ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 December 2010

HIGHWAY PLUS AKAN DILELONG KE TANGAN ASING OLEH pukimak pukimak UMNO/BARISAN NASIONAL yang DURJANA

Dengan Harga RM26 Bilion Secara Tunai

LEPAS SATU-SATU  HARTA BUMI RAKYAT MALAYSIA NAK DILELONG
HIGHWAY PLUS AKAN DILELONG KE TANGAN ASING!!!! BANGSAT BETUL UMNO/BARISAN NASIONAL NIH...BAYANGKAN.LEPAS NIH TOL PLUS AKAN MENCANAK NAIK...RAKYAT DI DAHULUKAN MENAGGUNG BEBAN INI YANG DI TINGGALKAN OLEH PUKIMAK PUKIMAK UMNO-BN....

Ini satu lagi, projek penjualan yang boleh dikategorikan macam win-win (entah apa yang menang ..tak tau lah). Rakyat jangan gila bila tengok RMbilion tu, tapi ambil tau kenapa PLUS nak dijual? BN nak lepas tangan ke? Dalam masa yang sama nak guna duit untuk pilihanraya? Inilah perbualan di kedai mamak hari ini. Pembelian PLUS disokong oleh Bank of China. Sukakah kita ? Siapnak jaga tol akan mencanak naik, kerana syarikat akan fikir keuntungan sahaja.

KUALA LUMPUR 21 DIS: Jelas Ulung Sdn Bhd, dengan sokongan Bank of China (BOC), menawarkan untuk mengambil alih semua perniagaan PLUS Expressway Bhd termasuk aset dan liabiliti dengan harga RM26 bilion.
Pengarahnya, Tan Sri Ibrahim Zain berkata penilaian itu yang bersamaan dengan RM5.20 bagi satu saham PLUS, akan dibayar secara tunai.
"Ini adalah janji niaga yang lebih baik bagi PLUS dan mempunyai 60 peratus peluang untuk berjaya. Kami telah menghantar surat tawaran kepada PLUS dan para pengarahnya ," katanya kepada Bernama di sini.

Beliau berkata tawaran itu yang sah sehingga 18 Mac, 2010, lebih baik berbanding yang lain kerana ia tidak akan meminta pengecualian cukai serta kenaikan seterusnya tol dan pampasan atau subsidi daripada kerajaan.

"Janji niaga itu sudah pastinya memberi manfaat kepada pemegang saham minoriti kerana ia menawarkan lebih banyak tunai berbanding tawaran-tawaran lain yang diumumkan.
Ibrahim berkata sokongan daripada BOC adalah menerusi unitnya yang berpangkalan di Hong Kong, Bank of China International. "Jelas Ulung menerima surat pengesahan akhir daripada BOC beberapa harilepas," katanya.
Tawaran daripada Jelas Ulung itu dibuat hanya beberapa hari sebelum pemegang saham PLUS memutuskan tawaran RM23 bilion daripada UEM Group Bhd dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Beliau berkata Jelas Ulung akan meneliti keputusan daripada mesyuarat agung luar biasa PLUS pada Khamis dan bagaimana pemegang saham memberi maklum balaskepada tawarannya.
"Apabila cadangan kami dibuat, yang mana lebih baik, apakah yang anda akan lakukan sebagai pengarah? Ini adalah isu tadbir urus korporat. Anda perlu realistik dan adil kepada pemegang kepentingan serta menjelaskan mengapa ia terserah kepada pemegang saham," katanya. Ibrahim berkata syarikat itu tidak mengetahui butir-butir terperinci cadangan yang ditawarkan oleh UEM dan KWSP.

"Bagaimanapun, kami tahu bahawa kami mempunyai kepakaran dalam pengurusan prasarana, pengurusan aliran tunai dan apa yang paling penting, pengurusan keselamatan.
"Pasukan kami akan terdiri daripada orang-orang yang terlibat dalam perniagaan seperti ini sebelum ini. Buat masa ini kami belum boleh mendedahkan nama-nama mereka," katanya.
Ketika ini, hanya Ibrahim dan Datuk Ghazali Mat Ariff merupakan pengarah syarikat yang baru ditubuhkan itu. Dalam perkembangan lain, PLUS berkata ia menerima surat daripada Jelas Ulunguntuk mengambil alih perniagaan dan perusahaannya termasuk semua aset dan liabiliti.

PLUS berkata ia akan mempertimbangkan mengenai terma-terma tawaran itu dan memutuskan tentang tindakan seterusnya, dengan mengambil kira tawaran daripada UEM dan KWSP yang diterima dan diumumkan pada 9 Nov.

"Satu pengumuman akan dibuat sebaik sahaja lembaga telah membuat keputusan mengenai tawaran itu," kata PLUS dalam satu pengumuman kepada Bursa Malaysia.
Sebelum ini, Asas Serba Sdn Bhd mengumumkan rancangannya untuk mengambilalih syarikat-syarikat pemegang konsesi tol di negara ini. Ia akan menubuhkan sebuah syarikat konsesi untuk menerbitkan bon dividen sehingga RM50 bilion bagi membiayai pengambilalihan itu.
- BERNAMA