ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

20 April 2011

dengan muka haramjadah najib....Tricubes lancar khidmat akaun myemail.my



Tricubes Berhad, pemaju penyelesaian internet perkhidmatan kerajaan RM50 juta yang diumumkan semalam tetapi berhadapan dengan kritikan pelbagai pihak, melancarkan perkhidmatan “Citizen Inbox” – myemail.my hari ini.

Semalam, kerajaan berkata perkhidmatan itu diadakan atas prinsip sukarela di mana rakyat tidak diwajibkan dan tiada wang awam akan digunakan untuk membiayai projek tersebut.

Tricubes menggunakan platform Windows Live bagi perkhidmatan e-mel, yang akan menawarkan ruang peti mel 25GB.

Malah perkhidmatan itun juga membolehkan pengguna mewujudkan dokumen produk-produk Microsoft Office products.

Firma itu berkata perkhidmatan e-mel tersebut akan membolehkan rakyat Malaysia secara langsung berkomunikasi dengan pemimpin-pemimpin kerajaan dan menerima maklum balas secara langsung daripada mereka.

Maklumat diperoleh menerusi laman webnya berkata, pendaftaran ujian peringkat ‘beta’ akan bermula akhir bulan ini.

“myemail adalah perkhidmatan penghantaran mesej e-mel yang terbuka kepada kesemua rakyat Malaysia. Jika anda seorang rakyat Malaysia, maka anda layak mendapatkan akaun myemail,” katanya.

Bagaimanapun maklumat diperoleh menunjukkan, Tricubes berada dalam keadaan risiko kemungkinan dibatalkan pendaftaran di Bursa Malaysia ekoran masalah dalam pematuhan peraturan kewangan.

Domain laman web perkhidmatan akaun e-mel telah didaftarkan oleh Tricubes pada 10 Mac lalu untuk lesen selama tempoh satu tahun.

Setakat 5 petang tadi, hashtag #1malaysiaemail dan Tricubes masih muncul sebagai 10 topik Malaysia paling utama di ruang Twitter, di mana ramai mempertikaikan langkah memperkenalkan kemudahan itu.

Projek e-mel 1 Malaysia bukan produk perkhidmatan e-mel percuma yang pertama di negara ini.

WauMail secara rasmi telah dilancarkan pada 12 Julai 1999 dan diperoleh dalam empat bahasa Bahasa Malaysia, Inggeria, Mandarin dan Tamil.

WauMail, projek kerjasama Technology Park Malaysia dan Intelliweb Sdn Bhdm telah digodam pada 2001 ketika ia mempunyai 600,000 pengguna.

Kemudian pada 2002 ia bertukar menjadi perkhidmatan e-mel berbayar pada 2002 dan sudah tidak lagi wujud sebagai perkhidmatan e-mel.



penyapu sial


Ni kalau kerajaan tak biaya, siapalah nak percaya yang satu syarikat yang mempunyai masalah kewangan boleh mengeluarkan RM50 juta untuk projek yang pulangan mungkin kena guna 10~30 tahun baru dapat balik. Projek yang mesti rugi ini mungkin akan menyebabkan syarikat ni terkeluar dari bursa saham dengan cepat nanti.

Dan keselamatan dalam server dan system pula tak dapat diyakini dimana pemimpin kerajaan kata goggle, yahoo dan hotmail ni tak selamat, ni lagilah tak boleh harap. Hari hujan nanti, air menitis kat server dia dan meletup dan semua maklumat hilang. Ataupun, hacker dengan senang ambil data rakyat dan mungkin menyebabkan banyak masalah sindiket card credit dan along.

Kalau tak ada kepala yang besar, janganlah pakai topi yang terlalu besar, nanti tak nampak muka pulak.

No comments:

Post a Comment