ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

18 May 2013

fatwa banggang cap dacing JAKIM...kena taat pemerintahan syaitan yang di kenali yang zalim dan haram hukumnya membantah keputusan PRU 13 yang menipu ...,,orang gila cap dacing aje mengamalkan fatwa songsang ini...!!!!

setakat ini aje lah kepandaian JAKIM dalam ajaran  islam

tentang yang ini...JAKIM jadi banggang...senyap menyepi..telornya terkapit di celah burid mahathir...hukum haram yang berpilih pilih...itulah akibat bila JAKIM di tunggang oleh syaitan....!!!!

Umat Islam di Malaysia diberitahu haram bagi mereka untuk menderhaka dan memerangi pemerintah seperti membantah tanpa mengikut saluran yang sah kata khutbah Jumaat semalam.

Dalam khutbah yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) itu, umat Islam juga diingatkan perintah mentaati pemerintah termasuk mentaati para petugas yang menjaga keamanan dan keselamatan seperti pasukan polis.

“Menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram,” tulis khutbah bertajuk “Guru Malaysia: Satu Aspirasi Satu Agenda” yang boleh didapati di laman sesawang JAKIM hari ini.

“Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah keputusan pemerintah yang dibuat berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.”

Pakatan Rakyat (PR) telah menganjurkan beberapa siri perhimpunan selepas pilihan raya digelar “Black 505” diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membantah kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya 2013 yang mereka dakwa kerana penipuan dan kecurangan pilihan raya dilakukan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Hari ini Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad didakwa kerana dituduh gagal untuk memberikan notis 10 hari berhubung perhimpunan pertama “Black 505” di stadium Kelana Jaya, Rabu lepas.

“Berasaskan kepada dalil-dalil yang jelas daripada al-Quran dan hadith Rasulullah SAW, para ulama telah bersepakat mengatakan taat kepada pemerintah adalah fardu kepada setiap Muslim manakala menderhaka merupakan satu dosa besar.

“Bantahan yang berterusan kepada pemerintah negara yang telah terbukti mampu memelihara agama Islam dan keamanan dibimbangi hanya akan mengundang bala dan murka dari Allah SWT,” tambah JAKIM lagi.

PR telah mengatakan akan meneruskan perhimpunan “Black 505” dengan salah satu daripadanya akan diadakan di Negeri Sembilan dan tiga perhimpunan di beberapa negeri — Kedah, Terengganu dan Melaka.

Negeri-negeri lain yang telah diadakan perhimpunan adalah Pulau Pinang, Johor, Perak dan Pahang.

Walau bagaimanapun, PR baru-baru ini menjauhkan diri dari desakan untuk demonstrasi jalanan bagi membantah keputusan Pilihan Raya 2013 tetapi mengatakan akan meneruskan perhimpunan di tempat tertutup bagi memberikan peluang kepada pengundi untuk “menyuarakan kemarahan” mereka terhadap tuduhan kecurangan pilihan raya 5 Mei lalu.

Anwar mengatakan desakan untuk PR menganjurkan demonstrasi jalanan bagi menjatuhkan kerajaan BN datang dari NGO dan bukan pendirian rasmi gabungan tersebut.

“Ini hanyalah cadangan dan tidak pernah dibangkitkan kepada kepimpinan dan bukan sesuatu yang akan dipertimbangkan oleh kepimpinan,” katanya.

Koordinator Asalkan Bukan Umno (ABU) Haris Ibrahim sebelum ini mengatakan pengundi seharusnya menjatuhkan BN melalui demonstrasi jalanan.

PR berulang kali mengatakan Pilihan Raya 2013 telah dicemari dengan penipuan besar-besaran.

 

 

penyapu sial

 

nampaknya UMNO-BN telah menyalahguna agama melalui JAKIM yang songsang itu .UMNO telah memperalatkan islam demi kepentingan politik bangsat mereka yang semakin di tolak rakyat .kalau betul betul JAKIM ini mengamalkan jaran islam...tak kan setakat fatwa ajer....mana hudud  JAKIM....apa islam tak ada hukum hudud ke..???kalau tak mau melaksanakan ajaran islam sepenuhnya tak payahlah nak menipu umat islam dengan fatwa karut marut  ikut selera UMNO-BN...tak payah dah...kami dah jelak...

macam macam cara nak mengharamkan yang halal...kalau dah segala saluran yang ada di tutup malah di fitnah dan di cerca di media arus perdana malah melalui saluran undang undang pun belum tentu lagi.

ini kerana segala saluran berkenaan di kuasai oleh puak puak yang telah di rasuk oleh syaitan yang di kenali...yang belum tentu boleh berikan keadilan yang sebenar kepada pembangkang dan rakyat akan segala penipuan dan penyelewengan yang di lakukan oleh UMNO-BN dengan kerjasama SPR.

Setelah segala penipuan dan penyelewengan di lakukan SPR untuk memenangkan UMNO-BN secara haram ,nampaknya SPR telah lepas tangan dalam isu ,malah tidak bertanggungjawab atas perbuatan haram yang di lakukannya dengan menyerahkan kepada pihak lain ( saluran undang undang) untuk memikul kejahatan yang di lakukannya .

kita pun tau undang undang di negara ini majoritinya berat sebelah.kalau tidak ,masakan jenayah berprofil tinggi boleh lepas begitu sahaja.contoh dalam kes lembu NFC mamak shahrizat .lansung tiada pendakwaan sehingga kini malah tukang lapor penyelewengan itu pulak yang di dakwa kerana memecahkan rahsia.

saluran undang undang ( mahkamah ) pun umum mengetahui adalah terdiri dari mereka yang dilantik / di sokong oleh kerajaan haram UMNO-BN..jadi natijahnya kita dah boleh gambarkan bila petisyen bantahan di lakukan melaluinya .

pilihan terakhir adalah turun ke jalanraya ..nak kata apa katalah...arab spring ke...malaysia spring ke...asal bukan UMNO spring....!!!!