ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 May 2013

malaysia semakin bangkrap...gaji penyangak rakyat sarawak lebih tinggi dari gaji perompak scorpene ...dewan penyangak dah luluskan ...dewan perompak bila lagi...!!!

dah kaya bertambah kaya...tak cukup menyangak hasil mahsul rakyat sarawak...kali ini  duit rakyat  sarawak  pun tergamak di tibai...gerombolan persatuan penyangak dah luluskan!!!

 

gaji PM nampak seciput tapi ...side income dari bini pundek  betina sial gemuk gedempol lebih beberapa kali lipat dari gaji taib mahmud...penyangak...gerombolan perompak bila lagi  nak luluskan duit rakyat di bahagi bahagikan..????

sumber pendapatan side income dari pendapatan haram betina sundal dalam bisnes  beg beg tangan , kasut kasut  mahal dan cincin  cincin berlian serta  juga meniaga karpet raya ....masyukkk mengalah income PM bacul 1 malaysia

 

 

Gaji Taib Mahmud naik dari RM13,000 ke RM39,000

KUCHING: Bernama semalam melaporkan, gaji bulanan ketua menteri Sarawak akan naik tiga kali ganda mula 1 Januari 2012 iaitu dari RM13,000 ke RM39,000 sebulan.

Turut dinaikkan tiga kali ganda adalah gaji timbalan ketua menteri, menteri, pembantu menteri dan anggota dewan undangan negeri Sarawak.

Ia dilakukan di bawah rang undang-undang yang diluluskan hari ini oleh Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak.

Rang Undang-undang Anggota Pentadbiran dan Anggota Dewan Undangan Negeri (Gaji, Pencen dan Gratuiti) 2013 juga memperuntukkan kenaikan gaji untuk Speaker DUN, timbalan speaker dan setiausaha-setiausaha politik.

Gaji untuk Ketua Menteri akan naik daripada RM13,000 kepada RM39,000; Timbalan Ketua Menteri, RM11,500 kepada RM35,000; menteri kanan dan speaker DUN RM9,000 kepada RM30,000; menteri, RM9,000 kepada RM27,000; pembantu menteri dan timbalan speaker, RM7,000 kepada RM21,000; anggota dewan undangan negeri, RM4,500 kepada RM15,000 dan setiausaha politik, RM3,000 kepada RM9,000.

Rang undang-undang itu juga menetapkan kenaikan gaji itu berkuat kuasa dari 1 Jan tahun lepas. Kali terakhir pindaan gaji dibuat ialah pada 1992.

Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Wong Soon Koh berkata semakan gaji itu dibuat berikutan peningkatan jangkaan daripada rakyat.

"Sarawak adalah sebesar Semenanjung dan banyak Anggota Dewan Undangan Negeri perlu menjaga kawasan yang luas terutama mereka yang berkhidmat di kawasan luar bandar," katanya.

Wong berkata rang undang-undang baharu itu akan berkuat kuasa minggu depan dan kenaikan gaji itu dijangka membabitkan RM17 juta daripada dana negeri, termasuk bayaran tunggakan dari tahun lepas.

Dengan kenaikan gaji ini, ketua menteri Sarawak mempunyai gaji yang lebih besar dari Perdana Menteri.

 

 

 

penyapu sial

 

 

walau gaji perompak lebih rendah dari gaji penyangak....jangan lupa hasil side income lubang lubang burid untuk merompak rakyat dapat mengalahkan pendapatan haram taib mahmud ini.

mereka bergasak nak tengok siapa yang lebih banyak gajinya...rakyat juga yang mampos dahulu di mangsakan akibat kenaikan harga minyak ,barang keperluan dan pelbagai cukai yang karut marut yang menjerut leher rakyat .

No comments:

Post a Comment