ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 December 2010

UMNO SEBENARNYA PERAMPAS KUASA AGONG DAN RAJA RAJA MELAYU....!!!!



Pandikar CIBAI boleh gantung jawatan MP Dato Seri Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Karpal Singh pasal menganggap 1Malaysia itu ditiru dari 1Israel kerana ada hubungkait dengan APCO sebuah syarikat Israel diMalaysia. Apa sahaja Pandikar dan UMNO boleh buat tanpa memberi ruang untuk membela diri. Ini mungkin satu perkara baru yang belum ada precedent dimana mana dunia yang bertamadun.

Rakyat menganggap ini suatu perbuatan yang paling kotor dan dianggap sebagai diktator. Dalam politik UMNO yang kelam kabut ini, apa apa sahaja boleh dan menjadikan tumpuan rakyat yang memberi anggapan penakut pada wibawa DS Anwar Ibrahim pun tidak kurang ramainya.

Alat alat UMNO/BN seperti TV dan akhbar terus menyerang PKR dan Anwar. Nampaknya Anwar dan PKR menjadi target UMNO, kenapa ? Ada kah itu satu petanda bahawa PRU13 sudah diambang pintu ? Atau para pemimpin UMNO sudah mulai gentar dengan keyakinan rakyat terhadap Pakatan Rakyat dimana Anwar Ibrahim sebagai nakhodanya ?

DS Najib seolah olah panik lalu melemparkan berbagai bagai tuduhan kepada DS Anwar Ibrahim sehingga tergamak menuduh Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat bangsa Melayu kerana kenyataannya bahawa FELDA akan bengkrap. Mungkin kerana DS Najib agak panik sehingga terlupa bahawa Menterinya Idris Jala yang cakap bahawa Negara Malaysia akan bangkrap pada tahun 2018 ini boleh dianggap menyeluruh termasuk FELDA. Apa komen DS Najib pasal kenyataan Idris Jala ?

Dalam TV3 menyiarkan ucapan dasarnya dalam Perhimpunan Agung UMNO yang lalu bahawa Najib berkata, "Walaupun pembangkang mendapat 2/3 suara dalam Dewan Rakyat mereka tidak ada kuasa untuk mengubah undang undang Persekutuan. Kuasa mutlak ditangan Duli Yang Maha Mulia Yang DiPertuan Agong dan Majlis Raja Raja Melayu. Sayugia diingat bahawa Perundangan Persekutuan dan kuasa mutlak Majlis Raja Raja Melayu ini tidak pernah dipertikaikan oleh Pakatan Rakyat.

Mungkin Najib sudah lupa bahawa dalam tahun 80an imuniti Duli Yang Maha Mulia Yang DiPertuan Agong dan Majlis Raja Raja Melayu sudah ditarik oleh UMNO ? UMNO tarik kuasa Duli Yang Maha Mulia Yang DiPertuan Agong dan Raja Raja Melayu antaranya "Sebarang Perundangan yang diluluskan oleh Parlimen/Dewan Negeri dalam tempuh 1 bulan jika tidak ditanda tangani oleh Duli Yang Maha Mulia Yang DiPertuan Agong atau Raja Raja Melayu maka dengan secara automatik ia menjadi rang undang undang Persekutuan.

Kalau UMNO benar benar ikhlas kenapa UMNO/BN belum kembalikan lagi Imuniti Duli Yang Maha Mulia Yang DiPertuan Agong dan Raja Raja Melayu ? Kenapa tergamak ? Bukan kah para pemimpin UMNO durhaka ?

No comments:

Post a Comment