ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 January 2011

kepala jubor ko khusrin....kalau tak ada agenda...masa ko kat JAIS...ko huru hara urusan pentadbiran agama apa hal....!!!!

SUK Selangor: Saya tiada agenda politik, kata Khusrin




Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru Datuk Mohd Khusrin Munawi menegaskan, beliau tiada agenda politik apabila dilantik memegang jawatan tersebut berkuat kuasa kelmarin.

Bekas pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) itu hari ini secara rasmi memulakan tugas sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri.

Beliau masuk pejabat pukul 6.45 pagi.

Minggu lalu, Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan mengumumkan Khusrin dilantik sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru, dilaporkan selepas mendapat perkenan Sultan Selangor Sultan, Sultan Sharifuddin Idris Shah.

Pada sidang media hari ini, Khusin juga menegaskan, beliau tahu akan tanggungjawab dan peranan sebagai penjawat awam.

“Saya ingin tegaskan bahawa sebagai penjawat awam saya tahu peraturan dan tahu apa yang boleh dan apa yang tidak boleh dibuat oleh penjawat awam.

“Saya tidak ada apa-apa agenda politik dan tugas saya adalah untuk membantu jentera kerajaan negeri sekarang berjalan dengan baik dan memastikan perhubungan antara eksekutif dengan pentadbir akan bertambah baik,” katanya.

Beliau juga berkata, tiada masalah sekirannya kerajaan negeri yang dipimpin Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim tidak membenarkannya menghadiri mesyuarat exco.

“Saya tiada masalah, saya tahu pelantikan saya adalah sah. Selagi saya tidak mengangkat sumpah di hadapan Menteri Besar saya tidak boleh menghadiri mesyuarat.

“Tiada masalah,” katanya yang akan mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor Khamis ini.

Terdahulu, Khalid pada sidang media berkata Khusrin tidak akan hadir pada sebarang majlis mesyuarat kerajaan negeri dan Majlis Tindakan Ekonomi sebagai ‘ex-officio’.

Tambah Khusrin, beliau bersedia bekerjasama dengan Khalid dan barisan Exco Kerajaan Negeri Selangor.

“Tiada masalah, saya dilantik SPA dan saya bertindak mengikut undang-undang sedia ada.

“Saya juga telah menulis surat kepada Menteri Besar untuk menemui dan mengadakan perbincangan dengan beliau, namun masih tiada jawapan,” katanya.

Khusrin juga berkata, menerima pelantikan itu sebagai satu arahan dan akan melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin.

“Sebagai penjawat awam saya sentiasa patuh kepada arahan, saya terima pelantikan ini dan akan melakasanakan tugas dan tanggungjawab yang telah diamanahkan dengan sebaik mungkin.

“Saya juga mengharapkan kerjasama daripada semua pihak bagi membolehkan saya melaksanakan tugas dengan berkesan,” katanya.

Beliau juga kesal dengan serangan dan fitnah yang dilemparkan seolah-olah menggambarkan dirinya sebagai pegawai yang bermasalah.

“Banyak isu negatif yang telah dilemparkan kepada saya, yang menggambarkan saya seolah-olah pegawai yang bermasalah, tidak patuh kepada arahan, membelakangkan kerajaan negeri dan mempunyai agenda politik tertentu.

“Perlu ditegaskan bahawa apa yang saya buat selama bertugas di Jais dan Setiausaha Mais (Majlis Agama Islam Selangor) selama lima tahun enam bulan adalah mengikut undang-undang dan peraturan yang sedia ada.

“Saya tidak membuat sesuatu yang di luar dari peruntukan undang-undang yang ada,” katanya.

Pelantikan kontroversi Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri dilihat menuju krisis perlembagaan jika istiadat mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor, yang dijadual akan berlangsung 6 Januari ini, diteruskan.

Kerajaan negeri Selangor sebelum ini menegaskan ia mempunyai kata putus dalam menentukan calon Setiausaha Kerajaan Negeri selepas Sultan Selangor memberi perkenan kepada nama yang disyorkan Putrajaya untuk melantik Khusrin.



penyapu sial


kepala jubor ko tiada agenda politik  ..nie  cerita SUK kepala jubor UMNO i....

No comments:

Post a Comment