ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 April 2011

demi kroni najib jadi bapak pembohong 1 malaysia...Akaun emel 1Malaysia tidak wajib...????




Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan kerajaan tidak membiaya projek penyedian e-mel percuma kepada rakyat berusia 18 tahun ke atas dan ia juga tidak diwajibkan kepada seluruh rakyat di negara ini.

Bagaimana pun, beberapa firma yang dijemput untuk mengambil bahagian dalam bidaan projek itu November tahun lalu, telah diterangkan bahawa projek itu mensasarkan seratus peratus penyertaan daripada rakyat Malaysia.

Ia sekaligus bertentangan dengan kenyataan yang dibuat Najib.

Sebuah portal berita melaporkan, indeks prestasi utama (KPI) bagi projek itu adalah 50 peratus bagi mereka yang mencapai usia 18 tahun dan ke atas pada 2012 dan mungkin meningkat sehingga seratus peratus menjelang 2015.

Firma yang memperoleh bidaan juga perlu menunjukkan bahawa pihaknya perlu mencapai 50 peratus pemegang akaun e-mel, dengan menggunakan perkhidmatan nilai tambah seperti pembayaran bil atas talian dan pencapaian rekod awam menjelang 2020.

Semalam, Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli mendedahkan, syarikat IT tempatan, Tricubes Bhd, yang melabur RM50 juta bagi projek itu, adalah sebuah syarikat yang mempunyai rekod kewangan yang buruk.

Ia menimbulkan persoalan besar sekiranya ia merupakan inisiatif swasta, bagaimana projek itu diberikan kepada sebuah syarikat yang hampir ‘muflis’.

Tricubes Bhd disenarai antara 12 syarikat dalam kategori syarikat GN3 dalam Bursa Malaysia yang merujuk kepada syarikat yang amat bermasalah dalam penstrukturan kedudukan kewangan dan operasi syarikat.



kd

No comments:

Post a Comment