ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 March 2010

bunuh orang melayu ( memali ) ,rampas hak orang melayu , fitnah orang melayu dan penjara kan orang melayu dengan ISA tanpa sebab...bukan biadap ke...???

Bakar Utusan Malaysia Tindakan Biadap: Bunuh Bahasa Melayu Bagaimana?

Semasa berbahas di Parlimen kelmarin BN ( barisan najis ) menyifatkan tindakan orang Melayu membakar akhbar Utusan Malaysia baru-baru ini sebagai perbuatan paling biadap terhadap bangsanya sendiri.

Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) dan Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) nampaknya cuba menjadi jagoh Melayu semasa perbahasan di Parlimen kelmarin. namun mereka berdua lupa bahawa yang lebih parah ialah pemimpin Melayu UMNO lah yang mereka dokong sekarang adalah penghianat bangsa dan bahasa Melayu. Merekalah yang telah menghapuskan tulisan Jawi dan menafikan pengunaan bahasa melayu dalam PPSMI yang semua sudah maklum.

Aziz mendakwa akhbar itu merupakan lidah rasmi bangsa Melayu ketika menuntut kemerdekaan dahulu tetapi malangnya, akhbar itu kini dihina oleh orang Melayu sendiri. Dia menyifatkan tindakan itu sebagai biadap.

Kalau membakar Utusan dianggap biadap apakah tahap bahasa yang boleh dikatakan kepada pemimpin UMNO yang khianat kepada bahasa melayu dan tulisan jawi?

Nampaknya perangai pemimpin UMNO sekarang ini semakin melampau dan cuba untuk menipu rakyat kononnya mereka adalah jagoh dalam membela orang Melayu seperti kata pepatah macam ayam jantan berkokok namun punggung penuh dengan tahi.

Dalam kontek lain UMNO terus menaja pemikiran sempit dan menipu rakyat bahawa merekalah yang mampu meneruskan agenda pembangunan negara.

Itulah pemimpin UMNO yang sentiasa berdrama kepada rakyat kononnya jagoh sebagaimana yang diungkapkan oleh Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang.

“Tindakan ini telah merosakkan pemikiran orang Melayu sehingga menjadikan mereka seolah bertuhankan UMNO. Malah orang Melayu sehingga beranggapan UMNOlah segala-galanya, yang memberikan rezeki dan memajukan mereka.” Tegas beliau. (Sila lihat HARAKAH 4 Mei 2008).

UMNOlah, sesungguhnya telah menghakis beberapa ciri-ciri tamaddun Islam yang sedia terbentuk dalam masyarakat Melayu sebelum ini.

“…UMNOlah yang bertanggungjawab menghapuskan penggunaan dan penagajaran tulisan Jawi di sekolah-sekolah, mengawal pengajian agama di masjid-masijd termasuklah khutbah-khutbah Jumaat, semata-mata untuk kepentingan politik mereka yang telahmengakibatkan kefahaman agama orang Meayu semakin longgar dan lemah,” kata Presiden PAS lagi.

Demikian UMNO yang akan semakin reput dan ditelan zaman, saya yakin pembohongan UMNO semakin menambahkan kebencian rakyat kepada UMNO dan pemimpin UMNO. Rakyat akan menolak UMNO dan BN di masa akan datang. Walau apapun lakonan yang meraka telah, sedang dan akan lakonkan, saya yakin rakyat sudah tahu UMNO adalah penipu dan pembohong yang sebenarnya.

No comments:

Post a Comment