ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 March 2010

Slogan 1Malaysia Diperkosa oleh PERKASA....!!!!!



Mangsa pertama keperkasaan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia ialah Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak. Ini kerana maruah Najib sebagai pemimpin yang sepatutnya berwawasan membentuk sebuah negara yang aman, makmur dan bersatu padu pada keseluruhannya bergantung kepada slogan yang dinamakan 1Malaysia, di mana Najib mengidamkan setiap warganya berasa selamat dan tidak khuatir akan hak kelahiran mereka dicabuli atau dinafikan oleh mana-mana pihak.

Beliau juga mahu melihat satu transformasi di mana setiap anak Malaysia akan berani dan yakin untuk tampil pada bila-bila masa walaupun di mana jua untuk mengisytiharkan diri mereka adalah bangsa Malaysia terlebih dahulu sebelum menitip hakikat mereka adalah dari keturunan apa dan lahir dari daerah mana di muka bumi Malaysia.

Namun tidak sampai setahun Najib menyemai janji dan mengerah kudrat dengan bantuan dalam dan luar negara (termasuk dari Israel) mimpi Najib disanggah oleh pihak yang ditimang-timangnya untuk menjadi taruhan demi mahu kekal menjadi pemimpin Melayu yang disalut slogan ‘tidak Melayu hilang di dunia’.

Kumpulan yang menamakan diri mereka Perkasa ini dengan lantang memaksa Najib supaya mendengar tuntutan mereka jika beliau benar-benar ingin dikenali sebagai pemimpin Melayu. Perjuangan songsang Perkasa rugikan Melayu Sabtu lalu, Perkasa tanpa segan-silu dan dengan begitu angkuh mengisytiharkan bahawa kehadiran mereka bukan untuk mencabar sesiapa, tetapi bagi mana-mana pihak yang dianggapnya ‘biadap’ terhadap pendiriannya, maka perlembangan perjuangan Perkasa, keris adalah galang gantinya. Hal ini jelas daripada amanat pembuka kata Perkasa, Dr Mahathir Mohamad yang menggariskan betapa dan mengapa Perkasa dianggapnya suara yang sah bagi orang-orang Melayu dan Islam di negara ini.

Malah bukan sekadar menggariskan sempadan keris dengan keharmonian hidup, Dr Mahathir juga mendedahkan mengapa Perkasa ada hak wujud dan mengambil pendirian seperti yang dituntutnya – demi kepentingan Melayu dan agama Islam, tegasnya. Perkasa baginya perlu wujud kerana kepimpinan Melayu hari ini lemah berpunca daripada pemimpin yang digelarnya pemimpin anjung (koridor atau kaki lima) yang gagal memperkasakan orang Melayu.

Menurutnya, inti perjuangan Perkasa ialah mengekal dan mengembangkan jati diri orang Melayu termasuk bahasa dan agamanya.

Namun yang menyedihkan, Dr Mahathir juga orangnya yang dengan tuntas, melalui dasar-dasar pemerintahannya dahulu menyanggah hakikat dan cuba menanam keyakinan orang Melayu bahawa bahasa Melayu yang menjadi jati diri mereka tidak ada nilai komersil dan tidak saintifik.

Sebab itu beliau bersungguh-sungguh tidak mahu bahasa Melayu dijadikan bahasa matematik dan sains. Bagaimana kuat dicabar dan didebat, Mahathir terus berdegil mahu bermain politik dengan rakyat bukan Melayu dan berusaha ‘membayar balik’ budi mereka kerana menyelamatkan Umno-Barisan Nasional (BN) yang dipimpinnya daripada kemarahan orang Melayu dalam pilihan raya umum kesepuluh pada tahun 1999.

Satu lagi ciri jati diri Melayu-Islam, turut diperlekehnya. Demi tunduk pada tekanan Amerika Syarikat yang menganggap sistem madrasah adalah sarang pengganas, Mahathir tergamak menarik bantuan untuk Sekolah Agama Rakyat. Malah simbol budaya Melayu- Islam seperti purdah dan ketayap diharamkan daripada dipakai oleh kakitangan kerajaan.

Sejarah menyaksikan betapa kebiadapan beliau yang tercabut daripada tradisi, akal budi dan agama orang Melayu memecat, mencedera dan mengaibkan Anwar Ibrahim pada 1998 menjengkelkan hati dan naluri orang Melayu beragama Islam.

Kini melalui Perkasa, beliau menganggap tuntutan baru orang bukan Melayu pula biadap walhal kebiadapan bermula daripada sikap angkuh tetapi kerdil jiwa-nya kerana khuatir kedudukannya dicabar Anwar.

Inilah pusar perjuangan Perkasa. Dirobeknya Umno dan didesak supaya mencontohi ketegasannya. Dalam pada itu ia menggigit tangan Najib yang sejak mula penubuhannya menghulurkan sokongannya demi menjadikannya cagaran politik dan lantas memamah konsep 1Malaysia.

Kemudian Perkasa menggertak kaum lain jangan cuba mempersoalkan perjuangannya. Perkasa enggan menerima hakikat lanskap politik sudah berubah. Perlambangan keris yang dipikulnya juga sudah tidak sesuai dengan hala tuju Malaysia menjadi warga dunia yang sopan beradab.

Gertak menggertak adalah politik primitif yang seharusnya sudah lama dinyahkan dari kepentingan pribumi. Jika benar mahu memperkasakan Melayu, jadikan mereka masyarakat bertamadun.

Ukuran orang terdidik ialah ia mampu berdialog dan berkomunikasi dengan sesiapa pun. Perkasakan Melayu dengan beradab. Usah songsangkan erti perkasa dengan gertakan dan keris.

sumber – Minda Editor Suara Keadilan.

Semua cawangan di Bkt Bendera sokong bapak perkauman....pendekar cabul ahmad ismail....!!!!




Kesemua 26 cawangan dalam Umno Bukit Bendera menyokong tindakan peletakan jawatan ahli jawatankuasanya untuk memberi laluan kepada Datuk Ahmad Ismail kembali menerajui bahagian berkenaan.

Ketua bahagian berkenaan, Abdul Jalil Ariffin yang turut meletak jawatan berkata, tindakan tersebut dibuat secara sebulat suara ekoran ketegasan dan kepimpinan Ahmad dalam membela orang Melayu.



Pada September 2008, Majlis Tertinggi (MT) Umno menggantung keahlian Ahmad dan melucutkan haknya dalam parti, termasuk jawatan ketua bahagian, selama tiga tahun kerana membuat kenyataan yang berbaur perkauman terhadap masyarakat Cina.

Ahmad didakwa berkata bahawa kaum itu "menumpang" di negara dan meminta mereka supaya tidak menjadi seperti orang Yahudi di Amerika yang mahu menguasai ekonomi dan kuasa politik.

Ahmad juga dilaporkan menggesa Gerakan supaya keluar dari BN dan manakala seorang penyokongnya telah bertindak mengoyak gambar pemangku presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

Bagaimanapun pada Disember tahun lalu, MT memutuskan untuk menarik semula penggantungan terhadap Ahmad.

Mengulas lanjut, Abdul Jalil berkata, 36 ahli jawatankuasa Umno Bukit Bendera meletakkan jawatan "secara sukarela tanpa apa-apa niat tersirat ".

"Kita tidak ada rancang apa-apa untuk letak jawatan. (Ia dibuat) secara sebulat suara di atas keikhlasan 36 jawatankuasa bahagian. Tiada perancangan politik," katanya.

Semalam dilaporkan ahli jawatankuasa Umno bahagian tersebut mengumumkan peletakan jawatan 36 ahli jawatankuasanya bagi membolehkan pemilihan baru diadakan semula serta membolehkan Ahmad kembali memimpin bahagian berkenaan.

Surat peletakan jawatan mereka akan dikemukakan dalam mesyuarat perhubungan negeri Umno Pulau Pinang yang dijadualkan hujung bulan depan.

Mengulas lanjut, Abdul Jalil berkata beliau akan menghantar surat-surat tersebut kepada Setiausaha Umno negeri, Datuk Azhar Ibrahim dalam mesyuarat tersebut.

Beliau yang juga bekas ketua penerangan bahagian berkenaan, difahamkan mesyuarat tersebut dijadual diadakan pada ketiga bulan depan.

"Selepas itu, badan perhubungan akan hantar (surat peletakan itu) kepada ibupejabat parti (untuk tindakan lanjut)," katanya sambil menambah pemilihan baru akan bergantung kepada arahan ibupejabat Umno.

Menurutnya, Peletakan jawatan tersebut juga mendapat sokongan dari 26 cawangan yang terdapat dalam bahagian tersebut, tambahnya.

peguam negara double barrel peliwat demokrasi dan undang undang negara....

Tidak dakwa Chua, peguam negara amal "double standard"


mendakwa presiden MCA yang baru dilantik, Dr Chua Soi Lek kerana perlakuan seks melampau.

"Tuduhan salah laku Chua di bawah Seksyen 337B Kanun Keseksaan, adalah peruntukan undang-undang sama yang dikenakan terhadap Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim kerana dituduh meliwat pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan," kata peguam Sankara Nair.

"Meskipun beberapa laporan polis telah dibuat (tentang kes Chua ini) dan terdapat bukti-bukti yang sah, peguam negara enggan mendakwa Chua," kata Sankara yang mewakili Anwar dalam kes pertuduhan liwat itu.

Dalam satu kenyataannya, Sankara berkata, "ini merupakan satu bentuk diskriminasi tahap tertinggi dan jelas Gani bersikap berat sebelah."

Katanya, terdapat bukti dalam bentuk video, yang dimiliki orang ramai, menunjukkan bekas menteri kesihatan itu terlibat dalam perlakuan seks "oral" dengan seorang wanita.

Beliau (Chua) telah berkahwin dan mempunyai anak-anak yang telah pun dewasa.

Sankara juga berkata, Chua mengakui secara terbuka bahawa orang dalam video itu adalah beliau sendiri dan kemudian meletakkan jawatan sebagai menteri.

Beliau berkata, seks "oral" secara sukarela atau tidak ada beza dengan perlakuan liwat dan oleh itu beliau menggesa peguam negara menggugurkan pertuduhan terhadap Anwar.

Semalam, Chua memenangi kerusi presiden MCA dengan mencatat 901 undi.

Beliau menewaskan bekas presiden Ong Ka Ting yang meraih 833 undi dan penyadang presiden Ong Tee Keat dengan 578 undi.

Ucapan Mahathir jijik – Gerakan

Ketua Gerakan Pulau Pinang, Datuk Teng Hock Nam mengkritik bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika merasmikan mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa). Beliau berkata, ucapan yang bersifat perkauman itu juga menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan konsep 1Malaysia. “Perkasa mempunyai pemikir yang merupakan pelampau bangsa dan agama. Ia jelas bertentangan dengan idea tolak ansur, berniat baik serta konsep harmoni sosial yang cuba diterapkan dalam 1Malaysia,” katanya.

Selain itu, Presidennya, Datuk Ibrahim Ali turut member amaran kepada masyarakat Cina supaya tidak memeras ugut kerajaan. Majlis itu turut disertai oleh Datuk Mukhriz yang juga timbalan menteri perdanganan antarabangsa dan industri serta Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Awang Adek Hussin



penyapu sial


Aku setuju dengan tuduhan Gerakan bahawa ucapan Mahathir dalam perasmian Mesyuarat Agung 1 Perkasa menjijikkan dan menambahkan saham puaka dalam Pertubuhan Peribumi Melayu Perkasa (Perkasa). Bermacam-macam gelaran telah diberikan selama ini kepada karektor pemimpin dan regunya. Seperti hantu puaka, bini puaka, katak puaka, anjing puaka, gila puaka dan bermacam-macam gelaran yang mengaitkan kuasa jahat sebagai puaka.

Aku percaya jika Mahathir menyerang pimpinan Umno yang sentiasa berpuaka dan jijik sepanjang masa sudah terlalu terlambat. Jika si puaka ini ingin bertanding semula sebagai Presiden Umno dia akan jadi serupa bekas Presiden MCA yang bertanding merebut jawatan Presiden MCA tetapi kecundang jua. Bagi yang baru berpuaka maka puaka lama harus ditolak.

Zaman Mahathir telah berlalu dengan meninggalkan sejarah puaka selama 22 tahun, kini kuasa puaka telah diturunkan kepada pimpinan Umno sekarang. Mahathir seolah-olah bersetuju Umno sudah tidak relevan dengan semangat orang Melayu dan "Melayu" dan satu-satunya mekanisme ialah penubuhan Pribumi Melayu Perkasa pimpinan Ibrahim bin Katak. Mungkin ngo puaka ini akan menjadi pertubuhan politik untuk menggantikan Umno. Si katak puaka yang bernama Ibrahim bin Ali sudah berkira-kira untuk menjadi PM masa depan. Jika andaian ini menjadi kenyataan (Perkasa dipolitikkan) akan bertambah-tambah parti puaka di negara ini. Ada andaian lagi jika Ibrahim menjadi PM maka Mahathir akan dilantik menjadi Firaun (Ketua Republik) Malaysia 1?


aku jangkakan PRU nti akan diadakan lebih awal. Dah makin nak terburai dah busung dalam perut UMNO ni. Dia memperjuangkan konsep 1 Malaysia tanpa ada 'roh' dalam menghayati konsep tu. Selama mana boleh sorok beb? Satu, satu ucapan/tulisan yang tak menyokong konsep 1 Malaysia terkeluar dari orang dalam Kerajaan sendiri.

70% orang Melayu bersama PERKASA..?? Jangan buat lawak lah. Orang Melayu sekarang bukan macam ko lagi UGB. Cubalah bukak skit mata tu, pandang keliling. Janganlah buat statement syok sendiri je. Ko macam tak tau yang makin ramai Melayu dah tolak agenda perkauman ni. Siapa yang mempertahankan Melayu selama ni? UMNO? F..U..C..K OFF!!

Aku xnak jadi racist macam ko. Menyalahkan bangsa lain maju, sebab diri ko mundur. Menyalahkan bangsa lain pandai, sebab ko bodo. Menyalahkan bangsa lain hebat, sebab ko bangsat. Kenapa xboleh ko salahkan diri sendiri?


GUA BENAR-BENAR TAK FAHAM DGN ORANG UMNO NI, PERJUANGKAN NASIB BANGSA MELAYU SEJAK MERDEKA...52 TAHUN LALU, TAPI NASIB ORANG MELAYU MASIH MACAM TU JUGA. CUBA TANYA UGB SEBENARNYA APAKAH YANG MENYEBABKAN JADI BEGITU? KALAU BENAR-BENAR MEREKA JUJUR DAN TIDAK MEMENTINGKAN DIRI, ORANG MELAYU TIDAK MENGHADAPI DELIMA INI. APA YANG SUSAH SEBENARNYA. KUASA DI TANGAN ORANG MELAYU TAPI TIDAK BISA MERUBAHKAN NASIB BANGSA SENDIRI. BAGAIMANA AGAKNYA KALAU KUASA TIDAK BERPIHAK PADA ORANG MELAYU, AGAK-AGAK APA LE NASIB MEREKA?

APA SEBENAR PERANAN PERKASA ADAKAH UNTUK MEMPERTAHANKAN OANG MELAYU DAN PRI BUMI ATAU CUMA UNTUK MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG RAKUS DAN PENGKIANAT BANGSA DARI PECAH TEMBELANG?

ha ha ha...baik ratah makanan kucing dari di ratah api neraka....

Harga Maruah Artis Melayu Nie Lebih Murah Dari Harga Makanan Seekor Kucing!!!







WATAK Frieda, seorang pelacur kelas atasan yang dapat dipertontonkan menerusi drama 13 episod Spa Qistina mungkin akan mendatangkan cemuhan kepada aktres Fasha Sandha.

Belum pun ia disiarkan di Astro Box Office Movies Tayangan Hebat (saluran 953) mulai 5 April ini, Isnin, pukul 9 malam, Fasha sendiri sudah merasai impak yang akan diterimanya nanti.

“Saya agak mesti orang melihat watak Frieda lakonan saya dengan persepsi buruk. Saya tak kisah kalau orang mengata yang bukan-bukan kepada saya selepas ini. Apa sahaja kata-kata mereka, saya akan terima asalkan saya dan produser berpuas hati dengan lakonan itu,” katanya dalam satu sidang media di Hotel Maya, Ampang, semalam.

Frieda merupakan seorang pelajar universiti yang bijak dan berlagak baik tetapi sebenarnya mempunyai agenda jahat untuk menghancurkan hidup Qistina termasuk menggoda suami Qistina, Fahmi lakonan Ijoy Azhari. Dia memilih jalan untuk melacur diri untuk membalas dendam.

Tanpa berselindung, Fasha mengaku terdapat beberapa aksi panas yang dilakonkan olehnya sehingga terpaksa mengulang lakon semula disebabkan gagal mengikut kehendak yang diinginkan.

“Saya rasa kekok melakonkan babak-babak panas bagi memenuhi watak Frieda kerana saya takut persepsi masyarakat nanti. Boleh dikatakan babak itu agak daring sehingga saya perlu minta kebenaran dengan Abang Ijoy sebab dia sudah berkahwin. Misalnya, apabila saya perlu ulang penggambaran apabila terkurang daring. Saya fikir sebab kerja, jadi akhirnya saya lakukan juga,” jelasnya.

Biarpun apa orang kata, ada yang akan membenci, pelakon itu tetap berpegang kepada matlamat asalnya iaitu kerana bekerja dan menghasilkan kualiti lakonan yang boleh dibanggakan.

“Saya terpaksa memilih watak jahat walaupun terpaksa membuatkan penonton membenci saya. Kalaupun orang melabelkan saya dengan perkara negatif selepas ini, orang akan tahu juga siapa saya yang sebenarnya.,” beritahunya.

Spa Qistina boleh ditonton dengan hanya melanggan pakej Astro Box Office Movies Tayangan Hebat (saluran 952 & 953) sepanjang bulan April ini dengan harga RM9.95 setiap bulan.

(mStar Online)


anda yang mata dajalnya sangat kepingin untuk meratah tubuh daring Fasha Sandha, nah, inilah peluang terbaik anda! Cuma langgan pakej Astro Box Office Movies Tayangan Hebat (saluran 952 & 953) sepanjang bulan April dengan harga RM9.95 setiap bulan dan Fasha yang separuh telanjang akan menjadi milik mata anda.

dengan harga sebungkus makanan kucing  ini  anda juga akan dapat menambah  saham  kayu api neraka sambl menjamu selera dan mata  di dunia  artis sebegini....

bergembira lah anda  di dunia sementara peluang pintu taubat masih terbuka....atau anda sememangnya terjal untuk memilih duduk bersama dan berseronok dengan  fasha....di neraka

JANGAN LETAKKAN `BERUDU' SEBAGAI CALON



aku sering membantu mu dengan sumpah sumpit ku  wahai memanda burid ku...maka dengan rasa tak malu ...calon lah aku....!!!!

Rakyat Hulu Selangor ingin memilih pemimpin yang sanggup berjuang, susah dan senang bersama rakyat bukannya seorang `pelacur' murahan seperti yang telah ada beberapa ekor sekarang ini. Rakyat di negeri Selangor bukan seperti kebanyakan rakyat di Melaka yang masih senang serta selesa berada di bawah KM yang pernah terlibat di dalam `rasuah politik'. Kecerdikan rakyat Selangor menilai pemimpin itulah yang menyebabkan Khir Toyo `disapu' oleh `penyapu'nya sendiri.

Apakah selepas pilihanraya ini nanti DS Anwar terpaksa memohon maaf lagi kepada pengundi kerana tersilap memilih calon? Perkara yang lepas biarlah lepas, dan kita sedar ketika itu DS Anwar dan pimpinan masih belum belajar mengenali kawan dan lawan. Jika Tuan Guru Nik Aziz pun terkhilaf apabila merestui raja katak sebagai calon di Pasir Mas, apa lagi lah DS Anwar. Itu semua sejarah yang banyak mengajar kita. Kadangkala terlalu berbaik sangka memakan diri juga. Jadi, siapakah calon yang terbaik untuk kita letakkan berdepan dengan Umno nanti? Saya berani berkata bahawa Umno adalah lawan yang akan berdepan dengan kita kerana kita arif sangat dengan Umno ini. Umno tidak akan menghormati kawannya lagi bila kawannya sudah lemah. MIC sudah lemah dan pastinya Umno tidak akan berharap lagi dengan parti Samy Vellu itu.

PKR mestilah meletakkan calon yang telah terbukti berjuang dan bersusah payah begitu lama demi parti. Calon tersebut mestilah telah diuji dengan berbagai kesusahan dan penderitaan bukannya yang masuk tanpa merasai perit dan jerihnya menaikkan nama parti. Kita mahukan calon tersebut dikenali ramai pengundi di Hulu Selangor dan mempunyai rekod yang baik. Majoriti pengundi di Hulu Selangor adalah Melayu Islam, dan tentunya ramai pengundi di situ adalah terdiri dari penyokong-penyokong PAS yang sebelum ini membantu kemenangan calon PKR yang telah pun kembali ke Rahmatullah. Oleh yang demikian, calon yang bakal dipilih oleh pimpinan PKR nanti mestilah mempunyai akhlak dan nilai-nilai agama yang tinggi.

Mari kita singkap siapakah pula bakal calon dari Umno? Jika saya orang Umno, saya pasti akan melobi untuk mencalonkan Ezam sesumpah sebagai calon. Kerana apa? Ini adalah kerana kita telah melihat bagaimana susah dan peritnya Ezam sesumpah ini berjuang mempertahankan parti pimpinan Najib sekarang. Segala ilmu pembohong, penipu, lawak termasuk sumpah-sumpahnya telah habis dikeluarkan dari dadanya semata-semata untuk memburukkan DS Anwar termasuk Tuan Guru Nik Aziz demi kerana Najib. Hinggakan modal YB Zulkifli Noordin pun Ezam sesumpah curi bila dia berkata dia pun pernah disuruh DS Anwar buat akuan bersumpah untuk libatkan Najib dalam kes Altantuya. Tidakkah bersungguh mamat sesumpah itu?

Lagi pun, Ezam sesumpah anak Selangor dan baru-baru ini baru sahaja mendapat gelaran `pendekar silat' setelah `melutut' depan Muhyiddin. Walaupun `pendekar silat pulut' pengantin, Ezam tetap pendekar buat Umno. Tanpa diminta, bukankah Ezam sesumpah ini sanggup berikan keterangan kepada pihak Polis untuk membantu YB Zul? Besar pengorbanan Ezam ini walaupun tidak sebesar banglonya atau banglo Khir Toyo. Tidak kesihankah orang-orang Umno melihat pendekar sesumpah ini tiada jawatan apa-apa dalam politik? Sekurang-kurangnya naikkan lah darjat Ezam ini lebih sedikit dari kawan-kawannya seperti Zahid Md Arip atau Roslan Kassim yang berterusan menjadi pencacai sampai ke mati itu.

Sama-samalah kita melobi Umno agar mencalonkan Ezam sesumpah agar beliau boleh menyalak dengan lebih nyaring lagi. Tetapi, jika Umno masih juga berharap pada MIC, ini menandakan Umno sebenarnya sudah pupus di Selangor. Tidak dapat dibayangkan betapa amarahnya Presiden Perkosa Berahim katak jika Melayu Umno tidak berani bertanding di Hulu Selangor. Kali ini yang pasti mesti ada calon bebas akan ditaja untuk memberi nyawa kepada calon pilihan Najib. Paling menyeronokkan nanti apakah kita bakal menyaksikan Umno berkempen dengan memungut sisa-sisa bangkai yang keluar dari mulut `pelacur politik' yang ada beberapa ekor itu

kroni PM bawak ejen yahudi sebagai wakil di JPM....!!!!

Anwar Dedahkan APCO Ada Wakil Di Jabatan Perdana Menteri

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan dalam Dewan Rakyat hari ini peranan yang dimainkan oleh kroni Perdana Menteri, Omar Mustapha Ong yang didakwa membawa Apco Worldwide sebagai konsultan imej dan komunikasi kepada kerajaan Malaysia.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berucap kira-kira 30 minit sebagai menyahut cabaran Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan yang mahukan Anwar memberi penjelasan dalam tempoh seminggu berhubung kenyataan beliau pada 22 Mac berkaitan dakwaan konsep 1Malaysia diciplak dari slogan 1Israel.

"Pada 28 Julai 2009 perkhidmatan Apco telah diperkenalkan oleh Omar Mustapha Ong melalui syarikat perunding beliau, Ethos & Company, ini bermakna hubungan antara Apco dengan kerajaan Malaysia sudah terjalin sebelum lagi Apco dilantik menjadi perunding kepada kerajaan.

"Malah saya difahkamkan seorang wakil Apco telah ditempatkan di pejabat Perdana Menteri.

"Pada 4 Ogos 2009 satu penjanjian bagi mendapatkan khidmat Apco telah ditandatangani oleh seorang pegawai kerajaan dengan disaksikan oleh Setiausaha Akhbar Perdana Menteri, Tengku Datuk Sharifuddin Tengku Ahmad. Ini secara jelas membuktikan pertalian terus antara Apco dan Perdana Menteri. Perjanjian perkhidmatan yang sama telah ditandatangani antar Apco dan Ehud Barak, ketika itu Ketua Turus Angkatan Tentera Israel pada Januari 1992.

"Kita menuntut penjelasan daripada Perdana Menteri butiran perjanjian yang ditandatangani, berapakah bayaran kepada Apco dan bentuk pertalian firma tersebut dengan kerajaan," dedah Anwar.

Malah Anwar berkata Apco bukanlah sebuah syarikat perunding biasa kerana firma itu mempunyai kaitan rapat dengan tokoh dan pemimpin politik Israel dan Amerika Syarikat.

Beberapa tokoh penting yang menjadi perunding dalam jaringan antarabangsa serta memberi khidmat kepada Apco mempunyai latarbelakang kerjaya dalam badan perisikan Israel, Shin Bet dan pentadbiran rejim Zionis tersebut.

"Kerajaan tidak belajar daripada pengalaman lalu apabila mengambil perkhidmatan syarikat perunding asing yang menyebabkan kerugian berbilion ringgit kepada kerajaan Malaysia. Dua contoh besar ialah skandal Maminco yang melibatkan pelaburan besar dalam dagangan pasaran bijih timah dunia yang menyebabkan kerugian ratusan juta ringgit. Begitu juga mantanb Perdana Menteri membayar dan mengguna khidmat pelobi Yahudi-Zionis, Jack Abramoff yang didapati bersalah oleh mahkamah Amerika Syarikat dapam tahun 2006 dan seterusnya dipenjarakan kerana menipu tanah kaum Red Indian untuk membina kasino.

"Kerajaan perlu berhati-hati dengan kenyataab Apco apabila mereka mengatakan tidak terlibat secara langsung dengan konsep 1Israel. Apa yang berlaku ialah firma-firma bersekutu yang bekerjasama dengan Apco tetapi kepakaran dibekalkan oleh Apco.

"Sebelum Apco bertapak di Malaysia sebuah syarikat tempatan diwujudkan yang pengarahnya ialah Paul Stanford, kini ,menjadi CEO Apco Malaysia dan Marjorie Kraus, Presiden dan CEO Apco Worldwide. Risikonya Apco ialah mereka menggunakan syarikat bersekutu untuk bekerjasama dengan kerajaan-kerajaan diseluruh dunia dan mereka menyimpan rahsia kerajaan yang diberikan kepada mereka sebagai sebahagian daripada tugas mereka.

"Syarikat ini mempunyai hubungkait memberi khidmat nasihat kepada pemimpin-pemimpin dan diktator dunbia yang menindas rakyat dan terlibat dalam pencabulan hak asasi manusia seperti Jeneral Sani Abacha di Nigeria dan Presiden Nursultan Nazarbayev dari Kazakhstan.

"Kita mahu penjelasan Perdana Menteri bagaimana beliau boleh dicucuk hidung oleh Omar Mustapha dan juak-juak Ethos dan bagaimana kehadiran ramai tokoh Apco yang rapat dengan badan keselamatan dan perisikan Israel yang menjalar di Kuala Lumpur dan seluruh Malaysia.

"Rakyat tidak lagi boleh dperbodohkan dengan laungan kerajaan yang kononnya memperjuangan hak rakyat Palestin dan Islam di Malaysia dengan merotan beberapa gadis yang minum arak tetapi senyap-senyap membuat hubungan dan perjanjian dengan firma yang berkait dengan Israel. Sikap membisu Perdana Menteri dikhuatiri membahayakan keselamatan negara kerana hubungan Apco dengan agensi strategik negara seperti Kementerian Pertahanan, Kementerian Dalam Negeri dan Kementerian Penerangan yang mungkin menyebabkan tergadai kepentingan negara.

"Saya dengan ini mendesak supaya kerajaan membatalkan perjanjian dengan Apco dan tubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat skandal yang memalukan ini," tegas Anwar.

-SK

masing masing kroni UMNO -BN nak makan kenyang....peduli apa banggunan runtuh....!!!!

Kroni Umno-BN Seleweng Wang Ihsan Punca Bangunan Runtuh




Pemberian wang ihsan antara faktor utama kejadian bangunan runtuh yang semakin menjadi di Terengganu kebelakangan ini disebabkan gejala rasuah berleluasa yang berlaku dengan penyalahgunaan wang tersebut.

Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Negeri Terengganu, Abdul Rahman Yusof (gambar) berkata kejadian bangunan runtuh yang terjadi adalah akibat daripada penyelewengan spesifikasi dan ciri-ciri keselamatan yang diragui akibat amalan rasuah berhubung pengagihan wang ihsan kepada kroni Umno dan Barisan Nasional.

"Semua pembinaan di Terengganu yang dibuat sejak tahun 1999 melalui Jabatan Pembangunan Pusat yang mengunakan wang royalti yang dipanggil wang ihsan oleh kerajaan Umno-Barisan Nasional ini seharusnya disiasat.

"Kebanyakan projek pembangunan yang melalui JPP ini memerlukan siasatan terperinci kerana tidak melalui proses tender biasa dan diberikan kepada kroni-kroni Umno melalui proses rundingan terus atau 'direct negotiation'.

"Bangunan yang dibangunkan atas nama wang ihsan ini tidak mengikut spesifikasi dan piawaian yang ditetapkan dan mengancam nyawa orang ramai," tegas beliau semasa dihubungi Suara Keadilan.

Kejadian terbaru petang semalam mengakibatkan seorang buruh warga Bangladesh maut, manakala empat lagi rakannya cedera apabila para besi bagi pembinaan bangunan Institut Oseanografi dan Institut Akuakultur Universiti Malaysia Terengganu (UMT) runtuh.

Sebelum ini, bumbung Sekolah Menengah Ajil, bumbung stadium Sultan Mizan, bangunan stesen bas Kuala Berang dan bumbung masjid Kampung Puteh di Kemaman juga dilaporkan runtuh.

Selain itu, kolam renang yang pernah digunakan untuk Sukan Malaysia (Sukma) di Batu Burok pula dilaporkan bocor.

Dalam satu kenyataan hari ini Abdul Rahman juga berkata terlalu banyak kejadian keruntuhan dan kecacatan dalam pembangunan projek-projek di Terengganu yang mengancam keselamatan dan nyawa orang awam.

"Antaranya, keruntuhan Stadium Sultan Mizan di Gong Badak, keruntuhan kubah Masjid Kampung Puteh, keruntuhan Dewan Sekolah Menengah Wakaf Tapai, keruntuhan Terminal Pengangkutan Awam Kuala Berang, kebocoran Pusat Akuatik Batu Burok, keretakan Pusat latihan Antarabangsa (ITC) yang menjadi fakulti Baru Kolej Universiti Institiut Teknikal Tinggi Terengganu (TATIUC), kebocoran siling Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Terengganu dan pelbagai lagi.

"Kejadian keruntuhan dan kecacatan ini berlaku bukan secara kebetulan tetapi akibat kecuaian di semua peringkat dari proses tender hingga kelulusan pembangunannya. Kejadian ini mengancam keselamatan dan nyawa orang awam. Projek prasarana ini akan digunakan ramai orang awam dan perlu penyelesaian segera sebelum lebih banyak nyawa akan terkorban," kata beliau.

Abdul Rahman menyeru kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Bebas bagi menyiasat semua pembangunan projek prasarana sejak 1999 kerana mutu dan spesifikasi pambangunannya menjadi tandatanya. -SK

Ulama dilarang mengampu atas kesalahan atau bersekongkol dengan kezaliman

Islam tidak pernah memaksumkan ulama. Seperti mana orang lain, ulama terdedah kepada salah dan silap. Sebab itu adanya istilah ulama al-suk atau ulama jahat yang menggunakan ilmu untuk kepentingan diri sehingga menggadaikan kebenaran. Bahkan al-Quran mensifatkan ulama jahat seperti anjing dalam Surah al-’Araf ayat 75-76.

Ulama dilarang mengampu pemerintah atas kesalahan atau bersekongkol dengan mereka atas kezaliman. Sehingga Nabi s.a.w memberi amaran:

“Sesungguhnya selepasku ini akan adanya para pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan. Sesiapa masuk kepada mereka lalu membenarkan pembohongan mereka dan menolong kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga). Sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolong kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan aku dari kalangannya dan dia akan mendatangi telaga (di syurga)”. Riwayat Ahmad, al-Nasai dan al-Tirmizi, ia dinilai sahih oleh al-Albani).

Pemerintah dan ulama

Pemerintah dalam Islam tunduk kepada prinsip-prinsip keadilan dan kemaslahatan rakyat. Bukan kepentingan diri ataupun puak tertentu semata sehingga meminggirkan prinsip kepentingan umum. Pemerintah di suruh bersama ulama jujur demi memastikan mereka sentiasa berada atas landasan yang redhai Allah bukan untuk menguatkan cengkaman kuasa kedua kelompok itu. Sabda Nabi s.a.w:

“Tidak dilantik seorang khalifah melainkan akan ada baginya dua bitanah (penasihat yang rapat). (Pertama) Bitanah yang menyuruhnya untuk melakukan kebaikan serta menggalakkannya. (Kedua) bitanah yang menyuruhnya untuk melakukan kejahatan serta menggalakkannya. Hanya selamat ialah sesiapa yang diselamatkan Allah”. (Riwayat al-Bukhari dan al-Nasai).

Inilah Perbezaannya…

Jika gabungan pemerintah dan golongan agama itu jujur, maka natijahnya akan ditegakkan kebenaran, keadilan dan kerahmatan kepada rakyat. Pemerintah akan tunduk kepada agama dan ulama akan bebas daripada kepentingan lantas rakyat menikmati keadilan. Sebaliknya, jika tujuannya untuk cengkaman kuasa, kita akan mendapati kedudukan kedua golongan bertambah selesa sedangkan rakyat bertambah resah.

Di dunia Islam, ada mufti-mufti yang berjenama besar, tetapi gagal untuk menasihati pemerintah mereka dengan tegas agar jangan bersekongkol dengan Israel yang menzalimi rakyat Palestin. Lihat apa yang Mesir, Jordan dan negara-negara lain lakukan terhadap nasib rakyat Palestin yang terkepung di sempadan mereka. Ketika golongan agamawan makan mewah di meja bersama penguasa, rakyat Palestin di sempadan mati kebuluran!!

Di negara kita juga mesti dilihat keadaan mana yang berlaku. Umpamanya, jika peraturan agama pencetakan atau selainnya dibuat dengan ditegaskan ‘tidak boleh mengkritik mufti’ atau sultan atau majlis agama, maka itu untuk cengkaman kuasa. Jika dimasukkan ‘tidak boleh menghina Allah dan Rasulullah, itu untuk Islam dan kebenaran!!! Setiap pihak terdedahkan kepada kesilapan dan penilaian, sehingga Abu Bakr dan Umar membenarkan diri mereka dikritik, bagaimana ada kelompok yang tidak boleh dikritik!!

Apabila sesebuah buku diharamkan tanpa alasan melainkan ‘panel kurang selesa’ atau ‘panel agama merasa keliru’ maka itu ke arah negara primitive dan kepentingan kuasa. Namun jika dilarang dengan asas-asas ilmiah yang dibahas secara ilmu dan adil, maka itu prinsip Islam!!

Jika yoga diharamkan kerana ada unsur bagai menyembah, tetapi dalam masa yang sama ‘adat menyembah raja sehingga merangkak’ direstui golongan agamawan, maka itu kepentingan! Jika doa dibaca buat pemimpin dan sultan dimasukkan unsur mengampu dipuja sultan dan raja dalam doa sehingga hilang rasa rendah diri di hadapan Allah maka itu kepentingan ’sambungan jawatan’! Demikianlah seterusnya..

Kita tidak takutkan prinsip Islam ditegakkan, kita takut nama agama digunakan untuk cengkaman kuasa dan kerjasama ‘pintar dan putar’ antara kedua kelompok ini untuk kepentingan masing-masing! Marilah kita nilai dengan teliti apa sebenarnya yang sedang berlaku…

sumber : MAZA.

Agaknya nak tiru pelakon porno MCA .....AJK UMNO terkantoi dengan anak bawah umur....!!!!

AJK UMNO Bahagian Ditangkap Khalwat Dengan Gadis Bawah Umur


TANAH MERAH - Seorang lelaki berusia dalam lingkungan 54 tahun yang merupakan Ahli Jawatankuasa (AJK) UMNO Bahagian UMNO Tanah Merah ditangkap khalwat bersama seorang gadis bawah umur berusia 16 tahun di sebuah hotel di jajahan ini, malam kelmarin.

Lelaki berkenaan ditahan bersama pasangannya pada kira-kira jam 1.30 pagi dalam operasi maksiat yang dilakukan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) Tanah Merah bersama lapan anggota penguat kuasa yang diketuai oleh Imam Masjid Bandar, Roslee Ismail serta ahli Rukun Tetangga (RT) kawasan setempat.

Difahamkan semasa kejadian, penguat kuasa sedang mengetuk bilik hotel berhampiran bilik yang didiami lelaki terbabit dan pasangannya itu, namun tanpa disangka lelaki terbabit keluar dari bilik dan pihak penguat kuasa mengesyaki lelaki terbabit dalam keadaan mencurigakan.

Menurut sumber JHEAIK Tanah Merah, setelah diperiksa lelaki terbabit, yang berpakaian lengkap berada dalam bilik berkenaan bersama seorang gadis belasan tahun yang sedang berkemban.

“Dia bersama pasangannya itu dibawa ke pejabat JHEAIK jajahan ini untuk tindakan lanjut kerana gagal mengemukakan sebarang dokumen sah mengenai status mereka yang berdua-duaan dalam bilik hotel berkenaan.

“Selepas keterangan diambil kedua-duanya dijamin oleh seorang penjamin sementara menunggu tarikh perbicaraan kes tersebut pada 18 Mei ini,” katanya.

Sementara itu, dalam operasi yang sama pihak berkenaan juga berjaya menahan seorang lelaki dan wanita berdua-duaan di sebuah bilik hotel lain.

Pegawai Agama Jajahan Tanah Merah, Nik Zuhdi Nik Yaacob ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan kes itu disiasat di bawah Undang-undang Kanun Jenayah Syariah Negeri Kelantan untuk tindakan susulan.

Nik Zuhdi berharap agar masyarakat sentiasa memberi kerjasama dan membantu pihak JHEAIK bagi menangani gejala maksiat.

“Kerjasama daripada orang ramai bagi menghindari perbuatan ini dari berleluasa amat diperlukan dan diharapkan gejala ini dapat ditangani bersama,” katanya.

sinarharian

SATU LAGI PROJEK BARISAN NAJIS TRENGGANU DARUL RUNTUH....MENYEMBAH BUMI DAN MEMAKAN KORBAN...

Bangunan UMT runtuh: 1 maut, 4 cedera




























Seorang buruh warga Bangladesh maut, manakala empat lagi rakannya cedera apabila para besi bagi pembinaan bangunan Institut Oseanografi dan Institut Akuakultur Universiti Malaysia Terengganu (UMT) runtuh dalam satu kejadian petang ini. Kejadian pada hari ini menembahkan lagi koleksi siri runtuhan bangunan di Terengganu sejak tahun lepas.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Terengganu Pauzan Ahmad berkata buruh terbabit tertimbus dalam konkrit simen yang masih basah dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Katanya empat rakan mangsa dilaporkan cedera termasuk seorang cedera parah akibat dihempap dan terjatuh dari para besi yang runtuh ketika kesemua mangsa sedang melakukan kerja-kerja pembinaan konkrit tangki air dan membancuh konkrit di bangunan itu pada kira-kira pukul 5.10 petang.

Bagaimanapun, identiti kesemua mangsa belum diperolehi, katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

“Ketika sedang melakukan kerja-kerja menyiapkan tangki air di tingkat empat bangunan itu iaitu di ketinggian lapan meter, para besi yang diduduki oleh beberapa pekerja tiba-tiba runtuh bersama konkrit tangki air yang masih belum keras.

“Konkrit bersama para besi itu kemudian menimpa beberapa orang lagi pekerja Bangladesh yang sedang melakukan kerja-kerja membancuh simen di bawah,” katanya.

Pauzan berkata kesemua mangsa dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Anggota penyelamat terdiri daripada polis, bomba, dan Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) masih berada di tempat kejadian sehingga pukul 8 malam ini untuk menjalankan kerja-kerja mencari dan menyelamat jika terdapat mangsa yang masih tertimbus ekoran kejadian itu.

Bangunan Institut Oseanografi dan Institut Akuakultur UMT setinggi empat tingkat itu mula dibina pada 15 Dis 2008 dan dijangka siap 18 Oktober tahun ini.

Seorang saksi yang juga juruperunding untuk projek berkenaan Sharif Dollah, 30-an berkata beliau berada di kawasan berhampiran apabila tiba-tiba terdengar bunyi runtuhan.

“Saya nampak beberapa orang pekerja Bangladesh terjatuh dari para besi yang runtuh itu, dan apabila menghampiri tempat kejadian saya dapati mereka telah berlumuran dengan simen yang masih basah dan ada yang berdarah,” katanya.

Beliau berkata, ketika kejadian terdapat kira-kira lapan orang pekerja Bangladesh sedang melakukan kerja-kerja di situ.

Sementara itu, Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said turut melawat tempat kejadian sejurus selepas menerima maklumat tentang kejadian itu.

Beliau melahirkan rasa sedih terhadap kejadian itu dan menyifatkan ia berpunca daripada kecuaian pekerja itu sendiri.

Sehubungan itu, beliau menasihati pekerja-pekerja pembinaan supaya mengutamakan aspek keselamatan untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku seperti kejadian hari ini.

SEKS LUAR TABII....Chua Soi Lek masih bermaharaja lela....AP raba raba bontot macammana....????

Sekiranya Umno-BN benar-benar komited mengetengahkan pemimpin yang bermoral, maka Perdana Menteri Najib Abdul Razak harus mendesak Dr Chua Soi Lek melepaskan jawatan Presiden MCA.

Peguam Wan Anwar Wan Syahadat berkata BN pantas mendakwa Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim atas tuduhan seks luar tabii, namun tiada tindakan undang-undang diambil keatas Chua Soi Lek walaupun telah dibuktikan bersalah.

Semalam, Chua Soi Lek merampas kerusi Presiden MCA dengan undi 901 dari 2,315 undi yang sekali gus menjadikan beliau presiden MCA yang kesembilan.

Chua melepaskan jawatan Menteri Kesihatan selepas skandal seksnya terbongkar pada 3 Januari 2008.

Wan Anwar berkata kegagalan pemerintah bertindak keatas Presiden MCA yang baru ini menguatkan persepsi rakyat bahawa pendakwaan terhadap mantan Timbalan Perdana Menteri bermotifkan politik.

“Kes mengenai dia yang ada oral seks dan sebagainya itu, kita lihat Peguam Negara tidak mengambil tindakan terhadap perkara ini walaupun adanya keterangan yang nyata daripada pihak Chua Soi Lek sendiri dan juga pengakuan serta laporan polis dibuat terhadapnya.

“Tetapi masih juga tiada pendakwaan yang dilakukan oleh peguam negara terhadap Presiden MCA sekarang ini. “

Wan Anwar berkata Peguam Negara Tan Sri Gani Patail mempunyai bukti kuat termasuk rakaman video perselingkuhan untuk mendakwa Chua dibawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan.

“Jadi mengapa dalam kes pendakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim, memang kita nafikan sekeras-kerasnya dan tidak mempunyai bukti dan nyata yang keras, kenapa Datuk Seri Anwar didakwa di mahkamah sedangkan Datuk Chua soi Lek tidak didakwa di mahkamah.”

tvs



penyapu sial


tak payah jauh la....JJ...jarjis menjarjis raba raba bontot  tak pulak kena dakwa...malah buang kes...ini apa cerita...jenayah tetap jenayah walaupun kes di tarikh balik...sepatutnya kena dakwa di mahkamah....nampak sangat parti BN tiada tokoh yang bermoral....yang tiada kes...di ada adakan bukti kununnya kalau melibat PR....tapi melibat geng perompak ,penyamun dan perogol UMNO-BN 1 malaysia di biarkan berleluasa....

29 March 2010

Jika Tuk Guru Nik Aziz Bukan lagi Mursyidul AM....dan kaki buntut umno mustafa ali and the gang berada dalam PAS.....aku akan perang habis habisan ke atas parti yang di tunggang oleh golongan munafik ini...!!!!

Jika.. Tuk Guru Nik Aziz Bukan lagi Mursyidul AM... Ucapkanlah Selamat Tinggal buat PAS...

Salam PAS Jalan Raja Laut. Mari kita imbas kembali kenangan manis jemaah Islam yang berlabel PAS semasa puak Kerajaan Perpaduang berjaya menggagalkan misi 16 September Pakatan Rakyat. Mustafa Ali adalah mastermind dalam merencana kegagalan misi Pakatan Rakyat menawan Putrajaya. Ia dimulakan dengan propaganda paper Harakah. Ya semuo kito tahu paper tu dibawah kendalian Mustafa Ali.




16 September gagal? Yang simbol tanda soal tu cuma helah nak mengelak diri. Elak diri konon. Boleh blah la woi!

Batu penghalang UG

Satu surat umum yang dikeluarkan oleh TG Nik Aziz tentang Mustafa Ali. Surat ini telah disiarkan oleh wartawan Wan Nordin Yaakob. Tetapi ditarik balik dari blog beliau. Baca kaveat Wan Nordin :

Akhirnya aku jadi mangsa, kena tarik balik artikel isu ‘Tok Guru vs Mustafa Ali’

Assalamualaikum kepada pembaca semua, maaf inilah kali pertama saya memohon maaf kepada pembaca kerana saya terpaksa menarik kembali artikel berhubung kenyataan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat bertajuk “Rakyat Terengganu salah Piliha Pesuruhjaya’ dan ‘Mursyidul Am Tegur Mustafa Ali’ yang menyaksikan saya dengan berat hati terpaksa juga berbuat demikian.Jam 3 petang tadi, saya dihubungi oleh Ahmad Lutfi Othman yang meminta saya menarik kembali artikel tersebut selepas semalam saya memasukkannya. Beberap alasan telah diberi, namun saya pasti sebenarnya beliau tersepit.Kemudian Dato’ Kamarudin Jaffar pula menghubungi saya meminta saya mempertahankan artikel tersebut, malangnya oleh kerana kebimbangan saya di atas beberap sebab, saya dengan itu menarik kembali artikel tersebut denmgan rasa berat hati dan merasai kebebasan bersuara telah disekat.

Merasai hakikat itu juga, rakan setugas saya Intan Abdullah turut menerima tamparan apabila seorang pemimpin menghubunginya dan meminta isu itu jangan dihebahkan, malah kenyataan Tok Guru itu katanya melampau. Seperti kata Dato’ Kamarudin Jaffar kepada saya, seseorang itu perlu bersedia dikritik apabila mengeluarkan kenyataan yang pedas, justeri dalam hal ini saya lihat ada pihak yang tidak berani menerima hakikat apabila dihentam balas oleh Tok Guru.

Saya hanya penulis picisan yang terhimpit dengan idealogi politik suku-sakat, dan inilah yang dikatakan ‘politiksukusakat’, akhirnya saya juga yang terkena penahan mereka. Namun, secara peribadi saya masih mempercayai dan menyokong penuh Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai seorang pemimpin ulung yang sangat sederhana..Takbirrrrrrrr…Salam manis buat Tok Guru dan pembaca-pembaca sekalian…


Kaveat beliau yang ini pun telah ditarik oleh Wan Nordin [Klik Link]. Walaubagaimana pun, artikel atau surat terbuka TG Nik Aziz telah berjaya di copy paste oleh ramai blogger. Mari kita hayati surat TG Nik Aziz ini kembali. Jom baca!


RAKYAT TERENGGANU SALAH PILIH PESURUHJAYA

1. Saya telah membaca dengan teliti pandangan Pesuruhjaya PAS Terengganu yang kali ini lebih gemar menggunakan nama beliau sebagai pengamal dan penganalisis politik daripada bertindak sebagai seorang Pesuruhjaya PAS Negeri. Walaupun sewaktu beliau berdiri sebagai penganalisis politik dalam mana-mana waktu sekalipun, pada saya, beliau tetaplah Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu. Baik dalam keadaan berdiri, duduk, atau berbaring, Mustafa bin Ali adalah seorang Pesuruhjaya PAS.

2. Dengan demikian, mahu tidak mahu pandangan beliau itu tetap mencerminkan pandangan PAS Terengganu. Lebih mendukacitakan lagi ialah apabila pandangan beliau ini bersifat anti keputusan Muktamar. Sekaligus, ia menentang arus Syura yang memutuskan untuk mengukuhkan Pakatan Rakyat dan tidak sebaliknya seperti yang sedang dilakukan oleh Mustafa Ali. Dalam respons dan setiap ayat yang digunakan, saya tidak nampak sikap Mustafa yang boleh mengukuhkan Pakatan Rakyat seperti yang diputuskanoleh Muktamar secara “standing ovation”.

3. Sepatutnya tugas pemimpin termasuk Pesuruhjaya ialah mendukung dan mengukuhkan keputusan Muktamar. Sifat rajin mengeluarkan kenyataan walaupun tidak disuruh adalah sesuatu yang aneh dan menghairankan. Lebih-lebih lagilah ia mencanggahi keputusan Muktamar. Sepatutnya ceramah atau temuramah bersifat lanjutan kepada keputusan Muktamar.

4. Saya membuat perbandingan antara kenyataan Mustafa di muka surat 1 dan 3 Utusan Malaysia, 11 September 2008 dengan kenyataan Dato’ Johari Baharom, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri sendiri termasuk kenyataan PM sendiri dalam Berita Harian pada hari yang sama. Mesejnya sama iaitu tidak ada apa yang akan berlaku pada 16 September 2008 iaitu “tidak mungkin ada undi tidak percaya kerana Parlimen tidak bersidang.” Sentimen Mustafa yang “terus terang tidak yakin adanya bilangan sebanyak 30 orang yang akan melompat parti” betul-betul serupa dengan nada Presiden Umno. Betul-betul serupa.

5. Lidah Mustafa boleh dikatakan sudah menjadi lidah Umno. Kita kena faham bahawa lidah ini adalah jurubahasa kepada hati. Jika begitu keadaannya apa yang ada dalam hati, maka lebih baik terang-terang sokong Umno. Hujah untuk “meredakan keresahan rakyat” yang digunakan oleh Mustafa tidak tepat. Apa yang tepat ialah kita kena tanya rakyat resah kerana apa? Jawabnya, rakyat resah kerana pimpinan di bawah Umno selama ini telah menimbulkan seribu satu macam keresahan. Usaha Pakatan Rakyat yang sama-sama sedang didukung oleh PAS, PKR dan DAP ini adalah usaha untuk memulihkan keresahan rakyat. Pemulihan dan keyakinan akan berlaku apabila Pakatan Rakyat menguasai di peringkat Pusat. “Cross over” kepada Pakatan Rakyat yang menuju ke arah peralihan kuasa sama ada 16, 17, 18, 19 atau 20 September 2008 hendaklah menjadi agenda setiap orang : agenda setiap Pesuruhjaya PAS Negeri termasuklah Mustafa bin Ali. Inilah semangat Muktamar yang telah kita sama-sama putuskan secara sebulat suara. “Standing ovation” itu adalah sebulat suaralah tu. Keputusan Muktamar ini, bukan kerja main-main.

6. Apa tujuan kita adakan kursus, seminar, ceramah, tamrin, usrah, doa, sembahyang hajat, munajat, pagi, petang, siang dan malam kalau tidak kerana untuk menumbangkan sebuah pemerintahan yang tidak cenderung kepada Islam. Jika Umno hendakkan Islam, sudah lama dia laksanakan Islam.

7. Saya tidak fahamlah bila Mustafa menyebut bahawa dia bercakap secara bebas dan pendirian beliau bertaraf peribadi; bukan atas kapasiti seorang pemimpin PAS. Pada saya, beliau adalah Pesuruhjaya PAS Terengganu. Dalam Islam, seseorang itu hanya boleh mempunyai satu sahsiah saja. Sesiapa yang cuba bermain-main dengan dua atau lebih rupa sahsiah, tidak layak menjadi pemimpin gerakan Islam. Sebab itu, Islam selalu menekankan soal tauhid, yakni penyatuan segala perkara di atas satu dan menuju kepada satu. Dalam PAS, tidak ada dua wajah sahsiah. Jika ada juga, maka ia sesuai untuk mewakili Umno.

8. Jika Dr. Mahathir pernah berkata bahawa ia tersalah pilih Perdana Menteri maka dalam konteks ini boleh jadilah Terengganu sudah tersalah pilih seorang Pesuruhjaya. Dalam akhir ayat Mustafa Ali, ada juga saya terbaca beliau menyifatkan isu ini timbul disebabkan keghairahan satu pihak untuk mengambil alih kerajaan. Di sini, saya cukup tidak fahamlah. Seolah-olah pada Mustafa, adalah satu kesalahan apabila kita ghairah nak gantikan kerajaan secara demokrasi. Sejak bila pula Mustafa jadi begini? Kita kena faham bahawa isu menghuruharakan ini timbul kerana sejak 50 tahun Umno memimpin negara, rakyat tidak dipimpin dengan jelas dan betul dari segi Islam atau demokrasi. Keadilan tidak diberi kepada orang-orang Melayu, Cina, India, Siam atau Kadazan. Ini yang kita ghairah untuk menggantikan kerajaan. Kita bawa Islam kerana Islam itu adil. Islam itu untuk keamanan dan kesejahteraan seluruh kaum yang bermastautin di Malaysia. Apabila nampak bahawa Kerajaan BN/Umno sudah panik dan resah sehingga terpaksa melarikan 50 Wakil Rakyat, maka pada saya, ini adalah petanda kejayaan. Tak tahu lah pula saya kenapa Mustafa Ali terpaksa bersusah payah untuk menjelaskan situasi sebenar demi meredakan. Meredakan hati siapa? Hati pemimpin Umno?

9. Dalam keadaan beginilah hati saya cepat-cepat teringat tentang HARAKAH. Saya tak dapat bayangkan bagaimana HARAKAH boleh memainkan peranan sebagai lidah rasmi parti dan organ parti, apabila orang nombor satu yang merupakan Pesuruhjaya PAS Terengganu ini telah mengambil sikap membelakangi keputusan Muktamar. Saya percaya, ini sedikit sebanyak akan mempengaruhi pojok, cerita, berita dan analisis yang dibuat. Dengan dibenarkan penerbitan dua kali seminggu maka lebih cepat lagilah ia boleh merosakkan imej HARAKAH. Pada logiknya, pembaca HARAKAH akan berkurangan. Saya fikir suatu keputusan perlu dibuat mengenai perkara ini.

10. Saya sebenarnya masih mahu mengambil sikap bertangguh dari terlalu cepat mengemukakan respons. Dengan begitu, saya akan cuba ikuti lagi apa rentak yang akan dibawa oleh pemimpin seperti Mustafa Ali. Saya percaya, mungkin ada satu atau dua orang lagi yang bersama dengan beliau. Selaku orang tua dalam parti, saya telah mengikuti orang penting dan orang yang tidak penting keluar masuk ke dalam parti. Bahkan Allahyarham Dato’ Haji Asri Muda sekalipun pernah meninggalkan Parti PAS. Pada waktu itu beliau adalah di kerusi Presiden. Beliau akhirnya masuk Umno dan semua orang tahu bagaimana beliau mengakhiri karier politiknya.

NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT
Bertarikh : 11 Ramadhan 1429
11 September 2008.

Penilaian
Setelah membaca surat itu kembali, apa penilaian anda semua setelah Ust. Ahmad Awang tidak dilantik semula dalam Majlis Syura PAS? Apa penilaian anda jika TG Nik Aziz tidak menjadi Mursyidul Am iaitu ketua bagi Majlis Syura PAS iaitu badan tertinggi dalam hieraki jemaah Islam PAS? Apa harapan anda setelah penghalang utama UG tiada dalam badan tertinggi PAS. Takde harapan bai. Hopeless! Tunggu je lah Mursyidul Am baru PAS umumkan bahawa PAS lebih syarie' berada dalam Barisan Nasional daripada Pakatan Rakyat. Tahniah den ucapkan kepada geng 'Kerajaan Perpaduang'.

* Dari blog : http://kraiutara.blogspot.com




penyapu sial


pada pendapat akulah....selagi PAS menyimpan 3 ekor kaki buntut UMNO dalam organisasi ....selagi itu keyakinan aku terhadap parti islam ini semakin terhakis....swayang aku kat parti ini dah semakin terlerai....kerana TGNA masih ada lah ...aku masih memberi sokongan tak berbelah bagi...

jangan kita terlupa kita menentang PAS bukan bermakna kita menentang Allah dan rasulnya....tapi kita menentang binatang dalam PAS yang membawa kita kepada kekufuran....apa guna mengaku sebagai seorang islam dan berjuang kununnya atas landasan islam tapi dalam masa yang sama duduk sekelambu dengan musuh islam...bila di tanya ....bangsat nie suka berdolak dalik...larangan tok guru di ingkari...itu munafik namanya...!!!


yang pastinya ...AKU TIDAK MAHU ITU 3 EKOR ITU DALAM DEWAN PAS....PINTU KELUAR SUDAH TERPACAK SILA TUNJUK JALAN KELUAR UNTUK BINATANG TUNGGANGAN IBLIS INI....!!!!

UMNO juara temberang rakyat....jika setingan melayu tidak di layan setimpal dengan kg buah pala pulau pinang...!!!

Roboh rumah: Penduduk buat rayuan di Parlimen



Sekumpulan penduduk dari Kampung Denai Pinggiran Kempas, Johor Baharu berkunjung ke Parlimen hari ini bagi meminta bantuan beberapa ahli parlimen PAS untuk memperjuangkan pampasan ke atas rumah mereka yang bakal dirobohkan di kampung berkenaan.

Wakil penduduk itu, Ramli Ibrahim berkata mereka mengetahui bahawa tanah di kawasan itu adalah milik kerajaan apabila mereka meneroka kawasan hutan berkenaan untuk mendirikan penempatan mereka kira-kira 20 tahun lalu.



Namun itu tidak boleh dijadikan alasan kepada kerajaan untuk tidak memberikan apa-apa pampasan kepada kira-kira 320 keluarga di kawasan itu, kata Ramli.

Jelasnya, pada 24 Mac lalu pihak berkuasa tempatan bertindak merobohkan sebanyak tujuh buah rumah dan lima buah kedai penduduk, termasuk premis warung makan dan kedai runcit di kampung itu.

Kira-kira 20 buah rumah lagi dan juga sebuah surau di kawasan sama dijangka akan menerima nasib yang sama, seperti yang dialami serama 200 penduduk kampung itu sebelum ini, kata Ramli.

Menurutnya lagi, 200 penduduk berkenaan kini ditempatkan di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Denai Kempas Permai sejak awal tahun lalu.

Keluarga yang terlibat dengan operasi perobohan pada 24 Mac dan untuk kawasan rumah yang masih berbaki pula akan ditempatkan di PPR Desa Mutiara, Tebrau yang terletak kira-kira 28 Km daripada kawasan sedia ada.

"Apa yang kami ingin minta di sini ialah supaya penduduk kampung ini diberikan pampasan dan supaya perobohan ini ditangguhkan. Kita hanya minta setakat RM30 ribu sahaja.




"Masalahnya sekarang ini langsung tidak ada pampasan. Kenapa kami tidak boleh diberikan pampasan, sedangkan penduduk Kampung Berembang di Selangor, Kampung Buah Pala di Pulau Pinang dapat layanan lebih baik," soalnya.





Dalam sidang media sama, wakil Kubang Kerian Salahuddin Ayub berkata beliau akan membawa isu tersebut dalam perbahasannya di dalam dewan.

Turut memberi sokongan ialah wakil Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar yang berkata kerajaan perlu memberi ihsan kepada penduduk kampung berkenaan dengan memberikan pampasan.

Ke mana hilangnya saham Bumi RM52 bilion



















Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mahu kerajaan menyiasat sebab saham bernilai RM52 bilion yang diperuntukkan kepada Bumiputera di bawah dasar afirmatif kerajaan tidak lagi dimiliki oleh mereka.

Ketika bercakap kepada pemberita di lobi bangunan Parlimen hari ini, hakikat ketiadaan lagi saham-saham itu di tangan Bumiputera adalah satu pengkhianatan.

Sehubungan itu Ketua Menteri Pulau Pinang mahu satu suruhanjaya diraja dibentuk untuk menyiasat ketirisan seumpama itu.

Menurut Lim (gambar), daripada RM54 bilion saham yang diperuntukkan kepada Bumiputera hanya RM2 bilion saham sahaja masih dimiliki mereka.

“Berdasarkan laporan Bernama, Perdana Menteri dipetik sebagai berkata bahawa saham bernilai RM54 bilion telah diperuntukkan, tetapi hanya RM2 bilion saham yang tinggal di tangan Bumiputera,” kata Lim.

“Ini satu bentuk pengkhianatan. Kerajaan perlu menahan dan mengambil tindakan terhadap mereka yang 'melarikan' wang ini,” katanya lagi.

Ketika ditanya sama ada Pakatan Rakyat mempunyai idea ke mana perginya saham-saham, Lim sambil senyum mendakwa Pakatan Rakyat (PR) tahu siapa yang menguasai saham-saham ini dan juga mengapa tiada tindakannya daripada pihak kerajaan.

“Kami di PR tahu siapa yang memiliki saham-saham ini. Ia dikuasai oleh kroni-kroni Barisan Nasional, sebab itu kerajaan tidak mengambil tindakan.

“Jika benar kerajaan betul-betul mengambil berat perlu menghantar mesej bahawa mereka serius dalam mengambil tindakan,” kata Lim lagi.

Ekuiti Bumiputera semasa adalah dalam lingkungan19.4 peratus berbanding sasaran 30 peratus yang ditetapkan kerajaan.

CIUM KATAK DI KATAKAN PERKOSA.....CIUM KERIS ITU TANDA TAK ADA KOTE....HARAP CIUM..SEMANGAT JUANG TAK ADA BUAT APA....HE HE HE...!!!!

MENGAPA DIA CIUM KERIS TAK CIUM KATAK ?



Jommm...kita cium katak nihhh...

Tersebutlah kisah PERKOSA punya pertubuhan bersidang. Katanya berjuta orang Melayu yang `me-layu-layuan' telah hadir persidangan tersebut. Ada yang kata pertubuhan tersebut asalnya ingin diberi nama `Pertubuhan Katak-Katak Se Malaysia' atau rengkasnya P.E.R.K.A.S.A., tapi tidak diluluskan kerana jijik benar namanya walaupun Presiden pertubuhan tersebut memang lama dilihat jijik. Maka, arakian dijemputlah seorang tua bekas kaki fitnah datang untuk merasmikan PERKOSA.

Gegak gempita dalam dewan persidangan hari tu dengan bunyi-bunyian berbagai irama dari spesis katak dan orang Me`layu' yang kelayu-layuan di situ. Persidangan tersebut buat usul, di antaranya;

- Kekalkan akta zalim ISA.
- Pertahankan Islam.

Aduhh...dua usul yang saling bercanggah. Akta ISA yang hukum orang tanpa bicara nak sokong juga, dalam masa yang sama hendak pertahankan Islam. Betul ke tak betul otak mereka yang bersidang tu? Semenjak bila Islam boleh menghukum orang tanpa bicara? Biarkan je lah, spesis katak mana tahu hukum.

Lepas tu, hasut pula orang jangan percaya sangat kat media Malaysiakini. Sokonglah Utusan Meloya !! Lagi nampak tak betul otak puak-puak ni. Lagi melucukan, suruh orang jangan percaya Malaysiakini dan gelar salah seorang penulis Malaysiakini sebagai `dajal', tapi dalam akhbar edisi pertama PERKOSA dipetik pula beberapa artikel dari Malaysiakini termasuk penulis `dajal' itu. Sahih, memang tak betul otak puak-puak ni.

Muka tak malu Presiden PERKOSA ni mula perasan dah kuat. Dia kata, kalau nak menang pilihanraya jangan bermusuh dengan PERKOSA. Wah!!! hebat PERKOSA ni. Ingat tu Umno amaran dari raja katak Presiden PERKOSA tu. Taatlah kamu wahai Umno kepada PERKOSA sebagaimana taatnya kamu kepada kedua orang tuamu!! Tak ada rasa malu ke raja katak tu berkata demikian? Sedangkan kerusi wakil rakyat yang dia duduk itu pun orang sedekah kat dia semasa dia tengah `fakir' dulu selepas kena sepak dari Umno dalam keadaan mengaibkan. Tiba-tiba pulak kata nak menang pilihanraya jangan bermusuh dengan PERKOSA!! Kerusi dia tu nanti berapa lama je boleh tahan, tengoklah rakyat Kelantan kurung kat mana katak ni nanti.

Akhir sekali apa tindakan penting yang dibuat oleh PERKOSA selepas bersidang? Berpakatlah beberapa ekor katak bodoh ni pergi melawat ke balai-balai Polis buat laporan terhadap Anwar. Itulah yang sebenarnya perjuangan PERKOSA. Tak libatkan Anwar tak nampak pulak berani dan gagah puak-puak tu. Sebelum buat laporan Polis ke atas Anwar, raja katak berselindang ini pun mencium keris telanjang berkali-kali. Aku ingatkan dia mencium katak sebagai simbol perjuangan Pertubuhan Katak-Katak Se Malaysia. Kesihan....masih ada lagi Melayu yang Me`layu' zaman sekarang ni kan.


mandor

Kenyataan Rasmi Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz selepas dilantik semula sebagai mursyidul am PAS




Saya telah dimaklumkan mengenai perlantikan semula saya sebagai Al-Mursyidul Am bagi Parti Islam Se-Malaysia (PAS) untuk sesi 2010-2015 sebagaimana yang telah diputuskan di dalam mesyuarat kedua Majlis Syura pada hari ini, jam 10 pagi pada hari ini, 29 Mac 2010.

Sukacita saya ingin merakamkan terima kasih kepada kepimpinan PAS Pusat di atas kepercayaaan diberikan kepada saya bagi memikul amanah yang berat ini. Ia juga adalah satu cabaran bagi saya untuk terus memberikan khidmat sebagai Al-Mursyidul Am menurut apa yang termaktub di dalam Perlembagaan PAS.

Namun, saya anggapkan ia sebagai ketentuan Allah Subhanahu wataala kerana kemampuan saya untuk menjalankan tugas ini amat bergantung kepada masa dan keupayaan serta keadaan kesihatan saya. Bahkan pada pagi ini pun, saya baru saja menghadiri sesi pemeriksaan doktor di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Seperti yang telah saya tegaskan sebelum ini, bahawa saya tidak mempunyai sebarang halangan untuk menerima pelantikan ini sekiranya Majlis Syura berpandangan untuk terus memberi kepercayaan kepada saya. Saya sifatkan itu adalah keputusan ‘syura’ yang bakal membantu saya memikul amanah ini. Lebih-lebih lagi di dalam mempersiapkan upaya parti menghadapi pilihanraya umum yang ke-13 nanti.

Menyedari harapan ahli dan semangat serta kepercayaan Majlis Syura, maka dengan lafaz bismillah, saya menerima amanah ini dengan doa agar Allah Subhanahu wataala sentiasa memandu saya di dalam mengemudi hala tuju parti.

Saya berharap agar seluruh kepimpinan PAS di pelbagai peringkat akan terus memberikan komitmen di dalam menjayakan misi parti bersama-sama Pakatan Rakyat.

Semoga kerjasama dan husnul-zhon (sangka baik)dari semua kepimpinan, saya yakin PAS akan terus menjadi parti yang perkasa dan Insya-Allah PAS di Kelantan bersama-sama PAS di seluruh Negara akan terus utuh bersama-sama rakan-rakan Pakatan Rakyat dalam mendepani cabaran politik baru di Malaysia hari ini.

Sekian, wassalam.

TUAN GURU DATO’ HAJI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT

Bertarikh : 29 Mac 2010

abang adek umno di kelantan seriau....

Awang Adek dah merapu rapu dan meracau racau

rakyat kelantan telah mengambil satu keputusan yang betul kerana menolak dari memilih awang adek dari menjadi Mp mereka dan juga menolak awang adek dari menjadi menteri besar mereka.

betapa jahatnya kenyataan awang adek kepada kerajaan negeri kelantan, awang adek hari ini menyatakan bahawa kelantan terpaksa eksport pekerja kerana mundur, awang adek juga cuba menghina rakyat kelantan dengan menyamakan kelantan negeri tempat kelahirannya dengan negeri bangladesh dan indonesia. betapa jahatnya kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang timb. menteri.


awang adek menuduh kerajaan kelantan gagal membangunkan negeri kelantan atas alasan ada sekatan dari peringkat pusat. awang adek bercakap dialam mimpi atau alam malakut. berpijak dibumi nyata wahai awang adek. jangan menipu rakyat dengan kenyataan bodoh bercampur lawak splastik itu, apabila pelabur datang untuk melabur dinegeri yang dimenangi oleh pakatan rakyat, menteri diperingkat persekutuan akan mencari jalan untuk mengalih pelaburan ke negeri barisan nasional. walau dengan apacaranya sekalipun, pihak persekutuan akan menyekat pelaburan yang masuk ke dalam negeri pakatan rakyat.

kenyataan awang adek yang mengatakan bila ada penyakit, ia dibomohkan tetapi puncanya adalah dari kegiatan merokok dan makan daging banyak memudaratkan kepada tubuh badan. tidak kena mengena langsung dengan kenyataan awang adek dengan sekatan yang dikenakan oleh pihak kerajaan persekutuan kepada kerajaan negeri. tanya ku li, tanya nuar berahim sewaktu pas menang di terengganu, bagaimana sekatan yang menggila dilakukan. pelabur datang nak melabur dihalau pulang dan mengenakan bermacam macam alasan gila yang tidak masuk akal dan menyebabkan pelabur lari dari melabur dalam negeri.

penyakit yang dimaksudkan oleh awang adek adalah penyakit yang dicari dan diwujudkan oleh pihak kerajaan persekutuan. macamana pelabur tak lari dari melabur, masa untuk meluluskan tapak, lesen atau apa saja akan sengaja dipanjangkan. berbagai bagai syarat dikenakan apabila nak berurusan dengan kerajaan negeri. tanpa persetujuan kerajaan persekutuan pelabur tidak boleh datang melabur terus kedalam negeri yang mereka berminat. inilah federalisme yang ditandatangani bersama dalam membentuk negara malaysia. dan semangat ini dicabul oleh pihak umno dan gerombolan mereka samada dikelantan, terengganu, pulau pinang, kedah dan selangor.

tuduhan amat senang dilemparkan oleh awang adek kepada kerajaan negeri kelantan, kerajaan pas kelantan setelah kaki tangan diikat oleh kerajaan persekutuan, awang adek ajak kerajaan kelantan bergocoh, perbuatan gila awang adek dan semakin teruk akibat menghisap cerut sebatang yang berharga rm1500.oo sebatang dan awang adek hisap cerut 3 batang sehari, inilah penyakit yang sengaja awang adek tempah bukannya kerajaan kelantan. mungkin akibat mabuk asap cerut awang adek merapu rapu dan meraban raban mengeluarkan kenyataan kepada kerajaan kelanta


kayukelat

Akhirnya Pelakon 'PORNO' jadi ketua MCA yang baru....lengkap sudah pusingan kotor pemimpin BN.....UMNO dengan kaki betina dan Judi....MIC pulak kaki minum todi....!!!!

http://1.bp.blogspot.com/_PruDBTwPQ8o/SpVzBuXD63I/AAAAAAAAB0k/ydfoI2IBNfc/s400/dvd-dr-chua-soi-lek.gif


Bukan Ong Tee Keat bukan juga Ong Ka Ting tetapi perwakilan MCA sebentar tadi memilih Dr. Chua Soi Lek sebagai Presiden MCA, komponan jedua terbesar BN, yang baru.

Ini bermakna MCA masih didominasi puak-puak lama yang mengakibatkan parti Cina itu ditolak para pengundi dalam PRU lalu. Jika mereka mahu berubah dan bergerak ke hadapan ramai yang menjangkakan sekurang-kurangnya Ong Tee Keat lah pilihan terbaik. Presiden yang berani memperkenalkan perubahan demi ketelusan, tetapi rupanya perubahan dan ketelusan bukan agenda mereka. Sebagaimana Umno dan MIC, MCA selesa dengan perangai lama.

Siapa Dr Chua Soi Lek?

Ramai di luar MCA boleh menjawab. Lagilah pula mereka yang duduk dalam MCA. Tetapi mungkin dengan kemenangan besar ini bermakna MCA telah mengampunkan dosa Dr Chua dan membersihkan rekod moralnya.

Kunjungilah Wikipedia di http://en.wikipedia.org/wiki/Chua_Soi_Lek
boleh mengingatkan kita kembali siapa Dr Chua. Saya petik sebahagiannya di sini:

On January 1, 2008, Chua admitted that he was the person featured in a sensational sex DVD that was widely being circulated in Johor. The two DVDs were distributed anonymously in Muar and other towns in Johor show Dr Chua having sex with a young woman, allegedly one of his personal friends. The DVDs are believed to be wireless hidden camera recordings in a hotel suite.[5]

He claimed no involvement in the filming or production of the DVD in question, further stating that he would not resign over the scandal, instead leaving it up to Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi to decide whether to allow him to continue holding his position.[6] On January 2, 2008, he formally announced his resignation from all posts including Member of Parliament for Labis, Vice Presidency of the MCA, and as Health Minister at a press conference.[7]

MCA mungkin boleh mengampunkan Dr Chua tetapi saya rasa masyarakat Cina Malaysia malah rakyat Malaysia keseluruhannya tidak boleh memaafkannya. Kita mahu dipimpin oleh mereka yang bersih dan baik rekodnya.

Kemenangan Dr Chua ini memberi modal yang besar buat Pakatan Rakyat untuk dibawa ke Hulu Selangor. MCA dijangka retak dan terus menanti belah. Biarlah MCA seronok dengan Presiden barunya, tetapi rakyat tetap memilih yang terbaik, iaitu Pakatan Rakyat dan bukannya BN.


sumber :  kedahlanie

APAKAH PERKOSA AKAN MENGANTIKAN TEMPAT UMNO SEBAGAI WADAH PERJUANGAN POLITIK DAN AKHIRNYA MENGHIANATI ORANG MELAYU....!!!!

KITA sebenarnya tiada tahu ke mana matlamat hendak dituju oleh PERKASA yang diterajui Ibrahim Ali. Antara NGO Melayu yang hendak memperjuangkan agenda Melayu/Islam kononnya. Saya tiada nampak apa-apa baik Melayu ataupun Islam yang mahu diperjuangkan mereka. Malah lebih babrok lagi apa yang diperjuangkan hanyalah menentang Anwar Ibrahim semata-mata.

Menyerang Anwar, buat pelbagai report Polis, apakah itu memperjuangkan agenda Melayu/Islam atas nama PERKASA? Teriak, menjerit serta melolong ke sama ke mari, kemudian serang Anwar. Apa motifnya ini?

Kalau setakat hendak menyerang Anwar, jangan berselindung di sebalik agenda Melayu/Islam. Terang dan jelas agenda PERKASA untuk menentang Anwar dan menyokong Najib. Ini semuanya rencana Ibrahim yang kemaruk untuk kembali ke pangkuan UMNO. Sesudah dipecat dan mengemis di kaki lima PAS dan disangka baik oleh Tok Guru Aziz, bertempik sorak dalam pentas ceramah PAS. Inilah wajah manusia bernama Ibrahim Ali.

Apa yang dipertontonkan kepada kita sekarang turut memperlihatkan betapa Ibrahim Ali semakin syok kepada UMNO, tiada salah beliau ketagihkan UMNO, memangnya dia dari lubuk UMNO. Itu bukannya persoalan kita. Kita persoalkan kerana perangainya bukan ganjil tapi pelik sekali.

Menentang Anwar habis-habisan sekadar mahu menunjuk simpati kepada Najib. Mudah-mudahan boleh diterima semula ke dalam UMNO....kununnya

Cukuplah pihak kerajaan mempelbagaikan fitnah serta tidakan zalim terhadap penasihat PKR itu. PERKASA turut tambah semangkuk, tidak tahukah hendak merangka agenda perjuangan Melayu/Islam?

Ashik-ashik mahu menuduh Anwar sebagai pengkhainat bangsa, apa yang Anwar buat merosakkan orang Melayu? Berapa banyakkah hak-hak orang Melayu telah dikhainati oleh Anwar, cuba PERKASA turunkan bukti dan faktanya untuk kita semak dan nilai apa yang dikatakan kejahatan Anwar itu?

Terlalu cepat bertindak buat report politik, kebenaran entah ke mana? Sdr Zahrin buat dakwaan di Parlimen, PERKASA turut buat report Polis. Biarkan polis buat siasatan dulu ekoran kenyataan Zahrin di Parlimen tempuh hari, itu hanya kenyataan Zahrin? belum tentu benar atau tidak. Bila bab Anwar cukup cepat bertindak seseolah mahu menjatuhkan hukuman beliau bersalah. Apakah ini gambaran wadah perjuangan PERKASA?

Percayalah kata-kata saya anda tidak mungkin mendapati apa-apa lagi yang ada dalam UMNO, kecuali ............rujuk apa yang diperkatakan oleh Sdr Saifudin Nasution yang gamat dalam dewan baru-baru ini. Habuan sempama itu tiadalah dinafikan anda akan memperolihi nikmatnya. ..akhirnya anda juga akan di kencingkan oleh najib dan UMNO....

sebab apa saya kata....mereka pun tahu apa tujuan anda melalak sana sini kunun memperjuangkan bangsa melayu sedangkan hakikatnya umpama tong kosong....bunyi aje kuat tapi habuk pun tarak....melebong aje lebih...dan anda bukan orang yang boleh di percayai lansung kerana sifat katak yang ada dalam diri anda sendiri...dan sanggup mengigit orang yang ikhlas bagi perlindungan kepada kamu....

kes setingan melayu yang di robohkan rumah ....anda dan PERKOSA pg mana ????.....kes pulau batu putih seekor haram anak haram PERKOSA termasuk anda sendiri tak nampak lansung kepala jubor masing masing.....cakap aje berdegar degar tapi baculnya bukan main...tu baru sikit contoh...ada banyak lagi....
semua ini menunjukkan yang PERKOSA@PERKASA sesuai sangat mengantikan UMNO sebagai wadah perjuangan politik dan kepala penghianat orang melatyu....

BAYANGKAN MANUSIA JENIS INI YANG TELAH MEMPERKOSAKAN KESUCIAN AGAMA....DAH TAK RETI BUATLAH CARA TAK RETI...INI TIDAK BUAT MENAMBAHKAN DOSA...!!!!

Dr Mahathir: Pandai Cakap Agama, Tapi Baca Quran Tak Pandai



Ketika ditanya mengenai kes sebatan terhadap Kartika sejurus selepas merasmikan mesyuarat Perkasa @ Perkosa kelmarin, seperti biasa Dr Mahathir menyampaikan beberapa hujah agama mengikut andaiannya sendiri. Tapi yang seronoknya apabila Dr Mahathir berkata dia sendiripun tidak pandai baca al-Quran:

“Saya baca al-Quran tapi tak lah pandai...," kata Dr Mahathir.

Jika baca Quran pun tak berapa pandai, bayangkan bagaimana orang seperti Dr Mahathir berani bercakap tentang hukum agama dan menyanggah pandangan ulamak yang menguasai ilmu agama. Di zaman beliau memerintah dahulu, Dr Mahathir pernah memperlekeh sunnah Nabi, mempertikai beberapa hukum agama dan pernah mengesyorkan tafsir Quran dikaji semula bagi menggambarkan 'Islam sebenar' yang diyakininya.

Jadi sekarang kita faham apabila Dr Mahathir sering memberi pandangan tidak cerdik mengenai Islam, salah satu puncanya adalah kerana dia sendiri tidak begitu menguasai ilmu agama, malah baca Quran sendiri pun dia tidak pandai. Cuma yang memusykilkan, jika tak pandai mengapa sering berlagak pandai?


pendikar gunung kriang

nak terkejut amendenya weh....dah jadi tradisi menipu rakyat.....ramai orang melompat parti di musim pilihanraya...!!!!

700 anggota Pemuda PKR keluar parti




















Lebih 700 anggota Pemuda PKR Cabang Ipoh Barat hari ini mengisytiharkan keluar parti, menyebabkan 12 cawangan Pemuda dalam cabang itu lumpuh.

Wakil kumpulan itu yang merupakan ketua Pemuda cabang itu sebelum ini, V Subramaniam berkata mereka mengambil keputusan berkenaan berikutan kecewa dengan kepimpinan peringkat cabang, negeri dan pusat yang tidak berpegang kepada prinsip perjuangan parti.

"Keputusan ini diambil setelah memikirkan semasak-masaknya kedudukan kami di dalam parti yang mengamalkan corak kepimpinan yang sering menabur fitnah bagi menguntungkan parti...sebanyak 12 cawangan akan ditutup," katanya dalam sidang akhbar di Ipoh.

Turut hadir pada sidang akhbar itu ialah ADUN Manjoi dari BN Datuk Mohd Nadzri Ismail.

- Bernama

28 March 2010

guna logik akal....ekzos saifool liwat tiada kesan kebocoran pun huruhara jadinya....!!!!

KES LIWAT ANWAR PATUT DI GUGURKAN KERANA TIDAK LOGIK AKAL


PANDANGAN dari dunia luar yang menganggap tuduhan liwat keatas Anwar Ibrahim adalah tidak relevan dan sepatutnya di gugurkan. Ia juga dengan mengambil kira keputusan pemeriksaan kesihatan yang telah di jalankan keatas Saiful Bahari oleh tiga orang doctor dari hospital swasta dan Kerajaan yang mana menyatakan tiada kerosakan atau koyak di bahagian “ekzos” Saiful.

Walaupun dengan keputusan pemeriksaan itu telah di perolehi, namun Kerajaan BN masih tidak berpuas hati dan mahukan suatu keputusan yang lebih “sedap” di dengar dan di baca yang akan memberikan impak yang besar kepada Anwar Ibrahim.

Kerajaan BN cuba meyakinkan kepada rakyat Malaysia dengan cara diplomasi dengan menyatakan bahawa biarlah mahkahmah yang menentukan kesahihan kes liwat Anwar. Kerajaan BN berlagak seolah-olah mereka berkecuali dan bersih.

Rakyat Malaysia amat maklum, mahkamah di bawah ‘taklukan’ Kerajaan politik BN. Kita tidak dapat menyalahkan mahkamah memandangkan setiap petugas mahkamah dari 'bawah' sehingga ke 'atas’ di bayar gaji mereka oleh kerajaan BN. Mustahillah mereka akan ‘makan tuan’ atau ‘menggigit tangan yang menyuap nasi kemulut mereka’ ? Sudah pastilah sikap kesetiaan kepada 'majikan' mempengaruhi selok-belok perjalanan kes dan sudah tentulah keputusan mahkamah pasti akan berpihak kepada “BOSS” mereka. Ini tidak mustahil.

Jika di imbas kembali terdapat keraguan keatas statement yang menyatakan ada semen dalam ‘ekzos’ Saiful berdasarkan laporan kesihatan terawal dari beberapa orang doctor. Namun bila ianya tidak lagi menjadi suatu kemustahilan sekiranya ‘musuh politik’ Anwar dengan kuasa yang penuh di tangan mereka mewujudkan bukti baru dengan mempergunakan kembali DNA Anwar yang telah di ambil pada tahun 1998. Malah, Saiful juga pernah memaklumkan kepada doctor yang memeriksanya, bahawa dia merasakan seperti ada bahan plastic tertinggal di ‘ekzos’nya.

Kita dapat merungkai suatu kesimpulan mudah mengenai kes Anwar ini dimana kita dapat melihat dengan sejelasnya bahawa kerajaan BN pada hari ini benar-benar dan begitu teruja untuk melihat karier politik Anwar yang menjadi igauan mimpi ngeri buat mereka musnah sama sekali. Puak-puak ini ingin melihat Anwar di sumbatkan kedalam penjara buat kesekian kalinya.

Bagi BN, selagi Anwar masih bernafas di luar penjara, selagi itulah tidur mereka tiada pernah lenanya kerana gangguan mimpi-mimpi buruk ‘kehilangan kuasa’ yang tiada pernah putusnya. Selagi Anwar masih bebas bergerak di luar penjara, selagi itulah trauma dan ketakutan menemani hidup mereka siang dan malam.

Lihat sahaja bahana PRU12 yang di jalankan setelah Anwar di bebaskan, Negara telah mengalami suatu anjakan semangat reformasi yang ulung maka terhasillah gelombang tsunami politik yang mana melihatkan kejatuhan beberapa negeri ke tangan Pakatan Rakyat.

Kita juga dapat melihat beberapa ‘kuasa-kuasa besar’ seperti Samy Vellu, Sharizat Jalil, Koh Tsu Koon dan beberapa orang lagi tersungkur di kawasan yang telah lama mereka wakili. Merekta tersungkur dan tersembam dengan penangan kepimpinan Pakatan Rakyat. Beberapa siri PRK yang di jalankan hanya dua kawasan sahaja yang bertahan kepada BN, malah satu kerusi milik BN di Kuala Terenganu sebelum itu di rampas oleh Pakatan rakyat. Rentetan aura reformasi inilah yang menyebabkan kepimpinan BN, ‘makan tak kenyang, tidur tak lena, mandi tak basah’. Maka kerana itulah Anwar harus di ‘check-in’ kan kembali ke dalam penjara. Kerana itu jugalah BN bertekad untuk menghapuskan karier politik insan yang bernama Anwar Ibrahim.

Tidak cukup dengan kes fitnah ke-2 ini, isteri, anak-anak dan keluarga Anwar juga di heret kekancah pengaiban. Di ceramah-ceramah yang di hadiri oleh ahli keluarga Anwar, di edarkan risalah-risalah yang mengaibkan Anwar. Di mana letaknya peri-kemanusiaan insan-insan ini ? Hilangkah sudah pertimbangan mereka sebagai seorang manusia sehingga tergamak melakukan sesuatu yang bersifat kebinatangan demi kuasa yang mereka dambakan?

Ambil contoh Ibrahim Ali yang bermati-matian menafikan cerita bahawa dia adalah salah seorang pemegang saham judi. Sehingga Ibrahim Ali bersumpah dengan menyebut 'nama Al-Qur'an' dalam dewan Parlimen dan ingin mengemukakan saman malu pada orang yang mengeluarkan cerita ini. Ini baru kes saham judi, sudah dia melenting tak ketentuan. Kalau Ibrahim Ali di tempat Anwar ? Mungkin dia bisa di serang sakit jantung barangkali !

Terlalu banyak misteri dalam pentadbiran kerajaan BN hari ini. Misteri kematian dan pengeboman Altantuya, misteri kehilangan enjin jet tentera, misteri kewujudan semen Anwar dalam ekzos Saiful, misteri kematian Teoh Beng Hock dan beberapa siri lagi misteri-misteri yang boleh di kategorikan ‘doubt around the circle’.

Suatu perkara, kita mungkin lepas di dunia, ingatlah suatu perkara, kita pasti tersangkut di akhirat nanti. Fikirkanlah.


Noor Diana Mohd. Razis

.Bila masa pulak SMS diiktiraf sebagai Dokumen Rasmi...???

Mengikuti senario politik di Perlis sejak PRU-12 2008 memang menarik setiap masa ada sahaja isu tertimbul, ditimbulkan dan menimbul. Isu yang terbaru ialah Perletakan Jawatan YB Yippie(pinjam istilah blogger Qunang2. Apa yang menarik yang mungkin boleh dihuraikan melalui undang-undang dan perlembagaan negara ialah penarikan balik Surat Perletakan Jawatan yang difahamkan diserahkan sendiri oleh YB Yippie dan bukan seperti yang berlaku di Perak satu ketika dulu. Atas kewajaran berlaku sedemikian sepatutnya kerusi DUN Titi TInggi itu secara automatiknya kosong kerana sehingga setakat ini ia hanya ditarik balik hanya melalui kiriman SMS sahaja. Apa sudah jadi dengan undang-undang negara ini?

Malangnya, Speaker pula bertindak sebagai wakil MB Perlis untuk memujuk ADUN supaya menarik balik surat tersebut sedangkan sepatutnya Speaker terus menjalankan tugasnya secara adil tanpa mengira parti mana yang melakukan sedemikian. Bayangkan kalau ADUN pembangkang menghantar surat seperti yang YB Yippie lakukan. Maka akan dibaca segala peraturan dewan dan serba lengkap akta dan undang-undangnya untuk mengesahkan perletakan jawatan tersebut dan terus sahaja menghantar kepada pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) tanpa melengahkan masa kerana diberitahu kepada media surat itu telah dihantar pada petang Isnin 22 Mac 2010 sebelum ia meletup di media perdana pada hari Selasa 23 Mac 2010. Bayangkan masa yang diambil oleh Tuan Speaker yang merupakan sahabat lama yang tua kepada MB Perlis yang kini terkenal kerana suka berbohong kepada rakyat. Tak salah kalau ditukar maksud MB itu kepada 'Mesti Bohong'.

Selepas ini kita bebas menggunakan SMS sebagai medium RASMI untuk sebarang urusan RASMi di mana-mana kaunter kerajaan MESTI BOHONG Dato' Seri Md ISa Sabu atas keabsahan penarikan balik surat oleh YB Yippie hanya melalui SMS. Apakah implikasi undang-undang selepas apa yang berlaku ini? Biarlah pakar undang-undang yang adil lagi saksama membicarakannya tetapi tak salah bagi saya dan anda semua untuk menggunakan SMS sebagai DOKUMEN RASMI selepas ini kerana UMNO biasanya mengajar rakyat melakukan sesuatu yang baru tanpa mengira pelanggaran kepada peraturan sedia ada.

Apa yang nyata, Speaker DUN Perlis telah menyalahgunakan kedudukannya dalam mengendalikan isu ini dan sepatutnya didakwa sama seperti dakwaaan terhadap DSAI satu ketika dulu. Apakan daya negara ini milik UMNO secara nyata, jadi UMNO berhak untuk mngubah dan membentuk undang-undang agar seiring mengikut mereka. Rakyat pula wajib semestinta mengikut semua peraturan dan tak boleh melanggarnya sesuka hati. Ini baru betul 'RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN'. Habislah kali ini....


perfectwater75

NYAWA UMNO BERGANTUNG KEPADA PELESIT....

Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Dato' Nik Mohd Amar Abdullah berkata Umno hanya boleh bertahan 5 tahun sahaja lagi, selepas itu ia akan berkubur tanpa nesan.

"Tuan ingat tarikh, masa dan tempat saya bercakap malam ini, lima tahun selepas ini Umno akan berkubur dan mati kerana sejarah telah membuktikan bahawa semua organisasi dan parti politik sekuat manapun akan mati bila tiba masanya"

"Sekarang inipun Umno ini bergantung kepada pelesit, nyawa Umno sebenarnya sudah lama mati, kalau pelesit ini tidak ada sudah tentu Umno ini akan menjadi busuk macam bangkai" kata beliau.
Nik Amar berkata oleh kerana Umno bergantung kepada pelesit sebab itulah seberapa banyak nasi sejuk diberi kepada Umno tidak cukup.

"Sebekas, sebaldi, sebesen malah sebesar gunung sekali pun tidak cukup kerana bukan manusia yang makan tetapi pelesit atau hantu". tambah Nik Amar.

Menurutnya rakyat Melaka mesti mengambil semangat Hang Jebat untuk menentang kerajaan BN yang ada sekaranag bukannya menjadi 'yes man' seperti Hang Tuan yang tidak sedikit pun melawan walaupun dizalimi.

Nik Amar berkata demikian pada ceramah beliau di Pejabat MTD Ayer Molek di Bukit Lintang, Melaka malam tadi. Turut berceramah bersama beliau ialah Ahli Parlimen Rasah yang juga ADUN Lobak, YB Anthony Loke Siew Fook dan Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Melaka, Haji Adly Zahari.


sofi wahab

dah sebati dengan benda haram...bukan judi aje...kalau boleh semua program berbentuk maksiat yang mendatangkan keseronokan dan wang depa nak tibai...!!!

BN MAHU TAMBAH JUDI

Tidak cukup dengan judi di dalam negara ini sekarang, kerajaan BN didakwa cuba untuk menambahnya lagi judi sukan. Kalau sebelum judi sukan diharamkan dan dibuat secara sembunyi-sembunyi selepas ini kemungkinan besar ia akan di'sah'kan tidak haram lagi.

Ahli Parlimen Rasah, YB Anthony Loke Siew Fook berkata sebuah media luar negeri mendedahkan bahawa ada usaha-usaha pimpinan kerajaan Malaysia ingin memperkenalkan judi sukan ini sempena dengan Piala Dunia 2010 nanti.

Athony berkata beliau telah mendedahkan isu ini semasa sidang media di Bangunan Parlimen minggu lalu. Selain itu semasa Sidang Perbahasan beliau mencabar Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin supaya menyatakan pendiriannya samada menyokong atau tidak menyokong usaha untuk memperkenalkan judi dalam sukan ini.

"Khairy tidak berani kerana kalau dia sokong judi sudah tentu PAS akan masuk kampung keluar kampung bagi tau orang kampung, Umno tambahkan judi, kalau tidak sokong dia takut pada bos dia Najib, sokong mati dan tak sokong pun mati, akhirnya dia berdiam diri sahaja" kata Loke

Beliau berkata demikian pada ceramah anjuran MTD Ayer Molek di Pejabatnya di Bukit Lintang malam tadi.

Menurutnya, walaupun beliau orang Tionghua dan ramai kawan-kawannya dan pengundi-pengundi bermain judi tetapi beliau menentang hasrat BN ini kerana ianya meruntuhkan sistem sosial masyarakat yang menyebabkan rakyat berangan-angan untuk kaya dengan berjudi.

Selain itu Anthony, yang juga ADUN Lobak, berkata sudah sampai masanya rakyat bangkit menumbangkan kerajaan BN pada PRU 13 nanti kerana terbukti BN semakin rakus menghancurkan demokrasi, rasuah, menyalagunakan kuasa, gagal membendung jenayah dan lemah dalam pentadbiran ekonomi.

"Jika kerajaan tidak ditukar kita bimbang rakyat akan menjadi mangsa dalam sebuah negara yang bangkrap ekonomi, demokrasi dan lain-lain".
Turut berceramah bersama beliau Exco Kerajaan Kelantan, Dato' Hj Nik Mohd Amar Nik Abdullah dan Haji Adly Zahari.


sofi wahab

UMNO-BN lah anti islam dan melayu....kalau tak kenapa mereka tolak islam dan bunuh melayu....!!!!

SAYA BUKAN ANTI ISLAM/MELAYU, SAYA ANTI BN

Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng berkata beliau tidak anti Islam atau Melayu sebagaimana tuduhan Umno tetapi beliau anti BN.

"Saya bukan anti Melayu, saya bukan anti Islam tetapi saya anti BN kerana BN melakukan banyak perkara kotor seperti rasuah, penyalahgunaan kuasa dan lain-lain".

"Tidak timbul soal saya anti Islam dan Melayu sebagaimana tuduhan Umno dan BN" katanya.
Beliau turut mendedahkan bahawa Gerakan pula menuduh beliau anti bukan Melayu kerana merobohkan gerai orang Cina di Pulau Pinang.

"Macam ini susahlah saya dituduh anti Melayu dan Islam oleh Umno dan dituduh pula anti Bukan Melayu oleh Gerakan".

"Saya bukan anti Melayu atau Bukan Melayu tetapi anti BN" tambahnya disambut dengan tepukan gemuruh oleh hadirin.

Beliau berkata demikian dalam ucapan pada program jamuan makan malam bersama pimpinan Pakatan Rakyat anjuran DAP Melaka di Dewan Sekolah Cina Pay Fong di Bandaraya Melaka malam tadi.
Baru-baru Umno menuduh saya anti Melayu kerana merobohkan gerai Melayu di Pulau Pinang.

"Saya hendak beri tahu gerai Melayu yang dirobohkan hanya 30 peratus, 70 peratus lagi adalah gerai bukan Melayu, itu semua kerana mereka tidak mengikut peraturan"

"Kalau 30 peratus gerai Melayu dirobohkan 70 peratus gerai bukan Melayu adakah itu dikatakan anti Melayu" soal Guan Eng

Beliau juga hairan bagaimana beliau dituduh sebagai anti Islam sedangkan kerajaan negeri Pulau Pinang menaikkan peruntukan untuk Hal Ehwal Islam sehingga RM24.5 juta dalam bajet 2010.

"Semasa rakan baik saya, Koh Tsu Kon menjadi Ketua Menteri, Bajet pada tahun 2008 untuk Islam adalah RM12.5 juta, bila kita menang bajet 2009 ialah RM20 juta dan bajet 2010 pula ialah RM24.5 juta, hampir satu kali ganda berbanding bajet BN, adakah ini menunjukkan saya anti Islam"

"Kalau saya bagi bajet RM24.5 juta dikatakan anti Islam, jadi Koh Tsu Kon bagi bajet untuk Islam hanya RM12.5 jadi Koh Tsu Kon ini anti apa?" kata Lim yang juga Ahli Parlimen Bagan.

Turut berceramah pada program itu ialah Lim Kit Siang, Gobind Singh Deo, Adly Zahari, Shamsul Iskandar Mohd Akin, Anthony Loke dan Sim Tong Him.

Orang ramai penuh sesak memenuhi Dewan tersebut. Derma yang berjaya dikutip ialah kira-kira RM8,000.

PERKOSA PERKAKAS PERKAUMAN....BANGSAT PUNYA BARUA UMNO...!!!!!!!!

Perkasa: Jangan tunduk ugutan parti Cina, Umno-PAS perlu dialog



















Perkasa yang mengadakan mesyuarat agung tahunan yang pertama hari ini membuat ketetapan tegas dengan meminta agar parti-parti Melayu — Umno dan PAS — supaya “duduk semeja” bagi menyatukan orang Melayu dan Islam.

Selain itu, Perkasa meminta agar PAS dan Umno mengadakan kerjasama strategik bagi menjaga hak-hak Melayu dan Bumiputera berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.

Perkasa, yang diketuai Ahli Parlimen Bebas dari Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali (gambar), berkata langkah itu penting kerana wujud perpecahan serius di kalangan parti Melayu, menyebabkan kaum minoriti menguasai kerajaan.

Ibrahim ketika ditemui wartawan di akhir mesyuarat agung tahunannya pula memberitahu pihaklnya memerlukan kira-kira dua tahun untuk menyatupadukan orang Melayu, yang keretakan mereka dirasakan dua tahun lalu.

“Saya yakin dalam dua tahun kita boleh mencapai sasaran untuk menyatukan kembali orang Melayu yang sudah berpecah,” kata beliau.

Usul politik itu membuat ketetapan bahawa Perkasa akan menentang sekeras-kerasnya usaha mana-mana pihak dalam kerajaan tunduk kepada desakan dan ugutan parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan kaum Cina.

“Perkasa menentang sekeras-kerasnya cadangan untuk mengorbankan hak-hak Bumiputera bagi mendapatkan undi daripada kaum Cina,” kata usul politik itu.

Usul politik itu menerangkan bahawa satu demi satu tuntutan kaum Cina berjaya dipenuhi kerajaan selepas pilihan raya umum ke-12.

Antaranya ialah jumlah biasiswa bukan Bumiputera dinaikkan daripada 10 peratus kepada 45 peratus mulai 2008 dan jumlah pelajar bukan Bumiputera ke Maktab Tentera Diraja juga telah dinaikkan dari 10 peratus kepada 30 peratus.

Hasil desakan mereka, kata Perkasa, Kementerian Pelajaran telah memberi peruntukan RM1.8 bilion untuk sekolah-sekolah Cina.

Usul itu menyebut ramai penganalisis politik meramalkan bahawa majoriti orang Cina di seluruh negara tidak akan memberi undi kepada BN-Umno dalam pilihan raya umum akan datang.

Malah kata usul itu pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan Cina seperti Dong Zong dan Dewan Perniagaan Cina telah menggunakan sepenuhnya kesempatan dengan mendesak kerajaan dengan pelbagai desakan yang menguntungkan kaum Cina.

“Jika sekiranya tuntutan mereka tidak diterima, maka mereka akan mengugut akan mengundi Pakatan Rakyat yang mana sanggup menyerahkan apa sahaja yang kaum Cina mahu,” tambah usul itu.

Sementara usul agama Perkasa pula mendesak kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ke atas mereka yang mempersendakan agama Islam termasuk kesucian kalimah Allah.

Selain itu di bawah usul agama, Perkasa mendesak kerajaan memperkemas Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan untuk memastikan nama Allah hanya boleh digunakan oleh agama dan orang Islam.

“Perlembagaan sedia ada kini banyak disalah tafsir dan digunakan sesuka hati oleh individu tidak bertanggungjawab hingga menimbulkan konflik.

“Perlembagaan yang sudah diperkemas ini tidak boleh diganggu gugat untuk menimbulkan sebarang kekecohan dalam masyarakat di negara ini,” katanya.

Kata usul itu, memandangkan biarpun Islam merupakan agama rasmi negara seperti yang diperuntukkan oleh Perlembagaan Persekutuan, namun kedudukan istimewa ini nampaknya tidak membantu untuk memelihara akidah umat Islam dari dipesongkan dan dikelirukan oleh golongan bukan Islam.

Mengenai ISA, Perkasa mahu undang-undang itu dikekalkan.

Perkasa juga meluluskan usul berkaitan dengan model ekonomi baru.

Perkasa menggesa agar model ekonomi baru membentuk instrumen yang betul-betul berkesan bagi memastikan orang Melayu dapat meningkatkan pemilikan bangunan dan premis.

“Jika sekiranya Ekuinas ditubuhkan bagi memastikan penyertaan Bumiputera dalam pelaburan sektor yang mempunyai potensi pertumbuhan yang tinggi, maka adalah perlu HartaTanah Nasional ditubuhkan,” katanya.

Katanya, HartaTanah Nasional ini perlu ditubuhkan dengan modal permulaan sebanyak RM1 billion dan akan berkembang sehingga RM90 bilion bagi membantu orang Melayu.



penyapu sial


Tolong jelaskan apa itu ugutan parti Cina? ...

Ibrahim ajak PAS untuk kerjasama dengan UMNO tapi hakikatnya kita tidak akan tahu selepas PAS diperguna oleh UMNO nanti selepas GE. UMNO ni bukannya tak pernah menikam PAS dari belakang.

Lebih baik kan buka Bank yang cuma ada ATM saje. Tiap2 bulan bumiputra dapat RM 500 daripada kerajaan, kan lebih baik.

Cakap banyak. Ambil lah duit yang kamu telah kumpul dari 'parking' nama dengan syarikat Berjaya Group sekian lama hingga kaya raya dan derma lah duit itu kepada rakyat yang miskin.

katak nie melebong  nak cari nama....ha ha ha....jadi bacul...bila rumah setingan melayu di robohkan....jadi sundal bila penduduk setinggan kg buah pala dapat duit dan rumah....jadi anakharam bila pulau batu putih kena jual kat singgapura.....jadi pondan....tahanan ISA majoritinya orang melayu.....pukimak punya katak lebong...!!!!!!!!

ini semua cakap aje besar....tapi.....KOTE KATAK NIE  TAK ADA.......

27 March 2010

kebenaran muncul dari firaun besar di cari....dari akhbar 11 negara luar kenapa menyepi....

Syoknya Zul Dengar Berita Nie.....


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau sedia menemui ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang mendakwa pernah diberi tawaran lumayan oleh pihak tertentu untuk mengaitkan Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Zulkifli yang telah dipecat oleh PKR dan kini menjadi wakil rakyat Bebas membuat dakwaan tersebut semasa membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong sidang Dewan Rakyat pada 24 Mac lalu.

Menurut Zulkifli, ganjaran yang ditawarkan boleh menggoyangkan iman, tetapi beliau bersyukur kerana dilindungi Allah melindungi daripada terlibat dalam fitnah tersebut.

Zulkifli mengambil kesempatan dalam ucapannya itu untuk memohon maaf kepada mereka yang menurutnya menjadi mangsa kepada percaturan politik kotor ini.

Berikutan itu, kata ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu itu, beliau berjanji akan berjumpa dengan mereka secara peribadi bagi memperbetulkan keadaan.

Bercakap kepada pemberita di lobi parlimen pada hari yang sama selepas membuat pendedahan tersebut, Zulkifli berkata beliau akan berjumpa dan meminta maaf kepada individu tertentu, termasuk perdana menteri.

Mengulas mengenai hasrat Zulkifli tersebut, perdana menteri berkata: "Saya suka untuk bertemu beliau. Saya mahu mencari kebenaran kerana saya percaya kebenaran akan muncul juga akhirnya."

Najib yang juga presiden Umno memberitahu demikian dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno di ibunegara malam tadi.

Ditanya mengenai siasatan pihak polis terhadap dakwaan Zulkifli itu, perdana menteri berkata, beliau menyerahkan perkara itu kepada pihak polis untuk menyiasatnya.
"Saya akan biarkannya kepada polis. Saya tidak mengarahkan polis dalam perkara seperti ini. Biarkan sahaja kepada
pihak polis," katanya.

Kelmarin, Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, polis akan mengambil keterangan Zulkifli berhubung dakwaannya di Dewan Rakyat itu.

Musa dilaporkan berkata, disebabkan ia satu maklumat terbaru yang diterima polis, maka siasatan lanjut akan dijalankan bagi memastikan sama ada pendedahan oleh wakil rakyat Kulim-Bandar Baharu itu benar atau tidak.

Menurutnya, sebagai prosedur siasatan satu-satu kes, pihak polis akan memanggil mereka yang bertanggungjawab mendedahkan perkara itu bagi membantu siasatan.


pendikar gunung kriang




pnyapu sial

jangan cari kebenaran dengan orang yang mudah di beli...cari lah dengan lain orang yang membangkitkan kebenaran hakiki tanpa perlu membeli....

kalau betul betul nak tunjuk kebenaran yang hakiki kenapa lari....lari sebagai saksi ...lari juga dari memberi keterangan di mahkamah yang di hujung jari....jawab di mahkamah setiap tuduhan bukan di depan media propaganda...ini bacul namanya...sebab tak ada hakim , peguam dan pendakwaraya nak mengorek rahsia sebenar dalam diri....!!!!

kalau benar benar jantan hakiki....saman 11 akhbar luar negeri....yang mengaitkan nama beliau dengan altantuya dengan keadaan mengeri...!!!!

makanan anjing bangsat UMNO....ezam sesumpah nak berkongsi sama dengan firaun besar...!!!!

MAKANAN' YB ZUL PUN EZAM SESUMPAH HENDAK TUMPANG ?

MEDIA pro kerajaan dewasa ini dilihat cuba mempopularkan beberapa MP dari PR yang melompat atau dipecat demi untuk menyambung nyawa Umno yang semakin nazak itu. Tokoh di antara mereka yang begitu diangkat oleh media pencacai ini adalah YB Zul MP dari Kulim Bandar Baru. Kehebatan YB Zul terserlah sehinggakan mendapat perhatian dari Najib sendiri yang sanggup menerima kehadiran MP Bebas tersebut. YB Zul memang berhajat sangat untuk berjumpa tokoh pujaannya itu di samping untuk `memohon maaf'' kalau pun tidak untuk mengucup kedua tangan Najib atau Rosmah.

`Kehebatan' YB Zul mecuri perhatian media dan juga Najib, tentunya menghilangkan kehebatan Ezam raja sesumpah yang selama ini begitu bekerja kuat untuk mempertahankan Najib dan Umno. Nama YB Zul menjadi popular setelah beliau memperdengarkan `hikayat Altantuya' di Parlimen dengan cerita betapa beliau cuba disogok dengan imbuhan lumayan sehingga menggugat keimanannya agar membuat Akuan Bersumpah mengaitkan Najib dan Rosmah di dalam kes Altantuya. Seperti biasa, walaupun cerita dongeng dari YB Zul itu tiada fakta atau bukti langsung, bahkan YB Zul tidak menyebut sama sekali pihak yang cuba menyogoknya, media tetap menganggapnya sebagai satu berita yang amat berharga mengalahkan kisah injin jet pesawat hilang, kisah kapal selam tidak dapat menyelam, kisah komisyen kapal selam 500 juta dan berbagai kisah lagi. Itulah nilai berita yang ingin disuapkan kepada rakyat agar rakyat di negara ini menjadi bodoh ke tahap `gaban'.

Tiba-tiba Ezam raja sesumpah muncul di tengah-tengah YB Zul sedang hanyut dibuai `glamour' media pencacai. Siapa tidak sakit jiwa, Ezam dahulu orang paling rapat dengan DS Anwar sanggup keluar parti untuk bersama Umno dan ke hulu ke hilir membodek Najib dan menghentam DS Anwar luar dan dalam termasuk keluarganya, tiba-tiba nama YB Zul pula naik? Sungguh Ezam tidak sangka, hanya beberapa hari sahaja YB Zul dibuang dari PKR, nama beliau hampir setiap hari muncul di kaca TV malah Najib punyai masa untuk berjumpa MP Bebas ini. Sedangkan, Ezam ini bertahun-tahun melutut dengan Umno namanya hampir tenggelam malahan orang-orang Umno sendiri tidak mahu mengangkatnya.

Maka, Ezam sesumpah pun cuba `meniru' taktik YB Zul. Tanpa rasa malu, Ezam pun tampil di kaca TV menyatakan beliau juga mengalami peristiwa yang sama seperti YB Zul. Beliau juga pernah disuruh buat Akuan Bersumpah tetapi beliau enggan. Seperti biasa, siapa lagi kalau tidak DS Anwar sebagai sasaran Ezam. Lepas ini percayalah, kita akan saksikan Ezam akan bersumpah dan mencabar DS Anwar juga untuk menjadi `binatang sesumpah' sepertinya. Dia sudah biasa buat kerja bodoh seperti itu, tuduh orang dan cabar orang itu bersumpah. Itu kerja Ezam sesumpah. Peliknya, bertahun kes Altantuya ini baru sekarang Ezam dedahkan. Jika sewaktu di dalam KeADILan dulu mungkin dia mahu menjaga nama baik DS Anwar sebab itu dia tidak mahu dedahkan, tetapi kita pelik mengapa setelah dia keluar dari KeADILan dan berada di dalam GERAK sebuah NGO bebas, Ezam tidak bercerita pun kisah ini?

Sewaktu beliau berkempen di dalam PRK Parlimen Permatang Pauh di mana musuh nombor Wahid nya itu bertanding, semua yang buruk tentang DS Anwar beliau dedahkan. Mengapa cerita yang beliau baru dedahkan ini tidak didedahkan waktu itu? Bukankah waktu itu adalah saat terbaiknya untuk mendedahkan cerita sogokan ini kerana waktu itu isu Altantuya begitu hangat dimainkan oleh PKR di situ? Mengapa beliau biarkan Najib bergelut berseorangan menepis isu Altantuya sehingga Najib terpaksa `bersumpah' tidak mengenal wanita Mongolia ini (Najib hanya sebut wanita Mongolia, bukan Altantuya). Mengapa tidak timbul cerita ini sewaktu beliau berkempen di beberapa PRK selepas Permatang Pauh? Mungkin masa itu, otaknya tidak terfikir untuk mengarang cerita sedemikian. Apabila YB Zul dapat idea, beliau hanya menumpang tuah dan meniru sahaja.

Jelas kepada kita, Ezam kini tiada idea lagi untuk membongkar keburukan DS Anwar khususnya. Beliau akan terus mencari dan mencari umpama anjing mencari makan di lorong-lorong pelacuran. Beliau akan kutip apa jua makanan walaupun itu makanan itu dijumpai oleh orang lain. YB Zul yang dapat makanan itu, Ezam terhegeh-hegeh hendak tumpang sekaki.


WFAUZDIN NS