ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 February 2011

bubuh ke tak bubuh sama aje en kulup...bakal kena gadai macam singapura dan terkini pulau batu putih ikut kepala butoh menang menang rais yatim...!!!!




kalau bubuh nama pun boleh kena gadai...jangan harap yang kala tak bubuh nama...cuma  kalau tak bubuh lebih cepat kena gadai....win win kepala butoh rais yatimlah katakan...sibuk sangat dengan yang tak bubuh nama...satu lagi yang dah bubuh nama tapi statusnya meragukan....pulau pisang di pontian macammana...

tak ada pulak kena halau penceroboh berlesen yang duduk kat rumah api di situ...kalau singapura boleh halau  tentera kita yang pernah menduduki woodland ....apa susah sangat nak halau mereka yang duduk  di pulau pisang tu...nampaknya ada agenda tersembunyi untuk menjual pulau pisang kepada pihak asing...

akhirnya kita dapat pisang busuk ,sementara singapura dapat kebun pisang...baru padan muka....nampak kerajaan UMNO-APCO penghianat kepada rakyat negara ini....!!!!


Kedaulatan Pulau Pisang



236 pulau di Malaysia belum ada nama, kata Kurup

Sebanyak 236 daripada 642 buah pulau yang berada dalam perairan negara ini masih belum ada nama dan langkah segera perlu dilakukan untuk memberi nama kepada pulau berkenaan sebelum ia menjadi isu apabila dituntut oleh negara lain.



Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Tan Sri Joseph Kurup berkata apa yang membimbangkan ialah semua pulau tanpa nama itu terletak di Sabah.

Kurup berkata entiti milik negara, khasnya pulau yang belum ada nama, perlu dinamakan dan diwartakan segera supaya ia tidak mudah dituntut sewenang-wenangnya oleh negara lain.

"Tindakan ini sangat signifikan kerana sesebuah negara boleh menuntut sempadan perairan sehingga 200 batu nautikal dari pulau tersebut termasuk sumber ekonomi di persekitarannya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Seminar mengenai Nama Geografi dan mesyuarat bahagian ke-18 Kumpulan Pakar-pakar Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai Nama Geografi, Asia Tenggara dan Barat Daya Pasifik (UNGEGN ASEPSW) di
Kuala Lumpur, hari ini.



Justeru, Kurup berharap kerajaan negeri Sabah terutamanya serta agensi di bawah kementeriannya bertindak lebih pro-aktif dan segera dalam mengenal pasti kawasan dan entiti di negara ini yang belum diberi nama.

"Untuk itu, usaha perlu ditumpukan kepada penentuan serta pemilihan nama yang terbaik dengan mengambil kira, jika ada, nama yang telah digunakan oleh penduduk sekitar sejak sekian lama," katanya.

Beliau berkata menurut statistik Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia, Malaysia menpunyai 878 buah pulau dan 510 entiti geografi luar pesisir seperti batuan, beting, terumbu, permatang, tompok dan alur.

- Bernama