ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 February 2011

Bezanya Malaysia dengan Mesir.....!!!!



perompak dan penyamun 1 malaysia membahagikan kekayaan negara mengikut citarasa masing masing kepada kroni...negara bakal muflis macam nie...serupa mcm video klip di atas ini

Persamaan yang paling jelas adalah:

  • Kronisma yang berleluasa.
  • Korupsi yang diamalkan di setiap peringkat
  • Masaalah kenaikan harga yang yang semakin menghimpit
  • Sistem pengangkutan awam yang TIDAK MENCUKUPIKadar pengangguran yang tinggi
  • Tahap pendapatan rakyat yang tidak berubah banyak semenjak tahun 80an
  • Pembaziran yang dilakukan oleh kerajaan dalam kadar yang begitu besar
  • Jurang kekayaan di antara yang kaya dan miskin semakin membesar, Hanya kroni UMNO dan UMNOPUTRA sahaja yang boleh kaya. Yang lain semakin merempat.
  • Menggunakan Akta-Akta yang menzalimi rakyat serta mengekang kebebasan bersuara
  • I.S.A.- Tahanan ditahan tanpa bicara serta tahanan juga disiksa sewaktu ditahan
  • Melacurkan SPR untuk kepentingan pemerintah.
  • Kalau di Mesir, lebih ekstreme sehingga memberikan kemenangan kepada NDP sebanyak 90% kerusi dalam piliharaya Parlimen yang lepas
  • Di Malaysia, SPR dilacurkan untuk mensabotaj kerajaan Pakatan Rakyat sehingga jatuhnya Kerajaan Perak.
  • Kekayaan negara dibahagi-bahagi kan kepada anak beranak dan kroni parti pemerintah
  • Masa PLUS diberikan kepada UEM, 4 dari "pemilik" UEM duduk dalam Kabinet yang membuat keputusan pemberian konsessi tersebut. Di Mesir, ahli-ahli korporat duduk dalam kabinet Mesir dan banyak lagi kalau nak sebut tak cukup satu laman.

Cumanya, UMNO masih lagi terselamat kerana:

  • UMNO memainkan isu Melayu secara "overdrive" walaupun isu-isu yang dimainkan itu fitnah semata-mata
  • Rakyat Malaysia masih belum kelaparan seperti di Mesir
  • Kita masih ada minyak lagi, yakni, kita masih belum menjadi "importer" minyak.

Jadi, kalau nak kata sama, TERLAMPAU BANYAK PERSAMAAN antara regim Mubarak dgn regim UMNO.

Cumanya, UMNO bernasib baik kerana isu Melayu dan kita masih ada minyak