ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 March 2010

wah hebat....perang saraf firaun dan malaun...seekor firaun cuba membodek....dan seekor malaun cuba mempertahankan diri di syaki sebagai katak 16 september....!!!!

Kalau Zahrain boleh gigit Anwar, Zahrain juga boleh gigit Najib - Ghapur




Ahli Parlimen (MP) Kalabakan, Ghapur Salleh menyifatkan MP Bayan Baru dari Pulau Pinang, Zahrain Hashim yang keluar meninggalkan PKR sebagai bodoh dan mungkin diberi ‘sejumlah wang tertentu’ sehingga sanggup menikam kembali bekas parti lamanya.

Ghapur turut mengkritik Zahrain yang hanya menamakan lapan MP dari Barisan Nasional yang diajak meninggalkan BN dan menyertai Pakatan Rakyat (PR) menjelang 16 September 2008 tetapi pada masa yang sama menyembunyikan nama-nama yang lain.

Menurut Ghafur, kenyataan Zahrain itu sesuatu yang bodoh kerana jika PR ingin membentuk kerajaan baru pada 16 September 2008, gagasan itu memerlukan lebih dari 30 MP dari BN.

“Jadi kenyataan yang dibuat oleh Ahli Parlimen (MP) Bayan Baru, itu kenyataan bodoh-bodoh punya. Mahu tubuh kerajaan yang dianjurkan oleh pembangkang, mesti ada 30 orang (MP yang) mahu lompat.

Dia sebut beberapa orang sahaja yang lompat. Mana dia punya sekolah (2x),” katanya yang turut menerima tepukan gemuruh dari MP BN dan PR.

Berikut ialah transkrip menarik ucapan Ghapur Salleh di Dewan Rakyat.


“Ada isu yang baru, yang baru Datuk Speaker ialah berkenaan Berita Harian 19hb. Saya tidak pernah lompat parti (seperti mana yang dilaporkan Berita Harian).

Daripada saya masuk BN sampai sekarang tidak pernah lompat parti.

Kalau saya lompat sudah bererti saya sudah tidak ada kepercayaan kepada parti (BN).

Jadi kenyataan yang dibuat oleh Ahli Parlimen (MP) Bayan Baru, itu kenyataan bodoh-bodoh punya. Mahu tubuh kerajaan dianjurkan oleh pembangkang, mesti ada 30 orang mahu lompat.

Dia sebut beberapa orang sahaja yang lompat. Mana dia punya sekolah (menyebut perkataan ini sebanyak dua kali).

Dalam (akhbar) Utusan Anwar umpan dia kata. Ini tuduhan betul lapan, termasuk Tengku Razaliegh (MP Gua Musang) kena umpan (untuk melompat parti menyertai pembangkang). Termasuk saya kena umpan.

Saya sudah katakan saya tidak pernah jumpa tidak pernah dipujuk dan tidak pun pergi Taiwan. Tidak ada pergi Taiwan saya.

Bererti saya bukanlah golongan yang dipujuk untuk lompat.

Jadi ini bererti umpan yang dibagi kepada rakan mungkin tidak cukup jadi tidak jadi lompat.

Umpan yang di bagi kepada Ahli Parlimen Bayan Baru ini besar, itu sebab dia lompat ( meninggalkan PKR - Dewan Rakyat bergemuruh dengan sorakan).

Saya mahu dia MP Bayan Baru ini tarik balik bahawa saya tidak lompat dan dia akan namakan semua (MP) yang mahu lompat. Kenapa pilih -pilih, pilih-pilih.

Mungkin dia (Zahrain Hashim) lompat ada yang dia minta dari kerajaan Pulau Pinang tak dapat (Dewan ketawa).

(Terdahulu Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng memberitahu punca Zahrain keluar PKR kerana gagal mendapat projek tertentu di negeri itu)

Dia tak dapat hingga dia gelar orang Komunis (MP Bagan merangkap Adun Air Putih di Pulau Pinang, Lim Guan Eng).

Bolehkah saya dalam dewan (rakyat) ini tunjuk satu orang di antara kita ini komunis? boleh? ( MP dalam dewan mencelah kata tak boleh…tak boleh…)

Ini salah dari segi peraturan. Mana boleh duduk dalam Dewan Rakyat, Dewan (Undangan) Negeri seorang Komunis.

Ini saya tidak tahu yang dia kata. Dua tahun (Zahrain) dalam PKR, 16 September dua kali (tahun 2008 dan tahun 2009), dia tidak fikirkah? dua tahun baru dia lompat (keluar PKR). mengapa tidak lompat awal-awal?

Umno jangan terima Zahrain, kata Ghapur

Sekarang (Zahrain) sudah jadi bebas, kocek pun mungkin sudah penuh (Dewan riuh dengan tepukan MP) dan sekarang mahu diterima masuk Umno.

Tolong Umno, jangan terima orang seperti ini (menyebut perkataan ini sebanyak dua kali).

Kalau dia boleh gigit (Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim) ketua dia, dia boleh gigit ketua kita juga (Presiden Umno, Najib Razak).

Ini yang sebenarnya Datuk Speaker, reporter berpuluh reporter termasuk (wartawan dari) Newspaper (berbahasa) Cina telefon saya.

Ini ada kenyataan begini-begini, saya bilang (kata) tunggu, saya akan luahkan di parlimen. Kerana ini secara Official saya mahu jawab dan saya mahu Bayan Baru ini tarik balik dan saya mahu dia minta maaf kepada saya.

Dia ada di sini atau tiada tetapi saya mahu (Dewan kata dia ada…ada… ada…). Mungkin sekarang sudah gemuk (sambil menunjukkan badan seorang yang gemuk), sudah kenyang jadi macam-macam tohmahan (yang diucapkan oleh Zahrain terhadap orang lain).

Saya minta maaf sahaja. Kalau orang seperti ini (Zahrain Hashim) masuk Umno, mungkin Orang Umno sendiri yang akan keluar.

(ketika ini Zahrain berdiri dengan muka merah padam untuk mencelah namun tidak diberi laluan oleh Ghapur kerana kesuntukan masa)

Soalnya kenapa waktu itu dia tidak keluar.

Saya tahu habuan yang dibagi mungkin (Dewan terus bergema dengan sorakan dan ketawa Ahli Parlimen).

Pada mulanya saya tidak mahu sentuh ini, tapi apabila saya dibabit, bukan saya kata tidak boleh, you babit saya tapi babitkanlah semua yang ada, yang pergi Taiwan, semua disenaraikan. Tak apalah.

Zahrain tidak baca Surat Khabar ?

Mungkin ini Bayan Baru tak baca Newspaper. Berapa orang pergi Taiwan, saya tidak pergi.

Kita mahu dan kita minta Berita Harian, TV1, TV3, (Astro) Awani, keluarkan kenyataan saya ini dengan penuh seperti mana Bayan Baru dapat liputan (Dewan riuh sekali lagi).

Kalau tidak (laporkan ucapan penuh Ghapur Salleh), ini sekongkol jugak.

Ini saya minta sebab semua (media pro Umno/BN termasuklah) Berita Harian pun penuh muka (laporan penuh di muka hadapan akhbar itu). -

erapakatan

No comments:

Post a Comment