ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 December 2010

PM keliru, bawa bencana nuklear



Bandar Chernobyl terkenal dengan letupan Reaktor Nuklear pada tahun 80an yang menyebabkan radiasi tersebar ratusan kilometer malah 100 kali lebih besar dari kesan Bom Atom di Hiroshima dan Nagasaki. Dengan kepadatan penduduk 135 000 orang...kini di kurantine...dan tiada kehidupan lagi di sana...agaknya ini yang najib celaka dan umno pukimak hendak....kasi rakyat mampos lagi fulus masyukkk....!!!!!

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak keliru apabila kerajaan pimpinannya merancang membina loji janakuasa nuklear ketika rakyat Malaysia terus membantahnya.

Ini akan mengakibatkan bencana ekonomi dan alam sekitar. Najib ingin membazirkan RM21.3 bilion walaupun kita sepatutnya memandang ke arah tenaga suria..

Panel solar antarabangsa seperti Q-Cells dan FirstSolar sudah mula bertapak di dua negeri Pakatan Rakyat, Selangor dan Kedah.

Kita sepatutnya memperkuatkan sektor (tenaga hijau) ini dan bukan terperangkap dalam jalan mati yang (dipenuhi) toksik..

Kelmarin, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Seri Peter Chin berkata, Malaysia merancang untuk membina dua loji nuklear - masing-masing menjana 1,000 megawat - sebagai sebahagian daripada rancangan mengimbangi bekalan tenaga.

Loji pertama akan siap dan mula beroperasi pada 2021 manakala loji kedua, setahun kemudian.

Sementara itu,  kebimbangan di rasakan  terhadap "kekurangan ikhtiar dari kerajaan pusat" dalam isu-isu alam sekitar.

Walaupun pada tahun lalu di persidangan iklim Copenhagen, perdana menteri telah menyuarakan janji-janji untuk mengurangkan pengeluaran gas rumah hijau sebanyak 40 peratus pada tahun 2020, kita belum melihat sebarang tindakan bermakna dari kerajaan pusat...



penyapu sial


PM banggang burid sayfool tak sudah sudah nak bawa bencana....dulu guna C4 mencemar alam sekitar dan keamanan di malaysia dengan menghapuskan altantuya...kerana komisen rm 500 juta yang tak telus....kini perasaan tamak haloba untuk kroni kroni....

bangsat nie cuba membawa bencana yang lebih besar lagi....sarang nuklear di bumi kita yang bertuah ini....kalau dah buat jambatan , stadium dan banggunan pun boleh runtuh...kerana kecekapan tak seberapa dan banyak mulut 2 perasuah yang sedang mengangga....

maka rakyat bakal di timpa bala dari kesan ekonomi dan bencana yang di tinggalkan dari kesan jangka pendek dan panjang...

semakin hari semakin melampau PM laknat ini dan UMNO yang memerintah....wajar kerajaan yang ada sekarang gulingkan oleh kuasa rakyat....!!!!

No comments:

Post a Comment