ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

26 March 2010

biasalah dasar toyol suka curi kecil kecilan....bila buat banglow nilaikan pun dengan kecil kecilan juga...selebihnya di sogok kroni??? ...!!!

Saman Khir Toyo: ADUN Sekincan fail pembelaan


ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim, memfailkan pernyataan pembelaan terhadap satu saman ke atasnya oleh Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo, berhubung isu banglo mewah yang dimiliki oleh bekas menteri besar Selangor itu di Seksyen 7, Shah Alam.

Pernyataan pembelaan itu difailkan melalui firma guaman Tetuan M Manoharan & Co di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil di Shah Alam kira-kira pukul 10.30 pagi tadi.

Januari lalu, Dr Mohd Khir memfailkan saman fitnah terhadap Ng yang didakwa cuba memburuk-burukkan imejnya menerusi keyataan yang dibuat mengenai pemilikan banglo mewah itu termasuk menerusi media.

Dalam kenyataan pembelaannya, Ng mendakwa beliau mempunyai alasan dan perlindungan bersyarat untuk mendedahkan sebarang dakwaan salah guna kuasa oleh bekas menteri besar itu.

Ng menafikan bahawa kenyataan yang dibuatnya berhubung pembelian banglo itu adalah berunsur fitnah, sama ada dari segi fakta atau undang-undang.

Beliau juga menegaskan kenyataan itu adalah satu komen yang berpatutan yang dibuat atas dasar kepentingan umum dan adalah benar dari segi fakta dan intipati.

Peguam M Manoharan, yang ditemui pemberita selepas memfailkan pembelaan itu, berkata Ng akan memfailkan dua permohonan iaitu permohonan jaminan kos dan permohonan untuk mengenepikan tuntutan Dr Mohamad Khir dalam waktu terdekat.

"Kami akan failkan satu permohonan dalam masa terdekat menuntut Dr Mohd Khir mendepositkan sekurang-kurangnya RM100,000 di mahkamah sebagai jaminan kos," katanya.

Pada 6 Julai tahun lepas, ADUN dari DAP itu mendakwa Dr Mohd Khir membelanjakan kira-kira RM24 juta untuk membeli banglo di Seksyen 7, Shah Alam.

Menurut Ng, jumlah tersebut tidak mungkin mampu dibiayai Dr Mohd Khir melalui pendapatan sebagai Menteri Besar yang dianggarkan RM576,000 setahun iaitu RM4.6 juta dalam tempoh lapan tahun memegang jawatan tersebut.

Dr Mohamad Khir bagaimanapun menafikan dakwaan itu dan menegaskan banglo miliknya itu hanya berharga RM3.5 juta yang dibeli menerusi pinjaman daripada sebuah bank dengan tempoh bayaran ansuran selama 30 tahun.

- Bernama

No comments:

Post a Comment