ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 May 2013

pengerusi SPR kepala butoh UMNO -BN kata Rafizi gunakan ‘Tribunal Rakyat’ untuk timbulkan masalah....ehem wahai bangkai tua...siapa yang sebenarnya menimbulkan masaalah ...jika SPR menjalankan tugasnya mengikut SOP yang sebenarnya maka tiada timbul isu penipuan dan rasuah di dalam PRU.....maka tiadalah timbul sebarang masaalah...faham takkkk.!!!!

anjing UMNO yang menghancurkan kredibiliti SPR...

Rancangan Rafizi Ramli untuk mengumpulkan bukti penipuan pilihan raya dan membentangkannya di hadapan “Tribunal Rakyat” Bersih bertujuan untuk menimbulkan masalah, kata Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar hari ini.

Wan Ahmad (gambar) mendakwa, langkah pemimpin PKR itu boleh menimbulkan kekeliruan dikalangan pengundi dan menggesa ahli Parlimen Pandan baru itu menggunakan saluran betul untuk membangkitkan dakwaan pembangkang mengenai penipuan pilihan raya.

“Jika kamu kalah dan mahu protes, protes menggunakan saluran undang-undang. Tiada guna pengaruhi rakyat dan mengadakan demonstrasi dan perhimpunan haram,” katanya kepada The Malaysian Insider.

“Bila kamu mahu bawanya ke ‘Tribunal Rakyat’, pertama: kamu hanya akan menimbulkan masalah, kedua: ianya tidak sah, ianya salah. Ia akan menimbulkan banyak kekeliruan dikalangan rakyat.”

Rafizi mengatakan semalam, PKR telah menerima 237 laporan penipuan yang berlaku ketika Pilihan Raya 2013 di 27 kawasan Parlimen yang dimenangi Barisan Nasional (BN).

Pengarah Strategik PKR itu berkata, pasukan #siasatPRU13 yang diketuainya turut menemui keraguan di lapan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Perak, Kedah dan Pulau Pinang, dan akan meneliti kesemua kerusi berkenaan.

PKR juga jelas Rafizi turut menumpukan kepada enam senarai penipuan yang jelas iaitu; pengundi dilarang mengundi kerana undi mereka dibuang orang lain; BN membeli undi; dakwat kekal tidak kekal; kesalahan SPR menandatangani Borang14 sebelum pengiraan; dan pengundi warga asing.

Pasukan yang diketuainya itu, jelas Rafizi mengandungi seramai 67 anggota sukarela, meliputi mereka yang bekerja sebagai peguam, dan akauntan.

“Saya tidak menjangkakan petisyen akan berpihak kepada pembangkang,” katanya dan menambah, beliau tidak mempercayai gesaan pemimpin BN supaya menyuarakan rasa ketidak puasan hati mereka berhubung perjalanan pilihan raya melalui petisyen.

Disebalik bantahan, Wan Ahmad menegaskan SPR telah menjalankan pilihan raya dengan adil dan berjaya, menjadikan peratusan keluar mengundi tinggi pada pilihan raya 5 Mei sebagai bukti keyakinan rakyat Malaysia terhadap sistem pilihan raya Malaysia.

“Kami telah menjalankan pilihan raya yang berjaya, terdapat 85 peratus keluar mengundi… kami melaksanakan tugas dengan baik dan kamu boleh lihat daripada peratusan keluar mengundi,” katanya.

BN mempertahankan kuasa dalam pilihan raya 5 Mei dengan hanya 133 kerusi Parlimen, lebih 21 daripada syarat 112 kerusi Parlimen untuk menang majoriti mudah.

“Saya tidak menjangkakan petisyen akan berpihak kepada pembangkang,” katanya dan menambah, beliau tidak mempercayai gesaan pemimpin BN supaya menyuarakan rasa ketidak puasan hati mereka berhubung perjalanan pilihan raya melalui petisyen.

 

 

 

penyapu sial

 

 

wan anjing ....apa buktinya PRU 13 di jalankan dengan adil...siapa sebenarnya yang kamu mau bodek dan kamu nak tipu...rakyat bukan bodoh banget macam lembu lembu UMNO...tak payah jauh la...kamu kata guna dakwat kekal menjamin PRU yang telus...pigidah...dah la daftar pemilih pun tidak di buktikan bersih...dakwat kekal boleh jadi tak kekal...sah la dasar putar alam anjing UMNO ini...???

kita semua ada bukti menunjukkan SPR terlibat dan membiarkan penipuan ini...

boleh ke jamin yang orang ini tak mengundi lebih dari sekali...???

salah seekor mat bangla yang terkantoi ambil upah untuk mengundi BN guna  projek IC...apa lu mau celita....wan anjing...????

 

adakah ini SOP baru SPR bawa kotak undi dengan teksi dari luar...betul ke cara ini....jangan buat alasan tidak cukup kenderaan....kalau bab nak memenangkan UMNO-BN ada ada aje alasan....???

1 comment:

  1. Angkuh dan sombong.ini perangai Manusia spesis BABI yg tak mengaku Penipuan yg dilakukan terang dan nyata dgn fakta skali.tunggu lah Bala Allah swt keatas kau spesis babi.Ingat doa2 Rakyat Malaysia yg tertipu kerana Perbuatan Zalim kau Pasti akan Termakbul.Tunggu je lah.Jangan Sombong ,bongkak dan Angkuh.Bala dari Allah swt untuk Korang berdua pasti Datang.Insyallah.Aminn

    ReplyDelete