ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 April 2011

padahnya bila orang yang ada ilmu agama berjinak jinak dengan UMNO pukimak...bakal serupa sepupu azazil ( bapak syaitan )

Selepas Tipu, 'Ustaz' Ugut Bunuh Pula



Pasangan suami isteri bergelar ustaz dan ustazah dan dari kalangan aktivis Pergerakan Pemuda dan Puteri Umno Kelantan, kini bertindak lebih melampau dengan melakukan ugutan bunuh kepada orang yang meminjamkan wang kepadanya.

Ugutan tersebut dibuat untuk menakutkan orang yang meminjamkan wang kepadanya agar tidak terus menuntut hutangnya, sekali gus untuk menutup mulut individu terbabit supaya tidak menceritakan kejahatan mereka kepada orang lain termasuk kepada ibu bapa mereka.

Seorang mangsanya, Ikwan Ariffin, 25, yang tinggal di Dungun, Terengganu ketika mendedahkan perkara itu berkata, ugutan tersebut sememangnya serius dan ia turut dialami oleh beliau sendiri ketika beliau menuntut hutangnya buat kesekian kalinya daripada mereka, 6 April lalu.

Menurut beliau, kejadian tersebut berlaku di hadapan ibu kepada ustaz itu sendiri, setelah beliau sampai di rumah ibunya untuk bertanyakan sama ada ustaz tersebut datang ke rumah ibunya atau tidak.

Katanya, ugutan tersebut dibuat menerusi telefon mudah alih, sebaik beliau menghubungi ustaz tersebut di hadapan ibunya untuk menuntut hutangnya sebanyak RM7,000 yang dipinjamkan sejak bulan Oktober tahun lalu.

"Sejurus selepas ugutan itu dibuat dengan kata, "awak jangan mintak hutang awak lagi, aku tak ada wang nak bayar. Kalau kau terus mintak hutang kau tu, aku akan bunuh kau" datang pula sebuah kereta yang dinaiki dua orang lelaki berusia antara 40 ke 50 tahun.

"Tak lama kemudian, datang pula seorang lelaki lain dengan menaiki motorsikal. Kedatangan mereka bertiga adalah untuk memukul saya," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Ikhwan yang datang ke rumah ibu kepada ustaz tersebut di Kota Baharu, Kelantan bersama adik dan seorang temannya bagaimanapun berjaya melepaskan diri dari ancaman ketiga-tiga lelaki itu dengan melarikan diri dengan keretanya.

"Ketika itu waktu Maghrib. Kami bertiga terus melarikan diri dengan kereta menuju ke bandar Kota Bharu untuk mendirikan solat Maghrib tanpa dapat dikesan lagi oleh mereka," katanya.

Ketika dalam perjalanan ke bandar Kota Bharu, beliau menerima panggilan telefon menerusi telefon mudah alihnya berkali-kali daripada ustaz tersebut dan tiga orang lelaki itu dengan ancaman keras untuk membunuhnya.

Ancaman berkali-kali yang dibuat dengan nada suara keras dan marah itu juga turut menegaskan yang beliau pasti akan dicari oleh mereka walau di mana pun mereka berada secara berterusan, selagi beliau tidak dibunuh oleh mereka.

"Saya benar-benar terancam dengan ugutan dan ancaman mereka itu. Ternyata, ia bukanlah sekadar ugutan dan ancaman, tetapi pasti akan benar-benar terjadi jika mereka dapat mengesani kami pada ketika itu," tegasnya.

Menyedari hakikat itu, Ikhwan mengambil keputusan untuk membuat laporan polis bagi melindungi dirinya. Sebelum itu, selepas mendirikan solat Maghrib di sebuah masjid di bandar Kota Bharu, beliau terlebih dahulu mengunjungi ayah angkatnya di Lata Rek, Kubang Kerian untuk bermalam di rumahnya



Beliau membuat laporan polis di Balai Polis Laloh, Kuala Krai, jam 11.00 pagi keesokan harinya, 7 April, sebelum bertolak pulang ke kampungnya di Dungun. (Gambar atas)

Disebabkan kejadian itu, Ikhwan kini mula tidak keruan dan hidup dalam ketakutan. Ustaz tersebut yang sebelum ini cukup dihormatinya kini telah bertukar menjadi orang yang memusuhinya, setelah beliau menolongnya begitu banyak termasuk meminjamkan wang kepadanya sebanyak itu.

Menurut Ikhwan, sebelum kejadian itu berlaku, beliau terlebih dahulu telah menelefon ustaz tersebut jam 8.00 pagi, 6 April lalu dan dijawab oleh isteri kepada ustaz tersebut.

Menerusi panggilan itu, beliau berpura-pura hendak membeli minyak Habbatus Sauda' yang dijual oleh mereka dengan jumlah yang agak banyak untuk mengetahui sama ada beliau mempunyai wang atau tidak.

Beliau berpura-pura hendak membeli 100 botol minyak tersebut yang setiap sebotol berharga RM130.00 menjadikan jumlah keseluruhannya RM130,000.

"Menerusi panggilan itu, isteri kepada ustaz itu sendiri mengaku mereka memang ada menyimpan stok sebanyak itu. Ini menunjukkan mereka sememangnya mempunyai wang, tetapi sengaja tidak mahu membayar hutangnya kepada saya.

"Tetapi apabila beliau dapat mengesani suara saya, beliau terus memutarbelitkan kenyataan dengan mengatakan mereka sememangnya tidak mempunyai stok minyak itu sebanyak itu, tetapi hanya sekadar 10 botol sahaja," katanya.

Disebabkan putarbelit itu, beliau terpanggil untuk menemui mereka bagi mendapatkan hutangnya kerana ustaz tersebut sebenarnya sememangnya mempunyai banyak wang. Tetapi sebelum ke rumah pasangan tersebut, Ikhwan terlebih dahulu ke rumah ibunya untuk mengetahui perkembangan mengenainya.

"Ketika saya menelefonnya di hadapan ibunya, dia begitu marah kepada saya kerana menceritakan kejahatannya itu kepada ibunya. Beliau dan isterinya amat malu setelah kejahatan mereka diketahui ibunya memandangkan beliau orang yang faham dalam agama yang merupakan lulusan universiti Al-Azhar," katanya.

Lanjutan itulah, jelas Ikhwan, yang membawa kepada ancaman bunuh daripada ustaz tersebut dengan dibantu tiga orang rakannya itu terhadap beliau.

11 April lalu, Harakahdaily atas tajuk "Awas Ustaz dan Ustazah Umno Kaki Tipu" telah melaporkan, sepasang suami isteri yang bergelar ustaz dan ustazah dan dari kalangan aktivis Pergerakan Pemuda dan Puteri Umno Kelantan, telah dikenal pasti sebagai kaki tipu, dengan menjalankan kegiatannya menerusi internet bagi memperdayakan orang ramai.

Sehubungan itu, orang ramai dinasihatkan agar berhati-hati dengan mereka agar tidak turut menjadi mangsanya, memandangkan mereka mempunyai pelbagai cara untuk memperdayakan orang ramai dengan memperalatkan ilmu yang dimilikinya dalam agama.

Dalam laporan itu antara lain dinyatakan, Ikhwan sendiri telah menjadi mangsa mereka sehingga menyebabkan beliau kehilangan wang RM7,000 yang dipinjamkan secara berperingkat-peringkat pada 27, 29 dan 31 Oktober tahun lalu menerusi transaksi Maybank2u.

Menurut beliau, ustaz dan ustazah tersebut yang dikenalinya menerusi online sejak tahun 2005 lalu mempunyai laman web tersendiri yang menyediakan ceramah agama dan perkhidmatan kaunseling kepada pelayar-pelayar internet.

Menerusi laman web itu, pasangan yang berusia 35 tahun itu kini bukan sekadar menyampaikan ceramah agama dan memberikan perkhidmatan kaunseling menerusi internet, tetapi turut mempergunakan websitenya untuk menjalankan perniagaan lain iaitu berniaga minyak wangi, pelbagai ubat kecantikan dan baju dari Mesir.

"Hasil dari penyelidikan saya, ternyata, pasangan itu adalah orang kuat Umno. Saya juga mendapat tahu, rumah yang diduduki oleh pasangan itu (kini) juga adalah kepunyaan Umno," jelas Ikhwan.

Selain menipu dengan cara meminjam wang, pasangan tersebut turut menjual e-book Penghapus Saka kepada orang ramai dengan mengaku e-book itu adalah kepunyaan mereka, pada hal e-book itu sebenarnya adalah kepunyaan kawan Ikhwan sendiri.

"Penipuan lain pula yang dilakukannya, mereka juga turut membuat satu website lain yang menjalankan usaha tarik duit. Website tarik duit itu dibuka oleh ustaz itu pada tahun 2007 lalu dan cukup aktif sekitar tahun 2008," jelas beliau yang mengakui berada "atas pagar" dalam politik ketika menghubungi Harakahdaily.

"Menerusi website itu, ustaz tersebut melakukan penipuan dengan menjual ibu duit kepada orang ramai untuk digunakan dalam usaha menarik duit oleh mereka yang melakukan pekerjaan itu," ujar beliau.


HD

No comments:

Post a Comment