ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

09 January 2011

DAP makin menganas ....berpuloh tahun memerintah Pulau Pinang orang melayu di tindas....kini DAP halau penduduk melayu Trengganu pulak....!!!!



KUALA TERENGGANU: “Kalau betul untuk pembangunan kami rela keluar dari kediaman ini, tetapi kalau ini satu penipuan kami akan pertahankan rumah ini daripada dirampas selain tidak teragak-agak mengambil tindakan mahkamah,” kata pemilik 14 unit rumah dua tingkat berkembar berhampiran Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM), di sini, yang tidak puas hati dengan tindakan Pejabat Tanah dan Galian (PTG) negeri memintanya mengosongkan segera kediaman itu kerana kawasan berkenaan akan digunakan untuk pembangunan.

Berdasarkan notis dikeluarkan PTG pada November tahun lalu, semua pemilik kediaman mewah itu diberi sebulan untuk keluar daripada kediaman masing-masing bagi membolehkan kerja meroboh dilakukan.
Berpandukan notis berkenaan, tapak bangunan itu diwartakan sebagai kawasan tempat letak kereta tambahan lapangan terbang itu.

Sehubungan itu, semua pemilik diarahkan mengosongkan kediaman mereka bermula Januari ini bagi mem bolehkan kerja pembinaan dilakukan.

Sehubungan itu, semua pemilik diberi pampasan dinilai berdasarkan kedudukan rumah antara RM300,000 hingga RM700,000, malah ada antara mereka sudah menerima pampasan itu walaupun tidak setimpal dengan nilai sebenar rumah.
Pemilik, Ghazali Salleh, 44, berkata, kebanyakan pemilik tidak berpuas hati kerana ada antara mereka tidak mengetahui tindakan PTG itu berikutan penyerahan notis sebahagiannya dilakukan kepada penyewa tanpa pengetahuan pemilik.

“Walaupun nilaian dibuat itu rendah, namun untuk pembangunan, kami akur dan bersetuju menerima pampasan berkenaan sebagai tanda sokongan kepada kerajaan bagi memajukan negeri ini, apatah lagi ia berhubung kait dengan sektor pelancongan,” katanya.
Bagaimanapun, katanya, timbul kekeliruan apabila arahan itu hanya dikeluarkan kepada pemilik rumah di bahagian hadapan menyebabkan pemilik berusaha mendapatkan kepastian sama ada benar bangunan kediaman mereka akan dirobohkan untuk dijadikan kawasan tempat letak kereta atau mempunyai motif tertentu.

“Kami hairan kenapa tindakan itu tidak membabitkan pemilik rumah di lot belakang,” katanya ketika ditemui, semalam. Katanya, selain itu ada juga desas-desus mengatakan kedudukan rumah berkenaan terletak berhampiran lapangan terbang mencacatkan pemandangan pelancong yang datang ke negeri ini.
“Alasan itu tidak logik kerana kediaman kami adalah kategori kediaman mewah, manakala kebanyakan pemilik pula golongan profesional serta elit.
“Jika hanya rumah kami dirobohkan, apakah rumah di belakang rumah kami itu tidak mencacatkan pandangan?” katanya.
Katanya, Isnin lalu, semua pemilik rumah diarahkan mengosongkan kediaman bagi membolehkan kerja pemotongan bekalan api dan air dilakukan.



Minta geng-geng UMNO-UPCO pergi buat demontrasi kat Kuala Terengganu pula.Kan orang MELAYU yang nak kena halau dan dirobohkan rumah mereka???

Pergi suruh MB Mat Said letak jawatan sebab halau melayu dan roboh rumah orang melayu.

Pergi buat report polis yang MB Terengganu cuba menghapuskan tanah milik orang melayu.

Puak-puak PERKOSA sila buat demonstrasi depan pejabat MB sebab rumah dan tanah orang melayu hendak dirampas!!!!.

Utusan Meloya sila letak berita di muka depan akhbar utusan.Guna tajuknya:DAP HALAU MELAYU KUALA TERENGGANU!!!

Sesungguhnya UMNO memang pejuang ketuanan melayu sejadi yang sanggup membunuh dan menyiksa bangsa sendiri....sanggup menjual maruah negara kepada negara asing dan Yahudi.....sememamg UMNO ketuanan melayu BABI DAN PUKIMAK....!!!

No comments:

Post a Comment