ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 March 2010

dasyatnya kerajaan umno....dulu kerajaan paklah kaki tido....sekarang kerajaan najib kaki liwat kerja gopoh gapah...!!!!

Kerajaan Najib, Kerajaan Bertangguh-tangguh

Kerjaaan UMNO-BN yng diterajui oleh Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak adalah sebuah kerajaan yang gopoh dan lantarannya kerap menangguhkan banyak hal setelah didapati arus rakyat tidak sehaluan dengan corak pentadbirannya.

Sekalipun berslogan muluk seperti 1Malaysia yang kemudiannya digagalkan oleh kebebalan pegawai-pegawai kanannya sendiri, dan dengan "Rakyat Diduhulukan Pencapaian Diutamakan" yang tidak lebih dari hanya sebuah slogan menipu dan kosong, kerajaan UMNO BN telah menangguhkan pengumuman KPI, menangguhkan pembentangan ramg undang-undang GST, kini yag terbaru menangguhkan pindaan ke atas Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) yang sepatutnya dibentangkan pada persidangan Parlimen bersama enam lagi akta berkaitan pencegahan yang akan dipinda.

Ia semua adalah gambaran kegopohan dan kepincangan kerajaan pimpinan Najib, yang nafsunya besar tetapi kemampuannya kerdil, cuba memijak kepala rakyat tetapi akhirnya tersedar rakyat tidak seperti era dulu-dulu dimana UMNO BN boleh melaksanakan apa-apa sesuka hati.

Bernama semalam melaporkan Kerajaan memutuskan pindaan ke atas Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) harus dibentangkan pada persidangan Parlimen bersama enam lagi akta berkaitan pencegahan yang akan dipinda.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata perkara itu diputuskan oleh Kabinet selepas berbincang mengenainya.

Asas pindaan ISA iaitu tempoh tahanan, hak dan layanan terhadap tahanan, kuasa Menteri Dalam Negeri, isu persepsi awam ISA akan diguna untuk kepentingan politik, dan penahanan tanpa perbicaraan pada asasnya telah dipersetujui Kabinet, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Hishammuddin berkata bagaimanapun selepas mengambil kira kepentingan awam, Kabinet memutuskan ISA harus dibentangkan bersama-sama pindaan ke atas enam akta lain berkaitan pencegahan.

Akta-akta berkenaan ialah Akta Pencegahan Jenayah 1959, Seksyen 27 Akta Polis 1960, Akta Buang Negeri 1959, Akta Kediaman Terhad 1933, Akta Dadah Berbahaya (Langkah-Langkah Pencegahan Khas) 1985, dan Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam dan Mencegah Jenayah) 1969.

Hishammuddin berkata bagi Akta Pencegahan Jenayah kajian dibuat terhadap keberkesanan undang-undang dalam pencegahan jenayah, sementara Seksyen 27 Akta Polis pula dikaji dalam aspek berkaitan perhimpunan awam yang tidak memerlukan permit.

Akta Buang Negeri pula diteliti sama ada masih relevan atau perlu dimansuh, manakala Akta Kediaman Terhad dilihat daripada segi keberkesanan undang-undang dan perintah yang dikeluarkan, katanya.

Beliau berkata Akta Dadah Berbahaya dan Ordinan Darurat diteliti daripada segi tempoh tahanan, hak dan layanan terhadap tahanan, kuasa Menteri Dalam Negeri dan penahanan tanpa perbicaraan.

Hishammuddin berkata kajian ke atas Akta Dadah Berbahaya dan Ordinan Darurat telahpun siap, sementara kajian terhadap Seksyen 27 Akta Polis berada pada peringkat akhir penggubalan dan akan dibawa kepada Jabatan Peguam Negara untuk semakan tidak lama lagi.

“Semua kajian dan semakan berkenaan akan dibincang bersama dengan Majlis Peguam.

“Sekiranya pindaan kepada akta-akta ini dapat dibentangkan di Parlimen dalam sesi ini atau sebaliknya, Kementerian Dalam Negeri akan bersikap telus dan terbuka untuk memaklumkan perkembangan serta kedudukan pindaan tersebut kepada semua pihak yang berkepentingan,” katanya.

Sementara itu pada satu majlis di sini malam tadi, Hishammuddin membuat dalih menyatakan semasa konsensus diadakan baru-baru ini pihaknya tidak diberikan sebab sebenar ISA harus dimansuhkan termasuk daripada kalangan pihak pembangkang.



kedahlanie

No comments:

Post a Comment