ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

05 December 2010

PTPTN lebih lahirkan generasi berhutang jadi senang kerajaan UMNO-YAHUDI nak cucuk hidung mereka...!!!



Selagi BN memerintah negara ini, usah merasa pelik jika rakyat makin lama makin tertindas, makin terhimpit dengan hidup. Dah itu tujuan kerajaan BN. Depa memang nak sangat rakyat hidup susah, depa nak rakyat selalu bergantung harap dengan kerajaan agar senang dicucuk hidung.

PTPTN konon bagi kemudahan bagi rakyat untuk belajar dengan memberi pinjaman untuk sambung belajar tapi dalam masa yang sama bila tiba masa nak bayar balik hutang pinjaman tu, maka bertambah-tambah ler bunga hutang.

Kalau betul nak tolong rakyat sambung belajar, kenapa sampai bunga hutang (konon cas perkhidmatan) lebih-lebih pulak, tak boleh ke terus bagi aje duit tu atau pun kalau nak sangat bunga tu, ambik sikit-sikit dah ler. Dengan rakyat sendirikan, bukan orang lain pun.

lagi susah rakyat nak bayar balik hutang, lagi seronok depa, maka lagi senang depa nak tekan rakyat. Semuanya semata-mata nak kekalkan kuasa depa.

Sinar Harian - Pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional Malaysia (PTPTN) dilihat lebih melahirkan generasi berhutang berbanding graduan berkaliber untuk menceburi sektor pekerjaan setelah tamat pengajian.

Ahli parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusuf berkata, kerajaan perlu memberi kemudahan yang bersifat berperikemanusiaan dan bukanya membebankan generasi muda yang akan menjadi pemimpin negara di masa hadapan.

Menurutnya, pinjaman PTPTN ini perlu ditukar keapada pemberian biasiswa yang dilihat lebih bersifat membantu mahasiswa dalam pengajian mereka.

“PTPTN melahirkan generasi berhutang, bukannya membantu graduan, hutang bukannya tidak boleh tetapi janganlah sehingga membebankan pelajar.

“Pinjaman ini hanya membebankan dari melahirkan pelajar yang lebih dinamik, oleh yang demikian yang cadangkan kepada kementerian pelajaran supaya PTPTN digantikan kepada biasiswa untuk kemudahan pelajar,” katanya dalam Dewan Rakyat, semalam.

Beliau berkata, pemberian biasiswa ini juga perlu diberikan kepada semua kaum bagi menunjukkan kemudahan yang diberikan kerajaan dirasai semua.

No comments:

Post a Comment