku terus membaca perkataan Ibnu taimiyyah yang menyatakan seperti berikut;

الله ينصر الدولة العادلة وإن كانت كافرة ، ولا ينصر الدولة الظالمة وإن كانت مؤمنة

maksudnya;
"Allah SWT akan tolong negara yang adil, waima ia kafir. Dan tidak akan menolong negara zalim, waima ia mukmin [islam]" [Al-Hisbah : 4]

dan juga firman Allah;

وَمَا كَانَ رَبُّكَ لِيُهْلِكَ الْقُرَى بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا مُصْلِحُونَ

maksudnya;
"Tidaklah tuhan kamu [Allah] membinasakan sesuatu kampung dengan sbb kezaliman, sedangkan penduduknya melakukan islah [kebaikan]"

[surah hud : 117]

Ulasan dr yusuf qaradhawi, "maksud ayat ini adalah, Allah SWT tidak akan membinasakan ahli qura [sesebuah kerajaan] dengan semata2 musyrikin, sekiranya mereka adalah golongan yg melakukan islah [kebaikan] dalam hubungan sesama mereka" [Daur al qiyam wa al akhlak fi al iqtisad al islami : 355].

dia angguk, kelihatan faham dengan ulasanku itu, waima sempat aku nyatakan kesimpulannya.

sekian

Wallahu 'Alam

Al-bakistani

No comments:

Post a Comment