ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 May 2013

undang undang malaon ....hai kunci peti undi untuk elakkan penipuan pun kena dakwa....nampak sangat UMNO-BN nak menang menipu pilihanraya....!!!!

 

PORT DICKSON, 2 Mei — Seorang wakil kepada calon PAS bagi kawasan Parlimen Telok Kemang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan mengunci sembilan peti undi di Pusat Mengundi Dewan Hangar, Pusat Latihan Asas Tentera Darat (PUSASDA), Selasa lepas.

Azahari Ismail, 46, yang bekerja di MASkargo Sdn. Bhd. (MASkargo), Lapangan Terbang Antara Kuala Lumpur (KLIA), membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret M. Mageshwary.

Mengikut pertuduhan, Azahari didakwa menganggu dengan mengunci sembilan peti undi menggunakan sembilan mangga jenama Yunxian, di Pusat Mengundi Dewan Hangar, PUSASDA, antara pukul 7.00 malam dan 7.10 malam, 30 April 2013.

Dia didakwa mengikut Seksyen 3(1) Akta Pilihan Raya 1958, yang memperuntukkan hukuman penjara tidak lebih dua tahun atau denda tidak lebih RM5,000 atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Majistret Mageshwary kemudiannya membenar Azahari diikat jamin sebanyak RM7,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 15 Jun depan sebagai tarikh sebutan semula kes itu.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Suhaili Sapun manakala tertuduh diwakili peguam Mohd Kamarul Arifin Mohd Wafa dan Hazwan Mohd Nor.

Akhbar hari ini melaporkan seorang wakil PAS bagi kawasan Parlimen Telok Kemang mengunci sembilan peti undi selepas proses pengundian awal di PUSASDA di sini Selasa lepas.

Pada PRU13 Ahad ini, kawasan Parlimen Telok Kemang menyaksikan calon Barisan Nasional Datuk V.S Mogan dicabar penyandang Datuk Kamarul Baharin Abbas daripada PKR, dan calon Bebas Datuk Kumaravel Abdullah. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

depa bukan nak curi peti undi...depa cuma nak kunci supaya tidak ada unsur penipuan...teruk sangatlah macam ini...nampaknya kita kena gulingkan UMNO-BN dengan apa cara sekali pun...

1 comment:

  1. Nampaknya SPR sudah hilang kepercayaan rakyat keatas intergriti mereka kerana tidak dapat mengawal staf SPR yang telah dirasuah oleh pemimpin Bn/UMNO diseluruh Negara ,lihat saja diManjoi Perak ,di Melaka dan lepas entah dimana pula kita tak tahu,patutlah Najib berani bercakap dan Mahyudin pun berkata juga," Kita mesti menang walau apa cara sekali pun,kerana PRU13 inilah yang menentukan hidup atau matinya UMNO,jadi kita mesti berjuang hingga ketitisan darah terakhir" maka kuncu-kuncu UMNO yang bertugas dalam SPR inilah membuat kerja-kerja terkutuk itu dan pengerusinya tidak berani bertindak sebab menjaga periok nasi.Oleh itu marilah kita sokong rakan kita ini diatas keberanian beliu mengunci peti undi itu dengan kunci tambahan. Allah u Akbar.

    ReplyDelete