ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 February 2011

Mahathir mamak kerala dan Geng Mamak Mamak Pukimak dalang perompak dan penjahanam negara....!!!!




UMNO tentu marah jika mereka baca tulisan ini kerana ia berkisar kepada Mamak yang mengaku melayu, tetapi "melayu" yang kerjanya ambil kesempatan sebagai "taraf melayu"untuk mengaut duit kerajaan melalui UMNO. Saya tidak nampak "melayu" lain umpamanya "melayu-jawa" sehebat Mamak dalam usaha hendak kaya melalui sentimental orang melayu ke atas UMNO. Pengalaman terbaru ialah semasa memohon AP di Pejabat Kerajaan, MITI di Kuala Lumpur. Kemungkinan orang lain ramai lagi melalui pengalaman yang sama.

Di pintu masuk ada kaunter keselamatan untuk ambil PAS kebenaran ke MITI. Semasa ambil PAS, petugas di situ tanya pelanggannya samada ada borang JK69 (untuk kenderaan impot peribadi) atau tidak. Tiba di kaunter, petugas tanya saya, ada borang JK69 atau tidak, saya jawab belum ada lagi. Petugas di situ terus mengarahkan saya untuk beli borang berkenaan di kedai mamak di bangunan sebelah MITI. Saya terus soal balik petugas tersebut; minta beliau terangkan di manakah letaknya kedai mamak yang jual borang JK69 itu dalam carta organisasi MITI dan Kastam. Rupanya petugas berkenaan terkejut dengan soalan saya.

Walau bagaimana pun, saya ke kedai mamak di bangunan sebelah MITI itu untuk mendapatkan borang JK69. Mamak yang duduk di kaunter beritahu borang JK69 di kedainya habis, tambah beliau lagi borang JK69 yang di cetak oleh Percetakan Nasional sudah kehabisan. Katanya, Percetakan Nasional memerlukan seminggu untuk ulang cetak. Mamak tersebut menyatakan borang JK69 dikedainya berharga RM1.20 seset. Sedangkan harga atas borang JK69 ialah RM0.60, ia jelas dan terang. Mamak untung RM0.60 sedangkan dicetak bahawa borang JK69 tidak boleh diperdagangkan.

Hal ini sepatutnya difahami bahawa borang JK69 dipelihara di bawah akta nya yang tersendiri. Ia adalah soal undang-undang yang perlu dihormati. Semasa berjalan balik ke MITI, saya beritahu rakan di sebelah .... "tak kan hari ni aku kena tipu dengan mamak"... dan kemudiannya ke MITI sekali lagi untuk dapatkan alamat dan nombor talipon Percetakan Nasional di Jalan Chow Saw Lin. Rupa-rupanya borang JK69 masih banyak dan tiada masalah bekalan di kedai Percetakan Nasional.

Jumlah minimum jualan di kedai Percetakan Nasional ialah 10 set, iaitu RM6.00. Percetakan Nasional juga satu hal, kenapalah borang ini dijual minimum 10 set?. Ini akan membuka ruang pihak yang tak reti undang-undang mudah mengambil peluang. Borang yang saya beli itu saya berikan percuma kepada rakan-rakan lain.

Selepas DSAI di fitnah oleh Mahathir, mamak kian menapak dalam UMNO walaupun tidak mempunyai hati nurani melayu, ia cuma untuk berniaga, ambil untung dan guna di tanah besar asal mereka. Kini sesiapa ke PWTC akan nampak kedai buku mamak selepas pintu masuk utama, petugasnya cakap melayu pun tak pandai. Inilah contoh-contoh tipikal kelakuan orang dari jenetik darah dominan yang Mahathir tulis dalam buku Delima Melayu yang beliau guna untuk kutuk darah keturuan melayu suatu masa dulu.