ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

10 May 2013

cadangan DAP masuk BN seumpama masuk sarang perompak dan penyamun...!!!

Sewajarnya  "tiada pertimbangan" untuk parti politik DAP menyertai musuh ketat mereka Barisan Nasional (BN) kerana polisi  cekap ,bersih dan amanah yang memisahkan mereka.Sedangkan BN di lihat parti yang penuh skandal rasuah , penyelewengan dan penipuan  termasuk di dalam PRU 13 baru baru ini.

Cadangan itu  wajar  tidak akan di pertimbangkan demi kepentingan rakyat jelata yang nyata sekian lama telah menjadi kerakusan BN merompak kehidupan harmoni mereka selama ini.

Ini   sebagai  respon terhadap kenyataan bekas Menteri penerangan Zainuddin Maidin dalam blognya, Zamkata.

Kita anggap  sukar buat DAP untuk menerima cadangan berkenaan  yang merupakan perangkap maut baginya kerana nasib yang sama akan berulang di mana dahulu PAS telah di ajak bersama BN yang kemudian dengan sesuka hati  BN menendang ia keluar setelah mendapati ianya tidak memberi keuntungan survival BN .

Kununnya  Zainuddin mengutarakan cadangan bagi memastika terus wujudnya wakil Cina dalam kerajaan dengan menjemput DAP menyertai pentadbiran BN.

DAP sering dilabel sebagai parti Cina walaupun mereka menegaskan parti itu turut membuka keahlian mereka kepada bukan Cina.

Kenyataan Zainuddin dikeluarkan selepas MCA gagal memperbaiki mutu mereka berbanding Pilihan Raya 2008 yang memenangi 15 kerusi, apabila kali ini hanya menang tujuh kerusi, menyaksikan Presiden MCA  Chua Soi Lek mengotakan janjinya bahawa parti itu tidak akan menerima sebarang jawatan dalam kerajaan.

Gerakan, yang juga komponen BN turut mengalami nasib sama apabila prestasi mereka menurun, dan akan mengikut jejak langkah MCA.

BN memenangi 133 berbanding 222 kerusi yang dipertandingkan untuk parlimen, menurun tujuh kerusi, kepada pembangkangjika dibandingkan dengan keputusan Pilihan Raya 2008.

Daripada 89 kerusi dimenangi PR, DAP memperolehi kerusi terbesar dengan 38 kerusi.

BN turut hilang undi popular kepada PR - pertama kali sejak 1969 ketika parti itu dikenali sebagai Parti Perikatan.

No comments:

Post a Comment