ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

23 March 2010

KATAK RM 2 NIE CUBA BUAT HURU HARA DALAM UMNO.....!!!

Zahrain Tanam Bibit Curiga Dalam UMNO

Pendedahan Ahli Parlimen Bebas dari Bayan Baru, Zahrain Hashim berhubung beberapa nama yang didakwanya berunding dengan Anwar Ibrahim untuk meninggalkan UMNO-BN dan menubuhkan kerajaan baru menjelang 16 September 2008 mencetuskan kecurigaan baru di kalangan ahli-ahli UMNO dan Barisan Nasional.

Malah ramai di kalangan mereka yang mempersoalkan apakah motif Zahrain berbuat demikian kerana ia pasti menimbulkan keretakan dalam perpaduan umno-bn yang mutakhir ini semakin rapuh.
Krisis dalaman Barisan Nasional seperti yang berlaku dalam MCA serta gesaan dari pelbagai peringkat parti Gerakan supaya meninggalkan BN dikeruhkan lagi oleh pendedahan Zahrain awal minggu ini di Dewan Rakyat.

“ Apa yang disebutkan oleh Zahrain di dalam parlimen, sebahagian besarnya adalah pembohongan dan ini telah dibuktikan dengan kenyataan yang dibuat oleh Tengku Razaleigh, dan ini turut dinafikan oleh satu dua orang dari Sabah termasuk Bung Mokhtar” ujar Naib Presiden PKR, Syed Husin Ali.
Dalam sidang Dewan Rakyat Rabu lalu, Zahrain yang dianggap sebagai tentera baru UMNO oleh Parti Keadilan Rakyat menyebut nama-nama seperti Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Kalabakan, Ghapur Salleh dan Datuk Anifah Aman Ahli Parlimen Kimanis sebagai antara mereka dikatakan berunding dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim untuk meninggalkan BN.
Sebelum itu, Anifah yang kini Menteri Luar, pernah mendakwa dalam rundingan dengan Anwar, beliau kononnya ditawarkan jawatan penting dalam cabinet baru yang bakal dibentuk selepas 16 September dua tahun lalu.

“ Bila UMNO merasakan dirinya tidak waspada akan berlaku perkara seperti ini ianya akan merugikan kepada UMNO sendiri. Dan ini apabila tembelangnya terbuka sekarang ini, saya fikir ia satu hal yang baik kepada UMNO kalau dia mahu berubah" ujar bekas Ketua Pengarang Utusan Melayu, Said zahari pula.

Nama lain yang kini dalam keadaan sulit akibat faktor Zahrain ini ialah Datuk Eric Majimbun Ahli Parlimen Sepanggar; Tengku Datuk Seri Azlan Sultan Abu Bakar Ahli Parlimen Jerantut; Puad Zarkashi, Ahli Parlimen Batu Pahat; Datuk Chau Soon Bui , Ahli Parlimen Tawau serta Datuk Bung Mokhtar Raden, Ahli Parlimen Kinabatangan.
Bagaimanapun bagi menyembunyikan kegusaran UMNO-BN, fokus cuba diberikan kepada sebahagian lagi pendedahan Zahrain kononnya Anwar ada menyatakan kepadanya bahawa Seri Paduka Baginda yang di-Pertuan Agong berkenan menyokong kerajaan baru Pakatan Rakyat dan nama panglima angkatan tentera juga dibabitkan.

“ Saya fikir ini titik politik yang UMNO sengaja gunakanlah sebab mereka nampak ia titik politik yang boleh digunakan sekarang. Anwar menggunakan nama Agong dan sebagainya ia bukanlah satu perkara yang semestinya sebab ada kemungkinan pada waktu itu Anwar ada bertemu dengan Agong dan mungkin Agong bersetuju. Cuma yang tidak disangkakan oleh Anwar mungkin perkara ini mungkin diumumkan” ujar Said Zahari.

Lantaran itu, apabila mendapat isyarat daripada pengerusi BN, Najib Razak, ahli-ahli umno berpusu-pusu membuat laporan polis menggesa siasatan dijalankan.

“ Saya nampak tindakan yang hendak diambil oleh polis ini adalah ekoran daripada apa yang disebut oleh Perdana Menteri. Perdana Menteri menyatakan pihak berkuasa perlu menyiasat tetapi pihak berkuasa seperti polis dan AG, Gani Patail, mereka ini tidak mempunyai kredibiliti sama sekali untuk menyisat perkara seperti ini” ujar Syed Husin pula.
Sehubungan itu, Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat, Tian Chua menyifatkan tindakan itu sebagai dalil menunjukkan meskipun sudah lebih setahun, umno masih dihantui baying-bayang pelan 16 September dan terus mencurigai kesetiaan wakil-wakil rakyatnya.

“ Ada kemungkinan begitu. Tetapi juga menunjukkan bahawa mereka menggunakan ucapan Zahrain ini untuk menekan atau memperkukuh balik Ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional supaya mereka taat atau diintimidasikan supaya mereka tidak lagi berani untuk menentang kepimpinan Najib” ujar Tian.

Pemuda Umno membuat dua laporan polis di Lembah Klang hari ini berhubung pendedahan Ahli Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim di Parlimen Rabu lalu mengenai rancangan “16 September”, bagi membolehkan polis menjalankan siasatan berhubung dakwaan itu.

Laporan polis pertama difailkan Ketua Pemuda Umno Selangor Suhaimi Ghazali di Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang kira-kira pukul 10 pagi tadi manakala laporan kedua oleh Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Rizalman Mokhtar di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi tengah hari tadi.

Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Husein memberitahu pihak berkuasa termasuk Jabatan Peguam Negara akan menyiasat pendedahan ini.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan mengesahkan bahawa PDRM telah menerima laporan berhubung dakwaan Zahrain itu dan akan memanggil Anwar untuk disiasat dibawah Akta Hasutan 1948.

“ Saya mengalu-alukan mereka siasatlah. Kami tidak ada masalah disiasatlah. Sekarang alasan mereka mereka melakukan semua ini their afraid to expose their witnesses and their using the independent untuk menekan Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan saya nampak ini mendedahkan betapa takutnya mereka kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim”.

Tian menambah rakyat umumnya sedar bahawa sokongan rakyat kepada Umno semakin menipis, terutamanya menjelang pilihanraya negeri Sarawak tidak lama lagi dan pilihanraya umum ke-13 akan datang.

“ Ini adalah satu motif yang nyata kerana 16 September merupakan sangat kritikal dan kerajaan sekarang mengakui bahawa betul mereka hampir jatuh dan mereka sekarang ini masih takut kepada ada kemungkinan ini akan berulang.....” tambahnya lagi.

tvs

No comments:

Post a Comment