ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 May 2013

TSUNAMI MAMAK LEMBU....kerana langgar AKTA LEMBU....Rafizi Ramli akan dibicarakan...untungnya pencuri LEMBU....yang buat aduan kena DAKWA....apa kita rakyat nie hidup di Zimbabwe ke...????

aku punya tsunami kau baru tau...aku swing ko orang kalau kacau lembu lembu aku...!!!!

rafizi cuba di lembukan oleh wanita lembu sharizat melalui akta LEMBU....!!!

Anggota Parlimen Pandan Mohd Rafizi Ramli (gambar) akan dibicarakan di Mahkamah Sesyen bagi tuduhan melanggar Akta Bank dan Institusi-institusi Kewangan (Bafia) kerana didakwa mendedahkan maklumat sulit perbankan berkaitan isu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Ini berikutan keputusan Mahkamah Rayuan hari ini menolak permohonannya untuk mengetepikan tuduhan itu.

Panel tiga anggota yang dipengerusikan Hakim Datuk Seri Mohamed Apandi Ali berkata rayuan itu tidak mempunyai merit.

“Dakwaan bahawa tuduhan itu bercanggah dengan dasar awam tidak mempunyai bukti,” katanya.

Apandi juga memerintahkan perbicaraan kes ini dipercepatkan kerana ia melibatkan kepentingan awam.

Kes ini akan disebut di Mahkamah Sesyen Shah Alam pada 10 Jun.

Pada pendengaran rayuan itu hari ini, peguam R.Sivarasa, yang mewakili Rafizi, berkata tuduhan terhadap anak guamnya itu patut diketepikan atas alas an ia bercanggah dengan dasar awam.

Katanya pendakwaan terhadap Rafizi, 37, atas tuduhan melanggar Bafia adalah bersifat menindas dan menyalah guna proses mahkamah, manakala pendakwa raya pula mempunyai niat jahat apabila mendakwanya.

Apandi memberitahu Sivarasa bahawa pendakwa raya, yang juga Peguam Negara, diberi kuasa budi bicara di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Katanya walaupun mahkamah itu mempunyai kuasa, termasuk di bawah Kanun Aturcara Jenayah, untuk mengetepikan tuduhan, tetapi ia mestilah bagi keadaan khusus dan tertentu sahaja.

Timbalan Pendawka Raya Nahra Dollah tidak memberi sebarang hujah secara lisan tentang kenyataan panel itu bahawa mereka telah membaca hujah bertulis yang dikemukakan pihak pendakwa dan Rafizi.

Pada Ogos tahun lepas, Rafizi dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan mendedahkan empat dokumen mengandungi profil pelanggan Public Bank berhubung ringkasan imbangan NFC, National Meat and Livestock Sdn Bhd, Agroscience Industries Sdn Bhd dan pengerusi NFC Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail.

Beliau didakwa mendedahkan dokumen itu kepada perunding media Yusuf Abdul Alim dan pemberita akhbar 'The Star', Erle Martin Carvalho di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Merchant Square, Petaling Jaya pada 7 Mac tahun lepas.

Pada 10 September tahun lepas, Rafizi, yang juga pengarah strategi PKR, memfailkan permohonan untuk mengetepikan tuduhan itu.

Apabila permohonan itu ditolak Mahkamah Tinggi pada 23 Nov tahun lepas, beliau mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Rayuan.

Sivarasa memberitahu pemberita pihaknya akan mengemukakan rayuan di Mahkamah Persekutuan berhubung keputusan itu.

 

 

penyapu sial

 

oh negara haram ku malaysia...indah sungguh mempunyai undang undang terpilih untuk kroni kroni yang tertentu sahaja..

jenayah VIP di lindumgi....jenayah kecil kecilan kunun kununnya di perangi...bila negara di kuasai penjenayah...pemimpin kroni terselamat...rakyat yang mendedahkan jadi mangsa pendakwaan...

umpama pencuri masuk rumah...tuan rumah kena dakwa...pasal tak pasang alarm ,grill dan kunci kebal...!!!!

sewajar dalam kes melibatkan jenayah ...segala akta yang melibat melindungi kerahsian akaun invidu berkenaan terbatal sama sekali bila mempunyai bukti yang jelas...nampaknya dalam kes ini...adalah cubaan untuk menutup segala salah laku pengendalian duit lembu dari di ketahui umum...langkah jijik yang wajar di tentang .

No comments:

Post a Comment