ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 December 2010

parti barang naik...butoh naik ( BN )....perompak tanah rakyat....lagi rompakan di sabah di lakukan oleh parti penyamun nie...!!!



Bergambar dengan penduduk yang dizalimi BN.



Motor semacam ini lah yang dirampas oleh Jabatan Hutan ketika mereka menoreh getah.



Penyerahan bendera PAS kepada wakil penduduk di Simbuan,sook Keningau.



Mereka berazam menumbangkan BN dalam PRU akan datang.



Penduduk menunjukkan lokasi tanah mereka yang dirampas BN kepada Ketua Penerangan Pas Sabah.

Keningau,Sabah-Peristiwa rampasan tanah rakyat oleh Barisan Nasional di kampung Simbuan dan Kawakahan,Sook Sabah telah diambil cakna oleh Pas kawasan Keningau.

Pas kawasan Keningau yang diketuai oleh Yang Dipertua Pas Kawasan Keningau,Hisammuddin Sulaiman berserta Ahli jawatankuasa Pas Keningau,serta Lahirul Latigu,Ketua Pemuda Pas Sabah telah turun padang untuk membantu penduduk menyelesaikan masalah mereka.Isu rampasan tanah ini tidak diambil peduli oleh Adun dan juga Ahli Parlimen mereka.

Tanah yang telah mereka usahakan sejak tahun 70’an lagi telah dirampas secara terhormat oleh Kerajaan BN,lebih teruk lagi apabila penduduk yang menoreh getah semenjak sekian lama telah ditangkap dan didakwa di Mahkamah atas tuduhan menceroboh kawasan hutan simpan.

Penduduk yang ditemui Pas kawasan Keningau telah menyuarakan hasrat mereka untuk menyertai Pas seterusnya menolak Umno dan kuncu-kuncunya.Menurut mereka lagi,Bn hanya pandai berjanji di waktu pilihanraya dan akhirnya hilang setelah waktu diumumkan menang.

Rampasan tanah yang berlaku ini bukan hanya kepada kampung-kampung tersebut namun terdapat juga berita bahawa banyak lagi tanah-tanah akan dirampas.

Hisammuddin yang juga Ketua Penerangan PAS Sabah,berjanji akan menyuarakan hasrat penduduk dan menyebar luas isu kezaliman ini ke seluruh Malaysia melalui blog,facebook serta media sosial yang lain.

Isu ini kian kritikal kerana setakat ini seramai 10 penduduk telah didakwa menceroboh hutan simpan dan pada masa yang sama motosikal yang digunakan penduduk kampung tersebut telah dirampas oleh jabatan hutan sehingga kini.

Agenda kezaliman ini dibuat secara halus oleh kerajaan untuk menghimpitkan perut rakyat marhein.Kenyataan bantahan yang dibuat oleh Ketua Penerangan Pas Sabah telah mendatangkan hasil apabila Tan Sri Joseph Kurup telah “terbangun dari kerusi empuk nya” dengan membuat kenyataan balas dalam akhbar Daily Express pada 18.12.2010.

Rakyat Sabah perlu bangkit menendang Umno dan kuncu-kuncu nya yang sentiasa menghisap kemewahan dan kekayaan serta merampas tanah rakyat untuk diberikan kepada kroni-kroni mereka.Rakyat perlu sedar bahawa Pakatan rakyat lah yang layak untuk menggantikan BN dalam pilihanraya akan datang.


http://paskeningau.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment