ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 February 2011

UMNO di kafirkan....mahafiraun cilanat nie nak cuci tangan juga....!!!




Dahulu kebanyakan orang Melayu, terutama Melayu Umno kurang faham dengan hukum kafir mengkafir yang diajdikan isu oleh para pemimpin kerajaan umno /BN.

Alhamdulillah sejak isu itu dimainkan tak berhenti henti nampaknya sudah difahami kebanyakan orang melayu termasuk melayu umno sendiri.

Tun Mahathir Muhammad cuba ungkit semula isu kafir mengkafir dengan tujuan agar nama baik musyidul Am PAS tercalar agar namanya jadi bersih.
Untuk memahaminya tak payah.mudah saja. Mengapa gusar,kerana sudah ada hukum yang telah ditetap oleh Allah.

Allah sudah tetap hukumnya, Barangsiapa mengkafir orang Islam, maka dia yang mengkafir itu jadi kafir.Tak kira dia seorang tok guru kea tau sebagainya.

Akan tetapi kita kena ingat, barangsiapa tak mengkafirkan orang kafir, dia juga jadi kafir, kerana dia kafir mana mungkin mengatakan dia tak kafir, sedangkan dia kafir musuh Allah.

Jangan susah. Kalau kita tak kafir mengapa takut.Bukankah mereka yang mengkafirkan kita,jika kita tak kafir mereka itu jadi kafir.

Mungkin ini hanya salahfaham kita saja.mereka berkata apa yang Allah nyatakan dalam Al-Quran dengan tujuan si anu adalah kafir kerana ingkar dengan perintah Allah. Mereka bukan buat pandai pandai dalam perkara kafir mengkafir ini.
Jika kereta ciptaan manusia ada jenama tertentu, mustahil manusia yang dicipta berbangsa bangsa dan berpuak puak ini tak ada jenama. Kalau tiada jenama khusus mana mungkin kita boleh kena mengena satu sama lain.

Sehubungan dengan itu, Rasullah SAW bersabda yang bermaksud: barangsaiapa meninggalkan solat dengan sengaja, kafir. Tak dinafikan ada ulamak yang mengatakan tak sampai jadi kafir , jika mereka tak berkata solat tak wajib baginya.
Itu adalah soal pendapat hasil pemahaman (perbezaan pendapat) sesorang ulamak. Apakah kita manusia lebih bijak dan tahu berbanding Rasulullah SAW yang menerima wahyu Allah, Allah yang maha mengetahui itu.

Menyatakan barangsiapa tinggal solat dengan sengaja itu dikatakan bahawa Rasulullah SAW mengkafir orang Islam.

Kita kena ingat juga dengan ayat ayat Allah yang menyatakan ada umat islam pagi kafir, petang islam. Petang kafir, pagi Islam.Ini yang dinamakan kafir setelah beriman iaitu bukannya kafir sepertimana firman Allah yang bermaksud:

"Barangsiapa yang kafir kepada Allah sesudah dia beriman (dia dapat kemurkaaan Allah) kecuali orang yang dipaksa kafir pada hal hatinya dalam beriman (dia tak berdosa) tetapi orang yang melapangkan dadanya untuk kekafiran maka kemurkaaan Allah menimpanya dan baginya azab yang besar" (surah An Nahl ayat 106)

Kafir, kafir ini ialah engkar dengan perintah Allah. Hari ini bukan main ramai orang yang mengaku Islam yang bukan saja ingkar,malah ada yang derhaka kepada Allah dan Rasul SAW. Serta tergamak mempersenda sendakan ajaran Islam.

Tun Dr Mahathir Mohammad sepanjang menjadi perdana menteri pernah mempersenda sendakan, termasuk antaranya mengatakan tak mandi mayat yang mati syahid kerana zaman dulu tiada air,kalau hukum hudud dilaksanakan maka habis kudonglah tangan orang Islam.