ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 May 2013

rakyat cuba di perbodoh akhirnya kena tipu

Kenaikan harga barang secara senyap, Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang akan dilaksanakan tidak lama lagi serta Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang tetap diteruskan  semakin menghimpit kehidupan rakyat.

Inilah nasib rakyat Malaysia, tetapi mereka cuba di perbodoh , akhirnya mereka kena tipu juga,..

Barisan Nasional (BN) tidak menang dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada 5 Mei lalu.

Mereka tidak layak membentuk kerajaan dan Najib Tun Razak merupakan seorang Perdana Menteri yang tidak mendapat mandat majoriti rakyat .

BN tidak menang kerana dalam keadaan menipu dengan dibantu oleh semua agensi kerajaan khususnya Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) .BN telah melakukan rampasan kuasa secara terang terangan.

Mereka dibantu ‘papan’ siaran televisyen yang sampai masuk ke setiap rumah dan dibantu oleh dana berpuluh bilion ringgit. Dalam keadaan semua ini pun mereka hanya mampu perolehi 46% undi popular. Menipu pun kalah, bagaimana jika tidak menipu..

Lebih 60% pengundi sebenarnya memilih Pakatan Rakyat tetapi penipuan dalam bentuk pengundian lebih dari sekali menjadikan peratusan itu merundum kepada 51 peratus.

Di sinilah gunanya dakwat kekal yang tidak kekal maka BN menang dengan penipuan terancang.

Para pengundi CIMB (Cambodia, Indonesia, Myanmar & Bangla) adalah taktik diversion atau mengalih perhatian, ketika penipuan sebenar ialah pengundian lebih dari sekali khususnya yang melibatkan 278,000 pengundi awal dan pos yang terdedah kepada manipulasi apabila telah hilang dakwat di jari.

Ini diburukkan lagi dengan lambakkan kertas undi di akhir sesi pengiraan undi yang membolehkan BN menang tipis di banyak kerusi parlimen di saat-saat akhir..

 

 

penyapu sial

 

 

Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu pendidikan percuma.
Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu kereta murah.
Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu tol dihapuskan.
Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu kadar elektrik/air dikurangkan.
Depa kata Melayu dah kaya tapi bergantung harap pada BR1M.
Bak kata pepatah Melayu, "Sesal dahulu berpendapatan, Sesal kemudian makan tahi le."

Ini beza dengan orang Cina (yang dituduh UMNO sebagai pengkhianat).
Lama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu pendidikan percuma.
Lama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu tol dihapuskan.
Lama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu kadar elektrik/air dikurangkan.
ama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu BR1M.
Siapa Cerdik? Cinakah? Melayukah?

Baru-baru ini depa kata Cina boikot apa saja yang kaitan dengan UMNO seperti Roti Gardenia. Tahu kenapakah? Yang aku tahu, depa marah dengan sikap monopoli orang kaya dari UMNO. Semua yang boleh mendatangkan keuntungan, semuanya diambil depa. Cuba selidik dah berapa syarikat cina yang diambilalih oleh Melayu UMNO ni? Kalau Cina dok pegang gula, sudah tentu hari ini harga gula tidak akan melambung seperti la ni. Siapa yang jahat? Cinakah? Melayukah?

Ingat, Ingat, Ingat. Kulit tu yang makan kulitnya sendiri. HARAMJADAH punya manusia durjana

Rakyat dibahlolkan , pencapaian entah kemana!!!@#£%&•