ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

16 February 2011

kecewa dengan perjuangan...blogger cucu mat kilau sanggup kena 'beli' dengan UMNO pukimak...????....tepuk dada tanya iman...arrrr...!!!

Keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR), Apakah Blogger Cucumatkilau Akan Sertai UMNO

Baru beberapa hari mengambil keputusan meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) namun kelibat Blogger Cucumatkilau terus menjadi persoalan sekarang ini. Terbaru beliau dilihat bersama pemimpin UMNO Pahang di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur pada 14 Februari lalu. Pemimpin terbabit ialah Dato' Ismail Mutalib (foto) yang merupakan Ahli Parlimen Maran dan Setiausaha Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC). Persoalannya sekarang apakah beliau akan menyertai UMNO atau sebaliknya.

Sebelum ini, ketika mengumumkan keluar PKR dia ada mengatakan akan berehat dan menumpukan perhatian kepada perniagaannya yang sudah lama ditinggalkan. Namun yang menjadi tanda tanya dan kemusykilan ialah dia sering muncul bersama pemimpin UMNO Pahang sekarang ini. Selain Dato' Ismail Mutalib, ramai yang melihat kelibatnya bersama beberapa orang Exco Kerajaan Negeri dan pemimpin Pemuda parti itu sebenarnya.

Malah, hubungannya juga dilihat agak baik dengan beberapa orang pemimpin atasan UMNO di peringkat negeri dan pusat. Sementara itu, ketika dihubungi blogger terbabit menafikan desas-desus yang kononnya beliau akan kembali menyertai parti itu. "Saya berjumpa Dato' Ismail selepas terserempak dengannya di lobi sebuah hotel (Legend). Ketika itu saya mempunyai urusan lain. Saya telah rapat dan mengenali beliau sebelum dia bergelar wakil rakyat lagi. Memang benar kami ada minum dan berbual-bual hal politik semasa di sebuah restoran dekat Kg.Baru pada malam itu. Namun, tidak ada langsung perbincangan soal saya menyertai UMNO atau sebaliknya", kata beliau. Dalam pada itu dia juga menegaskan supaya pihak tertentu tidak menimbulkan spekulasi tersebut



Jikalau jumpa pemimpin UMNO dikatakan mahu masuk UMNO maka bagaimana pula dengan tindakan beliau berceramah di pentas PAS

"Saya memang rapat dengan ramai pemimpin UMNO, begitu juga pemimpin PAS. Jika minum-minum diistilahkan menyertai UMNO maka apa pula istilah untuk beberapa ceramah PAS yang telah saya sertai di seluruh negeri Pahang sebelum ini?", katanya. Justeru itu beliau menasihatkan orang ramai tidak terpengaruh dengan khabar angin tersebut kerana beliau sebenarnya mahu bebas dari kekangan mana-mana parti politik buat masa ini. Soalnya sekarang, apakah dia akan terlibat dengan kempen Pilihanraya Kecil DUN Kerdau tidak lama lagi?. "Saya tidak menolak kemungkinan akan berkerjasama dengan mana-mana pihak yang memerlukan khidmat saya. Namun ia bergantung kepada situasi dan keadaan. Saya tidak mahu ada yang menimbulkan konroversi selepas ini. Saya ucapkan selamat berjuang kepada semua pihak di sana nanti", katanya.


Biar pun PKR tidak terasa kehilangan beliau dan mencemuhnya dengan berbagai tuduhan, namun keikhlasan beliau memegang prinsip untuk meninggalkan parti itu harus dihormati oleh semua pihak sebenarnya. Malah, ramai ahli PKR lebih tahu apa yang berlaku dalam parti itu cuma mereka tidak berani untuk bersuara dan rela menerima apa jua keburukan yang berlaku demi hasrat untuk membawa agenda perubahan yang lebih besar buat rakyat. Ia berbeza sekali dengan pandangan blogger terbabit yang melihat PKR sudah rosak dan sengaja dirosakkan oleh pemimpin yang lebih mementingkan diri sendiri daripada parti itu. Masing-masing punyai alasan dan pandangan....dan di bawah nie alasan beliau

Keluar PKR Kerana Kecewa Ternyata Anwar Gagal Menyelesaikan Kemelut Pimpinan PKR Di Pahang!



sumber PDO

No comments:

Post a Comment