ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

01 March 2010

OKU ( ORANG KUAT UMNO ) AJE YANG DI KECUALIKAN DARI SIASATAN WALAUPUN MEMANG SAH TERLIBAT DENGAN SKANDAL PKFZ ATAU PERGI UMRAH SECARA HARAM KE DISNEYLAND....

Tiada pihak termasuk MB terkecuali siasatan

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memberi jaminan bahawa tiada pengecualian terhadap kes siasatan rasuah ke atas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang membabitkan tajaan mengerjakan haji dan isu penyelewengan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM, Datuk Zakaria Jaffar, berkata tidak ada pihak yang boleh dianggap "terkecuali" dalam kes seperti ini termasuk Menteri Besar itu dan siasatan dilakukan mengikut undang-undang yang ditetapkan.

Malahan, katanya, siasatan yang dibuat ke atas Nik Aziz (kiri) berhubung kes rasuah adalah mengikut prosedur biasa undang-undang negara ini.

"Siasatan kita standard dan siasatan SPRM tidak terikat kepada sesiapa," katanya selepas majlis Serah Menyerah Tugas antara Pengarah SPRM Kelantan, Mohd Jaafar Hussin dan Timbalan Pengarah Akademi SPRM, Nasaruddin Mohd Nor di Kota Bharu, hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas tindakan Pergerakan Pemuda Umno Kelantan membuat laporan kepada SPRM di Putrajaya sebelum ini berhubung sebuah blog menyiarkan artikel "SPRM Kelantan Pro-Pas: Siasatan Kes Nik Aziz Terbengkalai".

Ketuanya, Anuar Sapian berkata, pergerakan tersebut membuat laporan itu kerana mahu SPRM menyiasat dakwaan itu kerana SPRM adalah badan bebas.

Semalam, Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat SPRM, Datuk Ahmad Khusairi Yahya, berkata SPRM Kelantan selesai menjalankan siasatan kes dakwaan rasuah terhadap Nik Aziz dan kertas siasatan telah diserahkan kepada bahagian pendakwaan untuk tindakan lanjut.

Zakaria berkata, peruntukan undang-undang adalah jelas dan telus tanpa mengira sesiapa dan tindakan akan dibuat berdasarkan kepada fakta kes yang disiasat SPRM.

Beliau berkata, pihaknya kini menunggu keputusan bahagian pendakwaan sama ada untuk mendakwa atau tidak.

"Sekarang kita tunggu keputusan bahagian pendakwaan sama ada boleh didakwa atau tidak, (kerana) siasatan kita sudah selesai," katanya

Sebelum itu, Mohd Jaafar berkata SPRM Kelantan menerima 426 laporan tahun lalu dan sebanyak 24 kes dibuka kertas siasatan manakala bakinya tiada tindakan lanjut kerana didapati tiada asas.

- Bernama



penyapu sial

sprm aljuburi ....bebas kepala hotak ko.....belanja berhemah beberapa ribu ringgit di siasat sampai tertuduh di tolak jatuh dari banggunan .....ali rustam sah terlibat politik wang masa pemilihan MT,mat taik bawak duit rm 1 juta ke australia ,skandal PKFZ,banggunan runtuh di trengganu,jambatan runtuh di perak ,anak toyol buat istana bali rm 21 juta hasil buat kerja part time cabut gigi dan bermacam macam skandal dari puak oku ....tak nak pulak siasat...kalau takut siasat jangan cakap tak ada bukti...pala butoh hang...cakap aje hang anjing suruhan umno...abis cerita...

berkecuali dan bebas apa namanya nie.......semua orang dah tau ...jangan buat alibi kunun badan bebas...memang cibai lah lu orang....semua orang dah tau keseluruhan jabatan kerajaan terutama yg melibatkan bidang penguatkuasaan ....semuanya di bawah bontot PM dan UMNO haramjadah 1 malaysia.......

No comments:

Post a Comment