ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 March 2010

Ucapan Mahathir jijik – Gerakan

Ketua Gerakan Pulau Pinang, Datuk Teng Hock Nam mengkritik bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika merasmikan mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa). Beliau berkata, ucapan yang bersifat perkauman itu juga menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan konsep 1Malaysia. “Perkasa mempunyai pemikir yang merupakan pelampau bangsa dan agama. Ia jelas bertentangan dengan idea tolak ansur, berniat baik serta konsep harmoni sosial yang cuba diterapkan dalam 1Malaysia,” katanya.

Selain itu, Presidennya, Datuk Ibrahim Ali turut member amaran kepada masyarakat Cina supaya tidak memeras ugut kerajaan. Majlis itu turut disertai oleh Datuk Mukhriz yang juga timbalan menteri perdanganan antarabangsa dan industri serta Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Awang Adek Hussin



penyapu sial


Aku setuju dengan tuduhan Gerakan bahawa ucapan Mahathir dalam perasmian Mesyuarat Agung 1 Perkasa menjijikkan dan menambahkan saham puaka dalam Pertubuhan Peribumi Melayu Perkasa (Perkasa). Bermacam-macam gelaran telah diberikan selama ini kepada karektor pemimpin dan regunya. Seperti hantu puaka, bini puaka, katak puaka, anjing puaka, gila puaka dan bermacam-macam gelaran yang mengaitkan kuasa jahat sebagai puaka.

Aku percaya jika Mahathir menyerang pimpinan Umno yang sentiasa berpuaka dan jijik sepanjang masa sudah terlalu terlambat. Jika si puaka ini ingin bertanding semula sebagai Presiden Umno dia akan jadi serupa bekas Presiden MCA yang bertanding merebut jawatan Presiden MCA tetapi kecundang jua. Bagi yang baru berpuaka maka puaka lama harus ditolak.

Zaman Mahathir telah berlalu dengan meninggalkan sejarah puaka selama 22 tahun, kini kuasa puaka telah diturunkan kepada pimpinan Umno sekarang. Mahathir seolah-olah bersetuju Umno sudah tidak relevan dengan semangat orang Melayu dan "Melayu" dan satu-satunya mekanisme ialah penubuhan Pribumi Melayu Perkasa pimpinan Ibrahim bin Katak. Mungkin ngo puaka ini akan menjadi pertubuhan politik untuk menggantikan Umno. Si katak puaka yang bernama Ibrahim bin Ali sudah berkira-kira untuk menjadi PM masa depan. Jika andaian ini menjadi kenyataan (Perkasa dipolitikkan) akan bertambah-tambah parti puaka di negara ini. Ada andaian lagi jika Ibrahim menjadi PM maka Mahathir akan dilantik menjadi Firaun (Ketua Republik) Malaysia 1?


aku jangkakan PRU nti akan diadakan lebih awal. Dah makin nak terburai dah busung dalam perut UMNO ni. Dia memperjuangkan konsep 1 Malaysia tanpa ada 'roh' dalam menghayati konsep tu. Selama mana boleh sorok beb? Satu, satu ucapan/tulisan yang tak menyokong konsep 1 Malaysia terkeluar dari orang dalam Kerajaan sendiri.

70% orang Melayu bersama PERKASA..?? Jangan buat lawak lah. Orang Melayu sekarang bukan macam ko lagi UGB. Cubalah bukak skit mata tu, pandang keliling. Janganlah buat statement syok sendiri je. Ko macam tak tau yang makin ramai Melayu dah tolak agenda perkauman ni. Siapa yang mempertahankan Melayu selama ni? UMNO? F..U..C..K OFF!!

Aku xnak jadi racist macam ko. Menyalahkan bangsa lain maju, sebab diri ko mundur. Menyalahkan bangsa lain pandai, sebab ko bodo. Menyalahkan bangsa lain hebat, sebab ko bangsat. Kenapa xboleh ko salahkan diri sendiri?


GUA BENAR-BENAR TAK FAHAM DGN ORANG UMNO NI, PERJUANGKAN NASIB BANGSA MELAYU SEJAK MERDEKA...52 TAHUN LALU, TAPI NASIB ORANG MELAYU MASIH MACAM TU JUGA. CUBA TANYA UGB SEBENARNYA APAKAH YANG MENYEBABKAN JADI BEGITU? KALAU BENAR-BENAR MEREKA JUJUR DAN TIDAK MEMENTINGKAN DIRI, ORANG MELAYU TIDAK MENGHADAPI DELIMA INI. APA YANG SUSAH SEBENARNYA. KUASA DI TANGAN ORANG MELAYU TAPI TIDAK BISA MERUBAHKAN NASIB BANGSA SENDIRI. BAGAIMANA AGAKNYA KALAU KUASA TIDAK BERPIHAK PADA ORANG MELAYU, AGAK-AGAK APA LE NASIB MEREKA?

APA SEBENAR PERANAN PERKASA ADAKAH UNTUK MEMPERTAHANKAN OANG MELAYU DAN PRI BUMI ATAU CUMA UNTUK MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG RAKUS DAN PENGKIANAT BANGSA DARI PECAH TEMBELANG?

No comments:

Post a Comment