ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 February 2011

Mana ada calon yang baik dalam Umno




Sesetengah orang umno di Negara ini sangat benci dengan tokoh yang terbabit dengan rasuah dijadikan calon dalam pilihanraya kecil GUN Merlimau Melaka yang akan berlangsung pada 6 Mach 2011 ini.

Oleh itu mereka mengharapkan agar UMNO membuat keputusan meletakkan calon yang akan bertanding dalam pilihanra kecil mestilah calon yang terbaik.

Maaf cakap, benci itu hanya benci dalam satu saja. Tak lebih daripada itu.Setelah perdana menteri atai timbalan perdana menteri buat keputusan semua diam membisu seribu bahasa. Malah turut akur dengan keputusan itu.

Inilah sikap yang ditunjukkan oleh orang umno selama ini, hatta calon itu pernah terbabit dengan rasuah sekalipun.Mereka menerima dengan lapang dada dan seadanya

Nampaknya itulah yang mampu dilakukan oleh orang umno yang benci dengan calon yang buruk yang akan diletakkan bertanding didalam mana mana pilihanraya umum dan kecil sehingga sangat sukar untuk mengubah wajah buruk umno.

Dalam islam benci dalam hati adalah menunjukkan atau tredmarknya ialah "selemah lemah iman".yang barangkali tiada dayaupaya untuk mengubah daripada buruk kepada baik apa tah lagi baripada baik kepada yang lebih baik.

Atas sebab itulah apa yang dilaksanakan baik kerajaan dan Umno menjadi punca tak boleh ubah apa yang dikatakan kita mahu mengubah yang masih samar samar itu, kerana ubah ada dua perkara.

Perkara pertama ubah daripada buruk kepada baik dan perkara kedua ubah buruk kepada lebih buruk lagi.

Jarang benar kita tengok umno mengubah daripada baik kepada lebih baik, baik dari segi calon untuk bertanding dalam pilihanraya umum ke, pilihanraya kecil ke.

Pendek kata, amat sukar untuk mendapat seorang calon umno yang baik menurut perspektif islam sepertimana yang dilaksanakan dizaman Rasulullah SAW dan sahabat.

Oleh itu jangan diharap umno boleh terjumpa dengan pemimpin yang baik untuk dicalonkan, hatta calon DUN merlimau yang diharap-harapkan itu.

Terbaik dari segi umno mungkin ada, Tapi terbaik menurut perspektif islam jauh sekali.



Abdullah Ngah