ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 March 2010

PERKOSA PERKAKAS PERKAUMAN....BANGSAT PUNYA BARUA UMNO...!!!!!!!!

Perkasa: Jangan tunduk ugutan parti Cina, Umno-PAS perlu dialog



















Perkasa yang mengadakan mesyuarat agung tahunan yang pertama hari ini membuat ketetapan tegas dengan meminta agar parti-parti Melayu — Umno dan PAS — supaya “duduk semeja” bagi menyatukan orang Melayu dan Islam.

Selain itu, Perkasa meminta agar PAS dan Umno mengadakan kerjasama strategik bagi menjaga hak-hak Melayu dan Bumiputera berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.

Perkasa, yang diketuai Ahli Parlimen Bebas dari Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali (gambar), berkata langkah itu penting kerana wujud perpecahan serius di kalangan parti Melayu, menyebabkan kaum minoriti menguasai kerajaan.

Ibrahim ketika ditemui wartawan di akhir mesyuarat agung tahunannya pula memberitahu pihaklnya memerlukan kira-kira dua tahun untuk menyatupadukan orang Melayu, yang keretakan mereka dirasakan dua tahun lalu.

“Saya yakin dalam dua tahun kita boleh mencapai sasaran untuk menyatukan kembali orang Melayu yang sudah berpecah,” kata beliau.

Usul politik itu membuat ketetapan bahawa Perkasa akan menentang sekeras-kerasnya usaha mana-mana pihak dalam kerajaan tunduk kepada desakan dan ugutan parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan kaum Cina.

“Perkasa menentang sekeras-kerasnya cadangan untuk mengorbankan hak-hak Bumiputera bagi mendapatkan undi daripada kaum Cina,” kata usul politik itu.

Usul politik itu menerangkan bahawa satu demi satu tuntutan kaum Cina berjaya dipenuhi kerajaan selepas pilihan raya umum ke-12.

Antaranya ialah jumlah biasiswa bukan Bumiputera dinaikkan daripada 10 peratus kepada 45 peratus mulai 2008 dan jumlah pelajar bukan Bumiputera ke Maktab Tentera Diraja juga telah dinaikkan dari 10 peratus kepada 30 peratus.

Hasil desakan mereka, kata Perkasa, Kementerian Pelajaran telah memberi peruntukan RM1.8 bilion untuk sekolah-sekolah Cina.

Usul itu menyebut ramai penganalisis politik meramalkan bahawa majoriti orang Cina di seluruh negara tidak akan memberi undi kepada BN-Umno dalam pilihan raya umum akan datang.

Malah kata usul itu pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan Cina seperti Dong Zong dan Dewan Perniagaan Cina telah menggunakan sepenuhnya kesempatan dengan mendesak kerajaan dengan pelbagai desakan yang menguntungkan kaum Cina.

“Jika sekiranya tuntutan mereka tidak diterima, maka mereka akan mengugut akan mengundi Pakatan Rakyat yang mana sanggup menyerahkan apa sahaja yang kaum Cina mahu,” tambah usul itu.

Sementara usul agama Perkasa pula mendesak kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ke atas mereka yang mempersendakan agama Islam termasuk kesucian kalimah Allah.

Selain itu di bawah usul agama, Perkasa mendesak kerajaan memperkemas Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan untuk memastikan nama Allah hanya boleh digunakan oleh agama dan orang Islam.

“Perlembagaan sedia ada kini banyak disalah tafsir dan digunakan sesuka hati oleh individu tidak bertanggungjawab hingga menimbulkan konflik.

“Perlembagaan yang sudah diperkemas ini tidak boleh diganggu gugat untuk menimbulkan sebarang kekecohan dalam masyarakat di negara ini,” katanya.

Kata usul itu, memandangkan biarpun Islam merupakan agama rasmi negara seperti yang diperuntukkan oleh Perlembagaan Persekutuan, namun kedudukan istimewa ini nampaknya tidak membantu untuk memelihara akidah umat Islam dari dipesongkan dan dikelirukan oleh golongan bukan Islam.

Mengenai ISA, Perkasa mahu undang-undang itu dikekalkan.

Perkasa juga meluluskan usul berkaitan dengan model ekonomi baru.

Perkasa menggesa agar model ekonomi baru membentuk instrumen yang betul-betul berkesan bagi memastikan orang Melayu dapat meningkatkan pemilikan bangunan dan premis.

“Jika sekiranya Ekuinas ditubuhkan bagi memastikan penyertaan Bumiputera dalam pelaburan sektor yang mempunyai potensi pertumbuhan yang tinggi, maka adalah perlu HartaTanah Nasional ditubuhkan,” katanya.

Katanya, HartaTanah Nasional ini perlu ditubuhkan dengan modal permulaan sebanyak RM1 billion dan akan berkembang sehingga RM90 bilion bagi membantu orang Melayu.



penyapu sial


Tolong jelaskan apa itu ugutan parti Cina? ...

Ibrahim ajak PAS untuk kerjasama dengan UMNO tapi hakikatnya kita tidak akan tahu selepas PAS diperguna oleh UMNO nanti selepas GE. UMNO ni bukannya tak pernah menikam PAS dari belakang.

Lebih baik kan buka Bank yang cuma ada ATM saje. Tiap2 bulan bumiputra dapat RM 500 daripada kerajaan, kan lebih baik.

Cakap banyak. Ambil lah duit yang kamu telah kumpul dari 'parking' nama dengan syarikat Berjaya Group sekian lama hingga kaya raya dan derma lah duit itu kepada rakyat yang miskin.

katak nie melebong  nak cari nama....ha ha ha....jadi bacul...bila rumah setingan melayu di robohkan....jadi sundal bila penduduk setinggan kg buah pala dapat duit dan rumah....jadi anakharam bila pulau batu putih kena jual kat singgapura.....jadi pondan....tahanan ISA majoritinya orang melayu.....pukimak punya katak lebong...!!!!!!!!

ini semua cakap aje besar....tapi.....KOTE KATAK NIE  TAK ADA.......

No comments:

Post a Comment