ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

21 April 2011

woiii...najib pukimak...beri internet percuma kepada rakyat lagi baik...laaaa



kerajaan persekutuan sepatutnya memberikan kemudahan internet secara percuma dan bukan emel percuma...

Mengulas projek yang dilancarkan kerajan bagi menyediakan akaun emel kepada semua warganegara berusia 18 tahun ke atas untuk urusan rasmi kerajaan yang dilaksanakan sebuah syarikat IT, Tricubes Bhd.

Dengan pemberian ini, bagaimana rakyat ingin menggunakan emel percuma sekiranya perkara asas untuk menggunakan emel iaitu internet tidak disediakan?

Kerajaan Malaysia seolah-olah tidak tahu apa yang lebih penting untuk rakyat dan tidak tahu apa keperluan dan kehendak rakyat di bawah....

Bagaimanapun, laporan media hari ini mendedahkan emel yang dikatakan percuma itu, tidak percuma sepenuhnya kerana terdapat beberapa caj sampingan yang dikenakan kepada pengguna.

Ini  di bandingkan  projek internet percuma yang sedang giat dijalankan di semua Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Selangor, yang merupakan sebahagian daripada manifesto di bawah Pakatan Rakyat.

Pojek Emel 1Malaysia yang dijalankan kerajaan Persekutuan di bawah Barisan Nasional menunjukkan projek itu dibuat secara tergesa-gesa, tidak teliti dan dirancang rapi.

Malah  turut di persoalkan status Syarikat Tricubes Berhad yang dilaporkan mengalami masalah kewangan dan berstatus GN3 di Bursa Malaysia.

Bagaimana syarikat yang mempunyai masalah kewangan ini dapat menjayakan projek ini? Alasan Perdana Menteri, Dato Seri Najib Razak bahawa projek ini tidak menggunakan dana awam adalah sesuatu yang tidak munasabah dan langsung tidak masuk akal,..

Jadi kita  menyeru kepada semua rakyat Malaysia supaya mendesak Kerajaan Malaysia menghentikan projek Emel 1Malaysia ini, sebaliknya meminta kerajaan memberikan kemudahan internet percuma seperti mana yang dilaksanakan Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment