ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

21 March 2010

ahli parlimen katak jadi buaya makam buaya....sampai taik sanggup di makannya...janji puas hati...!!!!

Buaya Kalau Sudah Terlalu Lapar Kawan Pun Dia Makan



MEMANG tidak sepatutnya nama Yang Dipertuan Agong dan Angkatan Tentera dipermain-mainkan atau dipersendakan untuk apa juga tujuan. Apa lagi bagi mencapai matlamat politik peribadi ia sesuatu yang sungguh menyedihkan. Yang Dipertuan Agong adalah kemuncak kepada institusi pemerintahan negara ini. Institusi itu adalah lambang martabat dan maruah bangsa dan negara.

Manakala tentera pula adalah pasukan pertahanan keselamatan negara yang paling tinggi dan boleh dianggap merekalah penjaga nyawa sesebuah negara.

Jadi tidak moleklah kalau nama kedua institusi ini dipermainkan. Tidak kira sesiapa, baik pihak pembangkang atau pun pihak parti yang memerintah. Membabitkan nama Agung dan tentera dalam agenda politik sesuatu yang tidak patut. Agong adalah milik Malaysia dan begitu juga tentera adalah hak negara yang tidak boleh disalahmilikkan baik secara langsung atau tidak oleh sesiapa saja pada bila-bila masa jua.

Mereka tidak akan berpihak kepada mana-mana. Baik Agong atau tentera mereka akan melaksanakan tugas menurut perlembagaan dengan penuh keadilan. Keutamaan mereka ialah negara dan bukan memenuhi kepentingan politik bersifat peribadi. Bayangkan kalau mereka berpihak, negara ini akan hancur.

Selama ini belum kedengaran bahawa baik Agong (mana-mana Sultan yang menjadi Agong) berpihak kepada mana-mana pihak. Demikian juga dengan pasukan keselamatan khususnya tentera. Pasukan ini tidak pernah mencampuri urusan politik secara zahir melainkan di kalangan anggota (individu) yang dikerah dan dipaksa mengundi satu-satu parti.

Jadi apabila ada ahli parlimen mendakwa Anwar Ibrahim menggunakan nama Agong dan tentera ia satu tuduhan atau fitnah yang serius. Tuduhan itu perlu disiasat sewajarnya. Kalau didapati tuduhan itu benar, wajar kalau tindakan dikenakan. Sebaliknya kalau tuduhan itu hanya sebuah ilusi dan pemanis mulut saja di samping melepaskan geram kemarahan, ia adalah tindakan yang amat bodoh sekali yang layak disebut oleh mereka yang catat akal politik. Kenapa saya mengatakan bodoh kerana mencari modal yang tidak masuk akal.

Si penuduh itu perlu bertanggungjawab. Beliau kena sedar apa yang beliau ucapkan itu mengundang bahaya dan musibah. Ia memberi implikasi berbagai-bagai. Ia bukan boleh dianggap sebagai modal politik kedai kopi tetapi ia membabitkan maruah banyak pihak. Misalnya kalau tuduhan itu benar, kenapa Agong dan pihak tentera tidak bertindak ke atas Anwar. Mustahil kalau ada penjualan nama Agong dan tentera itu risikan mereka tidak mengetahuinya? Naif sangatlah mata telinga Yang Dipertuan Agong dan juga pasukan keselamatan. Kenapa tidak dilarang?

Secara peribadi dan menganggap seseorang ahli parlimen itu ada wibawa saya menerima dakwaan ahli parlimen berkenaan. Pendedahan yang dibuat itu boleh dianggap benar. Saya tidak fikir beliau berbohong dalam tempat sesuci dewan. Tetapi apa yang menjadi kemusykilan saya ialah kenapakah ianya didedahkan selepas setahun? Kenapa tidak didedahkan sejak awal-awal lagi sebaik saja beliau mendapat maklumat propaganda itu?

Projek 16 September ialah pada 16 September 2008. Hari ini usianya sudah setahun lebih. Sudah setahun enam bulan. Satu tempoh yang cukup lama. Kucing yang baligh sudah melahirkan tiga kali anak. Kalau mengikut pendedahan penggunaan nama Agong dan tentera itu bermula sebaik projek itu hendak dilancar dan sampai ke klimeksnya. Saya ingin tanya kenapa ahli parlimen atau sekian orang yang tahu mengenainya kenapa tidak dilaporkan kepada polis?

Kenapa hari ini setelah ahli parlimen berkenaan mencuri simbol parti PKR untuk duduk dalam blok bebas di parlimen baru didedahkan? Baru rasa insaf dan baru rasa ada tanggungjawab kepada negarah? Apalah selama setahun lebih dahulu ahli parlimen berkenaan dipukau dan disihirkan agar jangan menceritakan kepada sesiapa. Begitukah?

Kalau seseorang ahli parlimen itu boleh dipukau begitu saja ia menunjukkan lemahnya daya fikir dan daya tindakan seseorang itu. Ataua apakah semasa projek itu dilancarkan dan nama Agong dan tentera itu dikaitkan ahli parlimen berkenaan juga bersetuju? Beliau juga mengharapkan pywar itu sebagai benar dengan harapan mudah-mudahan boleh tumpang hidup untuk semangkuk dua?

Di sinilah menampakkan bahawa pendedahan ke atas perkara yang mungkin benar itu menimbulkan persoalan. Bila ia menimbulkan persoalan maka jelas ada niat jahat yang berkesumat didalam hati ahli parlimen berkenaan. Sekiranya beliau ada tanggungjawab kepada Agong dan tentera sebagai ahli parlimen beliau tidak payah tunggu sampai permohonan untuk mendapatkan apa-apa projek dibatalkan baru hendak bertindak. Beliau seharusnya bertindak degera sebaik mendengarnya. Seorang patriotik tidak akan bertolak ansur dengan kepentingan diri lain tetapi dia akan mengutamakan maruah bangsa dan negaranya.

Saya yakin kalau segala-gala beres, ahli parlimen itu tidak akan keluar parti dan mendedahkan apa yang didakwa itu. Beliau akan kekal di dalam PKR sehinggalah bahan bekalan habis. Ahli parlimen sebegini tidak ubah seperti buaya yang bertapa dalam jelumun selagi makanannya ada dan cukup. Buaya ini akan keluar bila makanannya sudah habis atau berkurangan. Selalunya buaya yang lapar akan membaham apa saja termasuk bangai biawak cabuk. Kalau terlalu lapar buaya juga tergamak memakan rakan-rakannya sendiri.

Hendaknya rakyat dapat membuat analisa mengenai perkara ini sebaik-baiknya. Kita bukan mahu sekongkol dengan kebejatan dan pengkhianat negara tetapi kita juga harus hati-hati kepada pada desperado yang akan melakukan apa saja untuk memastikan jamban mereka berfungsi. Jadi kalau kita bertindak dan percaya atas kata-kata mereka yang suka 'menjamu' jambannya alangkah kita juga dangkal sama sepertinya.

(MSO)

No comments:

Post a Comment