ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

11 May 2013

padan muka UMNO kunun kunun nak kencingkan DAP.......DAP tidak berminat langsung untuk sertai parti rasis ,rasuah dan penipu yang dah bangkapkan negara ( BN )....!!!!

DAP tidak berminat langsung untuk menyertai Barisan Nasional (BN) kata Setiausaha Agung Lim Guan Eng  sebagai  menempelak  cadangan daripada bekas menteri penerangan dari Umno, Zainuddin Maidin baru-baru ini.

Katanya , jika DAP mahu, mereka sudah boleh menyertai BN 40 tahun lalu akan tetapi parti itu berpegang teguh kepada idealisme, prinsip dan polisi ke arah Malaysia yang lebih adil, bebas dan demokratik.

“DAP tidak berminat langsung untuk menyertai BN demi jawatan, kerana jika kami mahu, kami telah buat begitu 40 tahun lalu,” kata ketua menteri Pulau Pinang itu dalam satu kenyataan hari ini.

“Sekiranya pemimpin DAP boleh berpegang teguh dan bersatu hati di saat ia kalah dalam pilihan raya, tidak sangsi lagi bahawa DAP akan tetap bersatu hati sekarang ketika ia berjaya memenangi jumlah kerusi tertinggi dalam sejarah parti, iaitu sebanyak 38 kerusi Parlimen dan 107 kerusi DUN,” tambah beliau lagi.

Cadangan untuk menyertai BN ini dibuat oleh seorang Ahli Parlimen MCA dan seorang bekas menteri Umno yang rasis dan bertujuan melemahkan kempen PR menuntut reformasi pilihan raya dan memecahkan perpaduan gabungan tersebut.

Keperluan reformasi pilihan raya ini adalah sorotan daripada ketidakadilan dalam keadaan Pakatan Rakyat menang undi popular di PRU ke 13 tetapi tidak berjaya mendapat kuasa pentadbiran daripada BN yang jelas rasuah dan  menipu rakyat termasuk  di dalam PRU 13 baru baru ini .

Bagaimana mungkin BN menang kuasa di Perak padahal Pakatan Rakyat menang 55% undi popular? Sama juga bagaimana BN terus berkuasa di Kerajaan Persekutuan padahal Pakatan Rakyat mendapat 51% undi popular, peningkatan 3% undi tersebut yang mebolehkan Pakatan Rakyat menambah 7 kerusi Parlimen daripada 82 ke 89..

Semalam, Penasihat DAP Lim Kit Siang menegaskan “tiada pertimbangan” untuk parti politik DAP menyertai musuh ketat mereka BN.

“Saya tidak akan mempertimbangkan perkara itu tetapi kita menantikan cadangan seperti itu diutarakan,” kata Penasihat DAP itu ..

Zainuddin baru-baru ini menyarankan DAP supaya menyertai BN bagi memastikan kerajaan Malaysia diwakili kaum Cina.

Kunun katanya langkah itu memang sukar diterima oleh DAP dan BN serta penyokong masing-masing tetapi perlu dilakukan demi keharmonian dan kestabilan politik negara.

“Memang sukar untuk DAP menawarkan diri dan sukar juga untuk kerajaan BN menerimanya, tetapi hal ini harus dilihat dari segi hasrat Datuk Seri Najib Tun Razak untuk melangkah ke arah national reconciliation setelah negara dilanda Tsunami Cina yang mencedera parahkan nilai kejatian diri Malaysia,” katanya dalam blognya Zamkata.

Kenyataan Zainuddin dikeluarkan selepas MCA gagal memperbaiki prestasi mereka berbanding Pilihan Raya 2008 yang memenangi 15 kerusi.

Kali ini parti itu hanya menang tujuh kerusi, menyebabkan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek mengotakan janjinya parti itu tidak akan menerima sebarang jawatan dalam kerajaan.

Gerakan, yang juga komponen BN turut mengalami nasib sama apabila prestasi mereka menurun, dan akan mengikut jejak langkah MCA.

BN memenangi 133 berbanding 222 kerusi yang dipertandingkan untuk Parlimen, menurun tujuh kerusi, kepada pembangkang jika dibandingkan dengan keputusan Pilihan Raya 2008.

Daripada 89 kerusi dimenangi PR, DAP memperolehi kerusi terbesar iaitu 38 kerusi.

BN turut hilang undi popular kepada PR, pertama kali sejak 1969 ketika parti itu dikenali sebagai Perikatan.

No comments:

Post a Comment