ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

21 April 2011

sukarela kepala butoh najib...syarikat nak bangkrap mana mungkin saje saje nak keluarkan modal RM 50 juta....melainkan pukimak najib yang bagi dari merembat kantung pembayar cukai dan dana rakyat....!!!

Ribuan Bidas Akaun 'E-mel 1Malaysia' Sebagai Satu Pembaziran



muka macam jantan sundal.....spin 360 darjah dengan duit pembayar cukai....

Beribu penduduk Malaysia membidas rancangan kerajaan bernilai RM50 juta ($20 juta) untuk memberi akaun e-mel peribadi kepada setiap rakyat yang berusia 18 tahun ke atas.

E-mel itu bertujuan membolehkan 16 juta rakyat Malaysia menerima kenyataan dan makluman daripada kerajaan sebagai langkah mewujudkan perhubungan langsung antara rakyat dengan semua agensi awam mulai Julai ini.

Namun, selang 24 jam selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengumumkan rancangan itu, lebih 23,000 orang telah menyertai kumpulan Facebook bagi menentang projek itu.

Rata-rata mereka berpendapat projek itu satu pembaziran memandangkan ramai pengguna Internet sudah pun mempunyai akaun e-mel percuma di laman Google, Yahoo dan Hotmail.

'Tolong gunakan wang ini untuk bantu rakyat miskin. Mereka perlukan makanan berbanding dengan akaun e-mel,' tulis seorang anggota kumpulan Facebook itu, Encik Yap Fook Sin.

Perkhidmatan e-mel 1Malaysia itu adalah sebahagian daripada Program Transformasi Ekonomi Datuk Seri Najib untuk mencapai status negara maju menjelang 2020.

Datuk Seri Najib bagaimanapun menjelaskan bahawa projek e-mel 1Malaysia yang diumumkan kelmarin merupakan inisiatif sukarela sektor swasta dan tidak membabitkan wang awam.

'Sebelum saya tidur, biar saya jelaskan bahawa E-Mel 1Malaysia adalah projek sektor swasta. Ia tidak membabitkan wang awam dan keseluruhannya adalah sukarela,' kata Datuk Seri Najib dalam Twitternya awal semalam.

Ketua Eksekutif Tricubes Bhd, Encik Khairun Zainal Mokhtar, berkata syarikat berkenaan akan melabur RM50 juta dalam tempoh 10 tahun akan datang bagi membangunkan sistem e-mel berkenaan dan dijangka menyumbang RM39 juta kepada pendapatan negara kasar menjelang 2020.

Ini merupakan kali kedua sejak beberapa bulan lalu, projek besar yang diumumkan oleh Datuk Seri Najib mendapat tentangan rakyat.

Pada Oktober lalu, beliau terpaksa mempertahankan rancangan kerajaan untuk membina bangunan 100 tingkat bernilai AS$1.6 bilion ($1.9 bilion), yang didakwa penting bagi pembangunan jangka panjang Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment