ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 April 2011

kami makan nasi bukan makan kawan....ada fahammmm...!!!



Kami ada kawan baru. Tetapi sudah lama kenal. Apa-apa hal berkaitan dengan dia, kami akan bantu. Jika kawan kami itu mohon pertolongan, kami akan tolong 100%. Susah dia, susah juga kami, namun senang dia, dia lupakan kami. Inilah masalahnya dengan kawan kami ini.

Kami telah menolong dia dengan segala kemudahan yang kami ada, sehinggalah dia berjaya dalam hidup. Tetapi setelah berjaya, kawan kami ini pula yang berlagak seperti dianya yang pandai, dianya yang ketua dalam urusan kehidupan. Kami perlu ikut cakap dia, sebab dia lebih tahu bagaimana cara untuk berjaya, seolah dia berjaya hanya kerana usaha dia seorang, namun dia lupa, kamilah yang tolong dia siang malam pagi petang seperti kami menolong diri sendiri sehingga dia berjaya.

Hari ini, bila kami dalam kesusahan, dia menyusahkan lagi hidup kami untuk kami menemui jalan untuk berjaya. Apabila kami mengadu kami dalam kesusahan kerana tidak dapat pertolongan dari kawan kami itu, tetapi kawan kami itu yang melenting-lenting berkata bukan-bukan kepada kami. Yang paling kami sakit hati, apabila kawan kami itu berkata salah kami sendiri kerana tidak berjaya kerana kami ini lemah disana dan lemah disini.

Sudahlah menyusahkan hidup kami untuk berjaya dengan menutup jalan kami untuk berjaya dengan mudah kerana mulut kawan kami yang 'telur sebiji riuh sekampung', kemudian tidak mengaku pula bahawa mulut dia itu menyusahkan kami padahal memang benarpun mulut dia itu memang menyusahkan kami.

Namun, kami ini bukan seperti kawan kami yang tidak pernah mengenang budi itu, kami bukan jenis spesis sepertinya, tetapi kami ini jenis manusia yang berpegang kepada prinsip tidak makan kawan. Tetapi perlu diingat, kami pun manusia biasa, jangan sehingga dalam PRU 13, kami boikot 100% kawan kami, sehingga kawan kami terkontang kanting buat kerja sendirian.... Ada FAHAM?

No comments:

Post a Comment