ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

12 April 2011

Taik mahmud....Kalau Nak Berhenti Kerja, Kenapa Bertanding Lagi?....atau sedang menunggu proksi mengantikan dan menyambung kesinambungan beliau....!!!




Kalau Taib Mahmud benar2 ikhlas mahu berhenti kerja, mengapa Taib Mahmud terus bertanding?

Mengapa tidak boleh Taib Mahmud berundur secara jelas dan menamakan pengganti beliau secara terbuka.

Apakah rakyat Sarawak mahu mengambil risiko? Sanggupkah rakyat Sarawak mengundi Taib Mahmud sekali lagi untuk melihat Taib memerintah Sarawak bagi penggal ini?

Ataupun Taib Mahmud hanya mahu memastikan adik beliau (yang bertanding di Muara TUang) menggantikan beliau sebagai "proksi" kepada beliau?

Beliau akan menggunakan penggal yang akan datang bagi menguatkan lagi dinasti beliau di dalam pemerintahan Sarawak.

Pokoknya rakyat sarawak MESTI mengubah kerajaan. Kalau tidak, Sarawak akan terus diperintah Dinasti Taib Mahmud sehingga hari kiamat. Ingat, Ketua MEnteri sebelum Taib Mahmud pun bukan orang lain. Pakcik Taib Mahmud juga.

Lepas ni mungkin adik Taib Mahmud, lepas tu sepupu Taib Mahmud, lepas tu anak Taib Mahmud. itulah yang akan terjadi sekiranya Taib Mahmud terus memerintah Sarawak.


Seorang veteran politik Sarawak bercerita berkenaan peristiwa "Ming Court". Beliau kata beliau yakin seluruh peristiwa itu hanya sandiwara semata-mata antara pakcik (Rahman Yaakob) dan anak buah (Taib Mahmud).

Menurut beliau, peristiwa tersebut telah mengizinkan Taib Mahmud membersihkan kerajaan dan pentadbiran beliau dari semua musuh-musuh politik beliau. Tanpa peristiwa Ming Court itu, tidak mungkin Taib Mahmud mampu mengenali semua musuh-musuh politik beliau.

Hasil pembersihan total itulah memungkinkan Taib Mahmud memerintah Sarawak selama 30 tahun lebih.

Dan tidak lama selepas itu, Rahman Yaakob pun boleh berbaik semula dengan Taib Mahmud. Maklumlah, kata orang tua-tua, air kalau dicincang tidak akan putus.

Dengan kata lain, kalau dari dinasti Taib Mahmud ni, jangan percayalah. Mereka ini semuanya cukup handal dalam bersandiwara



temberang pelir najib di sini...

PM: Taib akan berundur, percayalah

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak bermula lawatan enam harinya ke Sarawak dengan memberi jaminan bahawa Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud akan berundur selepas pilihan raya negeri.




Katanya, beliau telah bercakap dengan Taib dan ketua menteri itu berjanji melaksanakan peralihan kepimpinan negeri itu.

Oleh itu, perdana menteri menasihatkan rakyat Sarawak supaya tidak terpengaruh dengan desakan parti pembangkang yang mahu Taib menyegerakan peralihan kepimpinan negeri.

Menurut Najib, peralihan kepimpinan negeri bakal dilakukan pada waktu yang sesuai.

Najib berkata demikian dalam ucapannya selama 25 minit kepada kira-kira 2,000 dalam satu perhimpunan di stadium tertutup Dewan Bandaraya Kuching Selatan (MBKS) di Bintawa.

Dalam ucapannya itu Najib menjawab beberapa perkara utama yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat dalam kempen pilihan raya Sarawak yang masuk ke hari kelima.



temberang kote taik mubarak mahmud di sini

Taib: Saya akan berundur 'dalam beberapa tahun'





Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud sekali mengelak soalan mengenai bila beliau akan berundur selepas 30 tahun menerajui kepimpinan Sarawak.

Dalam ucapan ringkasnya di konsert 1Malaysia di Padang Merdeka, Kuching, Taib berharap agar generasi muda akan menyokong penggantinya nanti.

"Masa anda akan tiba. Bila saya berhenti nanti, saya ingin menyerahkan kepada generasi awaklah yang akan menyokong pemimpin (baru) yang akan terus memajukan Sarawak," katanya.

Ucapan itu disampai di depan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, yang semalam berjanji bahawa Taib akan berundur, sekaligus mencetuskan spekulasi bahawa Putrajaya cuba menyegerakan satu rancangan peralihan kepimpinan di Sarawak.

Tetapi pembangkang - yang menjadi Taib musuh nombor satu - dalam kempennya, mendakwa Najib tidak mampu untuk membuat Taib berundur dan mendakwa Taib mahu terus memegang kuasa.



penyapu sial


taib takyah cakap nak undur la..ambik la sarawak tu jadi hakmilik kau sampai mampus..banyak lagi hutan2 tu nak kena teroka..tak cukup tu..kau pun belum cukup kaya lagi..ape lagi ape lagi yang kau nak??ambik ambik...

agaknya...memang susah nak lepaskan jawatan bila ada tanggungjawab nak menyara isteri muda ni.. muakakakaka.....