ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

11 February 2011

najib jantan celaka 1 malaysia-monggolia lebih dasyat dari mentor firaun tua nak mampos dalam menyebat duit rakyat....!!!!



Sudah puluhan tahun kita bekerja keras untuk memastikan kita mampu menyara diri - sendiri dan keluarga. Jika dahulu RM10.00 boleh tahan hingga ke dua hari. Hari ini RM10.00 setengah hari saja. Jika dahulu RM50.00 kita boleh gunakannya selama 1 minggu, hari ini hanya 3 hari sahaja.

Kenapa jadi begitu? Puncanya senang, harga minyak naik. Bila harga minyak naik, semuanya terpaksa naik. Dalam negara ini, tiada sebarang urusan perniagaan yang tidak melibatkan pengangkutan yang menggunakan diesel dan petrol. Maka sayur - sayur dari Cameron Highlands yang mahu diangkut kesana - sini, harganya pasti dinaikkan. Harga beras dari utara Malaysia yang diangkut menggunakan lori, terpaksa dinaikkan. Harga pemasangan astro satu Malaysia terpaksa dinaikkan sebab menggunakan harga minyak.

Apa punca harga minyak naik? Sebab harga dunia ke? Tidak. Harga minyak naik sebab negara kita sudah tidak punya wang. Kita tidak punya wang kerana keborosan, kerakusan, ketamakkan beberapa pemimpin negara yang laparkan duit. Projek harga ratusan ribu terpaksa dinaikkan puluhan juta harga semata mahu memastikan beberapa peratus dari jumlah tersebut masuk ke poket mereka. Mahu melancong bersama digunakan dana negeri ratusan ribu macam Khir Toyo. Mahu membeli - belah, ratusan juta digunakan dan diambil dari kerajaan macam Rosmah.

Kita rakyat Malaysia terus - menerus dipaksa dan dizalimi. Kita semakin tersepit. Apakah tiada jalan keluar? Mahu mengundi, pilihanraya di Malaysia paling kotor dan tidak adil. Mahu apa lagi? Ke jalanraya? Beranikah kita? Mampukah mendepani kezaliman pihak polis yang menerima arahan dari Najib untuk membantai kita? Kita mampu! Cuba kita hanya menunggu masa yang sesuai. Kita sudah tidak takut dengan herdikan mereka. Kita sudah lali dengan gas pemedih mata. Kita sudah berani berdepan dengan FRU. Semuanya kita sudah berani. Kita lebih berani dari tahun 1998.

Masa untuk kearah itu hanya menunggu masa yang tepat. Najib dan Rosmah jangan terlalu bergembira. Rosmah, rakyat berdendam dengan kau. Ratusan juta kau telah bazirkan. PERMATA projek bodoh telah mendapat RM 111 juta!! Makin lama Rosmah wujud makin teruklah keadaan wang negara. Makin lama BN memerintah makin jahanamlah negara kita. Kita terpaksa membayar harga yang mahal untuk mendapatkan sesuatu. Berbeza negara lain. Negara yang baik adalah negara yang membangun dengan nilai - nilai yang baik. Rakyat tidak merasa susah. Kekayaan negara dikongsi bukannya hak milik orang Umno. Rakyat tidak perlu mengikat perut semata mahu mendapatkan sesuap nasi. Pemimpin yang perlu berkorban bukannya rakyat. Itu contoh negara yang baik.

Regim yang jahat sama seperti Mesir, Tunisia, Yaman, Algeria dan sebagainya. Kerana apa mereka jahat? Kerana mereka yakni pemimpin hidup mewah sedangkan rakyat terpaksa berhempas - pulas demi negara. Duit yang kita kerjakan dapat kepada pemimpin.

Mesir sedang menunggu masa mendapat sinar baru. Bagaimana Malaysia? Haruskah kita terus menunggu?



sumber...Dragsuperstar