ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

18 May 2013

tu dia 1 malaysia pendatang di utamakan rakyat sendiri di mamposkan........bangla ,nepal dan myanmar di beri ic percuma tapi rakyat sendiri bergelut untuk mendapatkan ic yang original...!!!

suku kaum apa pulak nie...pakistan mari senang dapat ic....

untungnya bangla  senang dapat ic bernama  orang cina warga malaysia

siap boleh mengundi lagi lepas dapat ic

 

Mahkamah Tinggi di sini telah meminta pihak yang terbabit dalam kes menuntut kewarganegaraan oleh seorang gadis berusia 14 tahun supaya melihat proses penyelesaian.

Peguam gadis itu Annou Xavier, berkata Hakim Rosilah Yop telah meminta untuk berbuat demikian selepas hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) mengesahkan bapa kandung gadis itu adalah seorang warganegara Malaysia.

Annou berkata laporan DNA daripada Jabatan Kimia bertarikh 26 April lepas telah mengesahkan bahawa S.Nanthakumar, seorang pemandu lori, adalah bapa kandung gadis tersebut.

Beliau berkata semasa pengurusan kes yang lalu, kerajaan yang merupakan defendan dalam kes saman sivil itu, telah meminta gadis itu, selaku plaintif, menjalani ujian DNA.

“Hakim menetapkan 31 Julai ini untuk mengetahui hasil kemungkinan mencapai penyelesaian,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan hakim dalam kamar hari ini.

Turut serta dalam pertemuan tersebut ialah Peguam Kanan Persekutuan Maisarah Juhari, yang mewakili defendan iaitu Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan.

Pada Januari lepas, gadis itu, Yanesha, yang ibunya adalah warga Filipina, memfailkan saman dengan memohon perisytiharan antara lain bahawa beliau adalah warganegara Malaysia di bawah Perlembagaan Persekutuan dan mahu perintah mahkamah untuk defendan mengeluarkan sijil kelahiran baharu dan Maykad kepada beliau.

Annou juga berkata bahawa kerajaan telah memfailkan permohonan untuk membatalkan saman itu atas alasan ia sepatutnya difailkan sebagai permohonan semakan kehakiman selain plaintif telah melambatkan permohonan itu untuk beberapa tahun.

Beliau juga berkata gadis itu memohon kerakyatan mengikut Perkara 15A Perlembagaan Persekutuan (Kuasa Khas Untuk Mendaftarkan Kanak-Kanak) pada 2005 dan 2011.

Bagaimanapun, katanya permohonan tersebut tidak mendapat respons daripada Ketua Pengarah JPN.

Yanesha memfailkan saman itu melalui ibu saudaranya S.Yogeswari selepas gadis itu diberi sijil kelahiran dengan status ‘Bukan Warganegara’.

Gadis itu, yang dilahirkan di Bandar Sunway di sini, pada 3 Mei 1999, kini tinggal dengan ibu saudaranya selepas ibu bapanya berpisah. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

pendatang asing di susukan rakyat sendiri boleh mampos kelaparan di negara sendiri...senang bangla,nepal dan myanmar mendapat ic hanya semata mata kerana untuk tujuan menipu pilihanraya .

sedangkan rakyat sendiri di anak tirikan..terpaksa melalui pelbagai proses birokrasi yang menyulitkan...semata mata untuk mengesahkan yang beliau adalah warga malaysia...

manakala pendatang asing...tak perlu itu semua...janji undi UMNO-BN...
kenapa tak ambil bangla ,nepal dan myanmar sebagai ahli UMNO...kan senang..tak payah lagi nak menipu mengundi di pru...

No comments:

Post a Comment