ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

16 February 2011

putar 360 darjah....wayang buat buat lupa mahafiraun....masa berkuasa dulu memang senang nak pekenakan orang...tapi bila la nie...takut nak bertanggung jawab...ala semua orang dah tau kelentong nyanyuk tua nie...!!!

Operasi Lalang 1987 - Che' dah lupa..!!



SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui kurang mengingati wajah pemimpin pembangkang yang menemuinya supaya tidak ditangkap dalam Operasi Lalang pada 1987 kerana peristiwa itu telah berlaku lebih 20 tahun lalu.

Dr Mahathir berkata, Pengerusi DAP Karpal Singh bukan seorang daripada mereka, sebaliknya Penasihat DAP Lim Kit Siang yang menemuinya supaya dijamin tidak ditangkap dalam operasi tersebut.

“Sekiranya mereka tidak pernah berbohong akuilah bahawa memang ada di antara mereka yang menemui saya supaya dijamin tidak ditangkap ketika itu.

“Mereka merayu supaya tidak ditangkap yang menyebabkan saya menemui mereka kerana surat pembelaan perlu ditandatangani oleh saya,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Organisasi Kebudayaan Malaysia Palestin, di sini, semalam.

Hadir sama, isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali; Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar.

Dr Mahathir turut melahirkan rasa kesal kerana walaupun telah diberi jaminan mereka tidak akan ditangkap, mereka tetap ditahan polis dalam kejadian itu.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Karpal yang mencabar Dr Mahathir dalam tempoh tujuh hari membuktikan pemimpin pembangkang yang menemuinya untuk memberi jaminan tidak ditangkap dalam Operasi Lalang itu.

Operasi Lalang pada 27 Oktober 1987 dilancarkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) di bawah Kementerian Dalam Negeri untuk menangkap individu yang didakwa mengeruhkan suasana politik 1987 dan Dr Mahathir bertindak sebagai Menteri Dalam Negeri ketika itu.

Seramai 106 ahli politik ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan lesen dua akhbar harian, iaitu The Star dan Sin Chew Jit Poh serta dua akhbar mingguan, iaitu The Sunday Star dan Watan, dibatalkan.

Sementara itu, ditanya sama ada Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, perlu mengundurkan diri sebelum pilihan raya negeri itu, Dr Mahathir berkata ia terpulang kepada rakyat untuk membuat keputusan.

“Mereka lebih tahu sama ada perlu atau tidak, tetapi perlu mencari pengganti yang sesuai untuk jawatan itu,” katanya.(SH)



penyapu sial


dulu masa dia berkuasa...boleh la dia jawab sesuka hati...mase pekena DSAI pun lagi dia tumpang seronok...siap minta skrip lagi apa yang nak di tanyakan di mahkamah...sekarang jangan nak putar pulak...dan nak buat ulangan episod yang dulu...kita tgk sape yang sanggup back up dia dari naik di mahkamah untuk jawab saman ini....!!!

No comments:

Post a Comment